Gå til innhold

Fra Logitech til Flightsimmere!;)


John A, Moen

Anbefalte innlegg

Dette kommer jo beleilig. Min gamle Saitek X45 har vel sikkert 3000 timer i diverse flyspill bak seg, og alderen vises godt. I Tillegg til en tophat som virker godt i alle retninger untatt høyre, så er det faktisk rust/irr (!) på USB-kontakten som gjør at maskinen min bare gjenkjenner den halvparten av gangene.

 

Da er det jo en god unnskyldning for å kjøpe Logitech G940 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok, men de "satser" jo på det enkleste og sikreste markedet da i og med de kun har joystick, pedaler og trust i all enkelhet. Men for jagersimmere er det jo flott att flere kommer på markedet. Vi yoke folka må nok holde oss til de få (2) som vi allerede har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yoke, stick...hmm..Er det ikke slik at de fleste nye flytyper idag, kommer med Stick?...jeg er ikke sikker på dette, men jeg tror stick er fremtiden. Nå skal det sies at FS har flytyper nesten utelukket med yoke, om man ser bort ifra Helis, og militære fly.

 

Jeg skal hvertfall ha en G940!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo du har nok rett i det. Hele Buss serien er jo med stick. Med introduksjon av mere elektronik og datakraft i styringssystemene ble vel yocken overflødig vil jeg tro.

Desuten om en ser på visse gravemaskin førere og hvor fintfølende de kan væøre med stikka skjønner en fort att her er løsningen for de små justeringer så lenge du ikke lengre trenger rå muskelkraft for å dra tilbake diverse styringsystemer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at de fleste nye flytyper idag, kommer med Stick?

Embraers E170/5/190/5 er relativt nye og disse har yoke. Etter hva jeg kan se skal 787 også ha yoke. Jeg tror ikke stick nødvendigvis er fremtiden. Det blir vel heller hva produsentene selv foretrekker. Er det andre enn Airbus av airlinere som bruker stick?

 

Mvh

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...