Even Moe Egenes Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 I følge dagens utgave av Finansavisen så ønsker norwegian å fly langruter fra scandinavia til USA, Asia og Afrika. De ønsker og sette inn 767, eller A330. Mer kan leses her Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Tøft gjort av Kjos. Håper forøvrig på A330 (krysser fingrer og tær). Siter
Tom Knudsen Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Satser på 15 fly og helst A330 men det har sett på 767 også som nevnt over, selv håper jeg på 767, det hadde vært gull og kanskje i disse fargene ( Hadde vært drit stilig he he ) Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Dette skal være hovedpunktene i de globale planene til Kjos: * En flåte med fire langdistansefly fra Airbus eller Boeing, som raskt blir bygget opp til 15 fly. * Først ute er ruter fra Oslo til Bangkok, New York og Beijing. På mellomlang sikt inntil 10-15 ruter fra Skandinavia, med tilførselsruter fra dagens nettverk i Norwegian. * Virksomheten vil bli skilt ut i et eget datterselskap. Norwegian vil ha flyene i luften senest i 2011. Hvis verdensøkonomien bedrer seg raskt, er de på vingene allerede neste år. Siter
Kai Dreyer Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Snasn pain Tom. Men så er det jo snakk om 4 fly som de skal starte med da. Hadde vært litt kult om de fikk til dette, men tror neppe det skjer. Tillegg hvis man ser på start destinasjonene så ligner det stygt mye på Feel sitt rute grunnlag. Mulig Kjos vil skremme Feel vekk? Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Jepp, det er foreløpig snakk om 4 fly som raskt skal økes til 15. Skal ikke se bort ifra at dette er et lite skudd mot Feel sine oppstartsplaner. Men nå er riktignok Norwegian allerede et etablert flyselskap i Norge enn hva Feel er. Dessuten står Norwegian sterkere utrustet økonomisk og kan evt. dekke sine tap på Long-Haul strekninger via dagens flyruter. Men jeg vil tro at Norwegian foreløpig har planene i skuffen sin og vil ta løpende vurderinger om de skal satse eller ikke satse på disse strekningene. Siter
Kai Dreyer Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Anders_DevikJeg protesterer på valget av flyene de ønsker å fly med! De skulle heller satset på Boeing 787 eller A350 hvis de ville ha et utvalg fra Boeing eller Airbus! Men smart med de rutene.. kunne kanskje vært noe Å? Hvorfor det? Siter
Tom Knudsen Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Det beste med det hele er pris krigen, kanskje jeg også får meg en tur til USA en gang i fremtiden endelig. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg protesterer på valget av flyene de ønsker å fly med! De skulle heller satset på Boeing 787 eller A350 hvis de ville ha et utvalg fra Boeing eller Airbus! Nå har det seg slik at de naturligvis har begrenset med økonomi. Og i tillegg er det lang ventekø på disse to flytypene du nevner. De vil ha maskinene raskt og billig. Det er enten snakk om leasing. Emirates har vært involvert. Men også snakk om å få billigere fly fra Airbus som skulle gått til en kunde som kansellerte. Siter
Johan Clausen Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Lad os tage et helt andet eksempel omkring det med flytyper og ventetid. Arik Air i Nigeria i Afrika, ville gerne starte flyvninger til f.eks. USA og Europa. De ville bruge B777'ere, fordi de passede mere ind i Arik Airs planer. Men desværre var der ikke nogen B777'ere på leasing markedet. Også måtte de kigge efter andre fly. Derefter valgte de 2 A345 som Kingfisher fra India ikke havde taget imod alligevel. De blev lejet af Airbus, ogs¨blev de mye hurtigt malet om i Arik Air farver (var nemlig allerede i Kingfisher livery). Nu har Arik Air så bestilt B777'ere hos Boeing, men først når de kommer, vil A345'erne blive sendt tilbage til Airbus, og der går hvertfald en 2-3 år inden de får deres første B777. Så i dette tilfælde var det mere at der ikke lige var den flytype som Arik havde kig på. Derfor måtte de kigge andre steder. For Norwegian lyder A330 eller B767 som et rigtig bra valg. A350 og B787 kan hvis de bestilte i dag, først komme om 3-5 år. Og det er lidt for mye i forhold til deres planlægning. Siter
Marius91 Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 De har nok sjekket litt opp mtp levering, priser, behov osv - før de ga ut en pressemelding spesifikk med flytyper Siter
Stian Svensen Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Får håpe Kjos kontakter MEG om han skal ha det liveryet på sine 767/a330 maskiner da ... That paint is by me Siter
Steinar Grindstein Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Stian!! Er dette livery å finne som nedlasting noen sted? Kunne godt tenkt å tatt en flight eller to med det på FLG til helga. Siter
Timmy Brandt Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Får håpe Kjos kontakter MEG om han skal ha det liveryet på sine 767/a330 maskiner da ... That paint is by me Hm, tycker mig känna igen den där loggan med flygplanet som "lyfter" mot skyn från någon annan sida?..... så its not all by you. Siter
Eirik Tyrihjel Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Min drøm er at ett eller annet selskap kan starte å fly Gardermoen - USAs vestkyst direkte (KLAX, KSAN, KSFO) , det hadde vært såååå rått! Det forblir vel i min X-plane en stund til... Siter
Kenneth Rønning Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Synes det går fort fram med Norwegian nå, både med levering av nye fly og planer. Ikke at jeg skal være negativ, for jeg ønsker at de lykkes, men jeg tror de skal passe seg så de ikke går på en reeal smell etterhvert her. Artig at de vil etterhvert vil satse mer enn braathens gjorde i sin tid, eller det har de vel forsåvidt allerede gjort i europa, men kontinentalt tenker jeg. Men tror Kjoser'n skal passe seg så han ikke går på noen smell. Siter
Stian Svensen Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 eehm Timmy... Ja logo er da sef fra Norwegian... Men jeg selv kom frem til designet som jeg den gang malte i 2005!!.. Lastes forøverig ned HER folkens Siter
Timmy Brandt Skrevet 23. februar 2010 Skrevet 23. februar 2010 Blev visst ingenting med Norwegians planer. Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 23. februar 2010 Skrevet 23. februar 2010 Det var synd, men kjenner jeg Kjoser'n rett kommer han nok tilbake til lignende planer ved en senere anledning. Men Norwegian er jo godt igang da, og har jo allrede flyvninger flere ganger hver uke til både Asia og Afrika. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Skrevet 23. februar 2010 Skånvik säger till Aftenposten i Norge att bolaget nu siktar på en start nästa år istället. *kremt* Vil ikke dette si at de bare legger planen på is for i år? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.