Ole Sannes Riiser Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Boarding.no melder om at et nytt selskap vil etablere seg og satse stort på Moss Lufthavn Rygge og det norske markedet, og dette vil bli presentert i morgen, torsdag 16. juli. Jeg venter i spenning. Hvem kan det være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik - C Varvik Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Jeg tipper småfly selskap. Widerøe? DAT? Air Baltic? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Sannes Riiser Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Hva med easyJet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Bernhardsen Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Iflg. E24 , så blir det trolig Ryanair som vil etablere seg på Rygge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Da er det bare og ta seg en tur ti Rygge kl 13 i morgen , og se hvilket fly som kommer ned fra oven. Men hvis det blir Ryanair. Vil de da legge ned på Torp? Hva med Norwegeian som er der nå. Jeg håper mest på at det er EasyJet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skjennem Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Har du sikre kilder for at flyet vil lande kl. 13.00? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Jeg tror jeg ville vært villig til å satse realativt mye penger på at det IKKE dreier seg om Ryanair. Hvorfor skal de finne på å bruke Rygge når de har Torp som base og er ganske så ferske på Karmøy. Rygge/Torp har jo stort sett det samme nedslagsfeltet så at det er Ryanair som kommer tviler jeg sterkt på. men SAS? Widerøe? Lufthansa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Bernhardsen Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Nå har vel Ryanair varslet sterkt om at de vil satse sterkt på Norden og da spesielt i Scandinavia? Men frem til presse konferansen kl. 13.00 imorgen, så blir det kun spekulasjoner. Selv håper jeg at et annet flyselskap enn Ryanair kommer til Rygge, enn at Ryanair skal få ødelegge markedet ytterligere med sin skit kasting og skjulte avgifter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hei Frode. Jeg leste det et sted, men husker ikke hvor jeg leste det. Prøver og lete det opp igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Jespersen Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Det står på vg.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Sannes Riiser Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Da kan Norwegian heller komme til Torp da. Så bare bytter de plass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F. Tollefsen Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Ryanair åpner 11 nye ruter: http://www.aftenposten.no/reise/article3171654.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Topstad Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Noen som vet om denne pressekonferansen blir sendt på tv eller noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Bernhardsen Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Pressen er til stede. Men jeg tviler sterkt på at det blir direkte overført fra Rygge Ryanair vil ikke starte med flyvninger før i oktober måned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Bilder er på vei Fint å være tre kvarter forsinket til sin egen pressekonferanse dog Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Jeg velger heller Norwegian enn Ryanair! Valgte heller Norwegian foran Lufthansa og SAS,da jeg dro til Munchen sist Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Jeg velger heller Norwegian enn Ryanair!Me too! Velger vel egentlig det meste fremfor Ryanair, men det er koselig med litt mer trafikk på Rygge ihvertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 *spise hatten* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Hansen Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Noe av de siste selskapene jeg ønsker å fly med er Ryanair! Dette grunnet at jeg fløy med dem i England hvor at begge flyene jeg reiste med ble kanselert og da måtte vi vente 9 timer på flyplassen begge gangene. Håper EasyJet kommer til Norge ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Ryanair - selskapet som enkelte elsker å hate, men som brukes av flere og flere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Jeg er ærlig nok og sier,at jeg velger Norsk foran ett utenlandsk selskap når jeg skal fly,hvis jeg kan velge.. Til Island er det bare ett selskap som gjelder da.. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Her er en liten oppsummering av nyhetene, jeg har skrevet for et annet forum der jeg er moderator: (alle bilder nedenfor er enten pressebilder, eller til fri bruk for ikke-kommersielle hensyn) (Foto er copyright © Ryanair) Ryanair starter opp med flyvninger fra Moss Lufthavn Rygge, samt øker med nye ruter på Sandefjord Torp. Allerede i dag kl: 08:00 (mange timer før den offisielle pressemeddelelsen) kunne de ivrigste flyinteresserte konstatere, at det nettopp var Ryanair - som starter opp på Moss Lufthavn: Rygge i direkte konkurranse mot Norwegian. Man kunne nemlig via diverse sider, se at det var planlagt en Ryanair-flyvning via Sverige (Skavsta) til nettopp Rygge - som så skulle videre til Ryanair sin base Dublin i Irland. Totalt starter Ryanair opp med syv ruter fra den nye "basen" på Moss Lufthavn: Rygge. Destinasjonene blir: * Alicante (2 ukentlige) * Milano/Bergamo (3 ukentlige) * Bremen (3 ukentlige) * Brussel/Charleroi (7 ukentlige) * Girona (Barcelona) (2 ukentlige) * Madrid (4 ukentlige) * London (14 ukentlige) I tillegg skal Ryanair fortsatt satse på sine eksisterende ruter fra Sandefjord: Torp, og øker med totalt fire nye ruter derfra i september/november i år. De nye rutene og frekvensene fra Sandefjord: Torp er: * Krakow (4 ukentlige) * Lodz (3 ukentlige) * Paris/Beauvais (7 ukentlige) * Roma/Ciampino (3 ukentlige) (Foto er copyright © Boarding / Oddgeir Tørresdal) Norwegian har tidligere uttalt at de vil vurdere en evt. oppstart av Ryanair på Moss Lufthavn: Rygge nøye, og kan bestemme seg for å trekke seg helt vekk fra Rygge. Dersom Ryanair vil øke frekvensen på nåværende ruter fra Rygge, og samtidig lansere nye ruter i direkte konkurranse på de samme rutene som Norwegian opererer - er sjansen stor for at man dermed ser Norwegian vil kutte Rygge ut totalt. Ryanair vil fortløpende vurdere populariteten på den nye satsingen på Rygge, og vil dersom man ser seg nødt til å øke frekvens og starte ytterligere nye ruter - åpne en permanent base på Moss Lufthavn Rygge; og stasjonere fly der fast. Dette vil da bety, at man vil ansette både piloter og kabinansatte. Pressekonferansen som Ryanair holdt på Rygge i dag, ble i tillegg over én time forsinket - rett og slett fordi Ryanair-maskinen ble forsinket. Noe nok mange finner morsomt og ironisk, siden Ryanair-toppsjefen: Michael O`Leary tidligere har harselert med andre flyselskaper - at de er forsinket (noe Ryanair ikke var). Les mere om Ryanair-nyhetene her: Ryanair med syv nye ruter fra Rygge, og fire fra Torp: http://www.boarding.no/art.asp?id=37353 Fire nye direkteruter med Ryanair fra Torp: http://www.boarding.no/art.asp?id=37354 Ryanair announces 7 new routes to/from Oslo (Rygge) and 4 new from Oslo (Torp): http://www.boarding.no/art.asp?id=37362 O`Leary forsinket til egen pressekonferanse: http://www.boarding.no/art.asp?id=37361 Ryanair forsinket til egen pressekonferanse ... for de fløy med Ryanair: http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=568879 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Bernhardsen Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 En vesentlig viktig ting vi ikke skal glemme her, det er at Ryanair nå vil bruke sin inflytelse om å få redusert sine flyplass utgifter/avgifter ytterligere både på Torp og på Rygge. Jeg vil tro at Torp vil gå langt med å bevare Ryanair på Torp, og dette igjen vil prege Rygge. Hvis f.eks. Torp (sivil lufthavn) nekter å redusere flyplass avgiftene til Ryanair, så skal vi ikke se bort ifra at Ryanair flytter sin virksomhet til Rygge. Vi skal også være obs på at dette kan skje motsatt vei om noen år. Og SAS lot seg ikke vente med en aldri så liten kommentar http://e24.no/naeringsliv/article3172551.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.