Gå til innhold

Liten aktivitet på FLIGHTSIM.NO


Trond Hjerde

Anbefalte innlegg

NY MANN I FORUMET.

Lurer på en ting, jeg betalte inn noen penger på nettgiro til denne siden for en tid tilbake!

Etter det har det blitt mindre oppdateringer på siden, HVORFOR?.....Ikke spesielt simfrik men er oftepå siden og følger med på hva som skjer.

 

Hilsen NATask0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser av medlemsnummeret at Morten er nytt medlem og derfor ikke har fått med seg alt som har skjedd...

Dag (Johansen) som driver dette nettstedet legger myyye arbeid og tid i å tilrettelegge alt slik at vi har en hyggelig møteplass. I tillegg koster det store beløp, serverplass osv. osv. osv..... Derfor ga de, som syntes han fortjente det, og hadde råd, en liten "julegave" for at han skulle kunne videreutvikle stedet. Altså ingen medlemsavgift (ala fs.com), men bare en "klapp på skulderen" til Dag for nedlagt arbeid.

 

Ville du "jobbet" gratis mange timer hver dag og i tillegg måtte betale et femsifret beløp av egen lomme hvert år for å gi simmerne et slikt nettsted? Dette er nemlig realitetene. Ingen kritikk av deg, men bare litt bakgrunnsinfo.

 

Og sommertid er vanligvis ikke så aktiv simmertid "[blink]" så derfor lages det ikke så mye nytt til simmen nå. Men skjer det ingenting? Bl.a. forumet er fullt av nye innlegg hver eneste dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har i nogle år været tradition for, at vi har givet Dag en lille gave som tak for det store frivillige(!) arbejde han gør for os.

Jeg kan huske at han i '99 og '00 fik nyt udstyr til sin computer.

Sidste år tog Dag begivenhederne på forhånd, og spurgte om folk, frivilligt havde lyst til at give et kontakt bidrag til sidens drift. Det havde på ingen måde noget med en farvorisering af medlemmer at gøre, ingen er bedre eller dårligere medlemmer fordi man bidrog eller ej.

Derfor er der nogle der har "betalt" til denne side.

I forbindelse med opdateringer, så husk på, at Dag ikke sidder her på fuldtid. Han har arbejde ved siden af (håber jeg da for dig Dag, hørte aldrig, hvordan det gik...) familie der også skal have en del af hans tid. Desuden er det småt med skandinaviske add-ons disse dage, så derfor der du måske ikke så mange opdateringer. Fordelen ved denne side er jo, at vi ikke får alt det skrammel der kommer på de store sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken er i grunn så enkel at jeg driver på og skal sette opp en garasje utenfor her. Og som vanlig er det relatert til flightsim.no på ett eller annet vis. Når denne garasjen er ferdig får jeg frigjort ett kott inne i huset hvor disse datamaskinene jeg nå deler kontor med skal inn (Forsøk å sitte på et lite rom på ca. 12-15 kvadratmeter med 4 maskiner i gang døgnet rundt når det er over 20 varmegrader ute....)

 

Dette har jeg planlagt en stund, og den beste tiden å få det gjort på er når skolene har sommerferie. Da er aktiviteten her forholdsvis lav, og at dere ikke får sidene oppdatert 7 dager i uken kan da ikke gjøre så mye da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Trond Hjerde:

NY MANN I FORUMET.

Ny kranglefant i forumet kanskje? "[blink]"

 

Vel, lite oppdateringer av siden sier du.. Det er nok som de andre sier her og, at det ikke er så alt for mye som skjer rundtom nå som det er sommer og solen steiker.

 

Du får ha litt tålmodighet og vente til kulden og regnet kommer. DA blir det nok mer oppdateringer ska du se. Men siden du er ofte innpå siden og følger med på hva som skjer, så vet vel du det =)

 

Velkommen til Forumet forresten "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Espen Søderstrøm:

 

Du får ha litt tålmodighet og vente til kulden og regnet kommer. DA blir det nok mer oppdateringer ska du se.


