Gå til innhold

Lysning i sikte.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Luftkampene går fremdeles noe på trynet, bokstavelig talt. Meldte meg til tjeneste på tysk side, i håp om å snu trenden !?

pf5.jpg

 

pf1.jpg

 

pf2.jpg

 

 

pf4.jpg

.....men det gikk like dårlig :cry: .

 

Det endte med at jeg tok en ny runde på den inkluderte flyskolen, og jeg må innrømme at en gammel stabeis som meg fikk noen nyttige tips om strategi og slikt :o .

 

pf12.jpg

 

pf6.jpg

 

Tilbake i aktiv tjeneste igjen, og nå begynte resultatene å komme :D .

 

pf8.jpg

 

pf9.jpg

 

pf10.jpg

 

Det er et hardt liv på fronten, og ROF krever ganske mye av en stakkar, men så gir det også enormt mye underholdning tilbake. Scramble!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Thank You guys :) .

 

Vurderer sterkt og kjøpe denne simulatoren.Men pcn min er vel nok for dårlig....

 

Spørs hva slags PC du har?? Klarer du å kjøre FS9 med bra resultat, klarer du antakelig ROF også. Den krever ikke så vannvittig kraftig PC og kan dessuten "skaleres" på forskjellige grafikk-nivåer. Har ikke merket noe som helst slags hakking eller frames-problemer, men har lest om andre som sliter når det blir omfattende luftkamper med mange AI-fly ( jeg er ikke der enda).

 

Haha, likte den barten

 

.....her lever vi oss inn i rollene til punkt og prikke :grin: .

 

Utrolig til low level kampene foregikk, er det for å gjemme seg bak trær og åser?

 

Faktisk, i slike "dogfights" mann mot mann, med manøvrering helt på grensen av hva flyene tåler ( og ganske ofte over grensen), da bærer det fort nedover, og det er vanlig å følge elveleier og landskap for å komme seg unna. Har bommet noen ganger og da går det enten i bakken eller flyet blir så skadet at fienden får overtaket. Jeg har også landet og takset inn mellom trærne for å gjemme meg :grin: .

 

Realismen er også på forskjellige nivåer etter hvor hardcore man ønsker å være. På det råeste må man også beherske realistisk behandling av motor, med konstant forandring av mixture, kjøling, forgasser m.m. våpen som kiler seg fast, tom for bensin og et fly som ikke tåler all verden. Her er nok å holde orden på, så man har ikke mange sekundene på å avgjøre en luftkamp!!

 

PS: dette er en sim for flyentusiaster som ønsker realisme, og absolutt ikke av typen gassen-i-bånn-og-skyte-alt-man-ser-sim.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Jeg flyr med stikke, det føles mest riktig :) .

Har ikke prøvd uten TrackIr, flyr aldri uten dette vidunderet som gjør verden tredimensjonal, og som tilfører den nødvendige realismen med å måtte snu på hodet for å følge med motstanderen...... :cool: .

 

Men det er gode tastetrykk for alskens "Padlock", så man klarer seg sikkert bra med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Takker så mye for mange artige og hyggelige tilbakemeldinger.

 

PS.. Føler litt irioni i luften her

 

Jatakk Tom, ironien er aldri langt unna, jeg gjør dette utelukkende fordi det er morsomt :grin: .

 

Bra Ernst, du bringer FS inn i en ny trend.

 

På tide Ernie-Rolf, FS har sakte men sikkert blitt kuppet av alt for mange selvopptatte, gravalvorlige "wannabe-pilots".

For meg er FS en artig måte å dyrke flyinteressen på, og en fantastisk mulighet til å testfly hele flyhistorien........

 

vi får prøve å få til noen fs.no multiplayer-matcher etterhvert

 

DET kan bli kjempegøy, AI-pilotene er noen slu og pressisjonsskytende smådjævler, så det kunne vært artig med en avslappende luftduell online :grin:

 

Mulig å bruke mus som track IR erstatter ?

 

INGEN TING kan erstatte TrackIr, men musa kan godt brukes til å se seg omkring og zoome inn og ut ;) .

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET kan bli kjempegøy, AI-pilotene er noen slu og pressisjonsskytende smådjævler, så det kunne vært artig med en avslappende luftduell online
Hadde blitt mye rart tror jeg, jeg har spilt endel i dag, men har enda til gode å skyte ned et annet fly. Det nærmeste jeg har kommet er at et par AI-piloter har krasjet i et eller annet :P

 

Har du noen tips til dogfighting Ernst? Syns ikke jeg treffer noe som helst her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Som sagt, vær tålmodig og studer de taktikkene som ble brukt real under ww1. ROF-forumet har mange gode tips, og man bør fullføre flyskolen aller først ;) . Å skyte gjennom vingeduken årsaker ingen skade, du må treffe vingeroten, motoren eller piloten. Sett skyteavstanden til 50 - 60 m og vent med å skyte til du nesten kolliderer med fienden, da garanterer jeg seier...... Og husk, ikke gå i kamp hvis du er lavere enn fienden. Ha alltid en fordel, enten høyde eller hastighet, og stikk av hvis det motsatte er tilfelle :whistle: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...