Det finnes da ogsaa eksempler paa livlige diskusjoner her om sommeren ogsaa. Saavidt jeg husker saa har de en tendens til aa ta av naar Dag er paa ferie. "[smil]"

 

[ 24-06-2002, 19:40: Endret av: Kjell Morten ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kjell Morten:

Saavidt jeg husker saa har de en tendens til aa ta av naar Dag er paa ferie.
"[smil]"

Huff ja "[stort Men en trenger jo ikke lese alt 'sprøyt' heller, når en ser hvor diskusjonen går. Men selv om vi fremdeles venter på sommeren her på vestlandet, betyr normalt sommertid noe nedsatt aktivitet og kapasitet "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Morten B.:

Internett skal jo være gratis!!!


Hvor får du tak i Internett gratis?? Jeg har brukt mellom 5.000 og 15.000 årlig på Internett jeg siden 1996. Og det er bare i oppkoblingsavgifter og tellerskritt! Noen hundrelapper i "abonnementsavgift" til de beste leverandørene av innhold er ikke noen stor dråpe i havet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kjell Morten:

Det finnes da ogsaa eksempler paa livlige diskusjoner her om sommeren ogsaa. Saavidt jeg husker saa har de en tendens til aa ta av naar Dag er paa ferie.

Sier du det? Det har jeg ikke lagt merke til...

 

Hmm...Dag når skal du ha ferie? Jeg kunne tenke meg å denge et par her "[stort"[blink]"

 

Men for saklighetens skyld...man kan jo ikke forvente å få noe nytt hver eneste dag her fordi man frivillig har betalt inn noen kroner. Om sommeren tar jo også leverandørene av filer ferie, og naturlig nok går aktiviteten ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødskjedelig! Postkassa er tom, Huset er tomt, og Flightsim.no later til å ha gått i sommermodus...

Får jeg rett i om det er de færreste som bruker simulatoren noe særlig, men istedenfor sitter og småprater her på forumet?

 

Hva i huleste skal vi da med nye add-ons? "[Forvirret]""[Forvirret]"

 

Jeg tror jeg rusler ut og fikser litt innvendig på Citroen`en til fatters som er på ferie, jeg!

 

God sommer!

 

[ 29-06-2002, 17:07: Endret av: Christer Elde ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dag.

Mente ikke å kritisere, det var bare et spørsmål som jeg fikk svar på....

Jeg ser at du bor i Bodø, trenger du dugnadshjelp til garasjen så kan jeg alltid stille opp......bor på Tverlandet.

 

Litt for varmt de siste 6 ukene til snekring men det går sikkert bra...hehe

 

Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som meg: Har begynt å utforske skogsområdene omkring stedet jeg bor, flyttet hit for ikke så lenge siden så det er på tide å gjøre seg kjent. Fant et fantastisk flott utsiktsted i dag faktisk. For det fortjener jeg en kald Hansa sommerøl! *popp* *glugg-glugg-glugg* Ahhh!! "[stort

 

Sommern er for fin til å kaste bort tiden inne. Skal sannsynligvis på ferie til Nord-Norge igjen "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Trond Hjerde:

Hei Dag.

Mente ikke å kritisere, det var bare et spørsmål som jeg fikk svar på....

Jeg ser at du bor i Bodø, trenger du dugnadshjelp til garasjen så kan jeg alltid stille opp......bor på Tverlandet.

 

Litt for varmt de siste 6 ukene til snekring men det går sikkert bra...hehe

 

Trond

Snekring trenger jeg ikke hjelp til, men om noen er god med Leca er det bare å stille opp. Nå er saken den at det har gått veldig tregt med denne byggingen min. Jeg fant alt for mye fjell i tomten, og å få det sprengt bort har tatt sin tid pga. maskiner som har brutt sammen, været har ikke vært på min side (Man kan ikke sprenge når værmeldingen melder torden) mm.

 

Nå har jeg et håp om å sette i gang med muring i neste uke, og om noen ønsker å hjelpe til er det bare å ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...