John A, Moen Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Nå har logitech hevet seg inn i kampen om å være det ledende merket innen skrivepult flysimulering:-) Fra logitech til flyentusiaster Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Aww, kunne de ikke solgt Pedalene separat, har jo en god TQ og joystick allerede! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander.Rønning Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Dette kommer jo beleilig. Min gamle Saitek X45 har vel sikkert 3000 timer i diverse flyspill bak seg, og alderen vises godt. I Tillegg til en tophat som virker godt i alle retninger untatt høyre, så er det faktisk rust/irr (!) på USB-kontakten som gjør at maskinen min bare gjenkjenner den halvparten av gangene. Da er det jo en god unnskyldning for å kjøpe Logitech G940 :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Greit nok, men de "satser" jo på det enkleste og sikreste markedet da i og med de kun har joystick, pedaler og trust i all enkelhet. Men for jagersimmere er det jo flott att flere kommer på markedet. Vi yoke folka må nok holde oss til de få (2) som vi allerede har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F. Tollefsen Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Det er flere enn 2 alternativer. Dog til en høyere pris. Precision Flight Controls har mange fine yoker. http://www.flypfc.com/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Ja hauhau, en temmelig annen prisklasse og kan du trygt si Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steve Strøm Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 yoke, stick...hmm..Er det ikke slik at de fleste nye flytyper idag, kommer med Stick?...jeg er ikke sikker på dette, men jeg tror stick er fremtiden. Nå skal det sies at FS har flytyper nesten utelukket med yoke, om man ser bort ifra Helis, og militære fly. Jeg skal hvertfall ha en G940!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Jo du har nok rett i det. Hele Buss serien er jo med stick. Med introduksjon av mere elektronik og datakraft i styringssystemene ble vel yocken overflødig vil jeg tro. Desuten om en ser på visse gravemaskin førere og hvor fintfølende de kan væøre med stikka skjønner en fort att her er løsningen for de små justeringer så lenge du ikke lengre trenger rå muskelkraft for å dra tilbake diverse styringsystemer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audun Grun Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Old =P http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=484366#Post484366 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Ganss Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Er det ikke slik at de fleste nye flytyper idag, kommer med Stick? Embraers E170/5/190/5 er relativt nye og disse har yoke. Etter hva jeg kan se skal 787 også ha yoke. Jeg tror ikke stick nødvendigvis er fremtiden. Det blir vel heller hva produsentene selv foretrekker. Er det andre enn Airbus av airlinere som bruker stick? Mvh Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Adam Martinsen Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Ja det er enkelte små fly og jager fly produsenter som bruker stick eller sidestick, men Airbus er nok den største av de når det kommer til Airlinere. De fleste har yoke med forskjellige utforminger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Kjør diskusjon på hva som er best av stikke og yoke igjen. Har vært et tema mange ganger opp igjennom årene både på forum og under piloter som treffes for en prat. Min mening er at det ikke har noen videre betydning, men for acro foretrekker jeg helt klart stikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Ser ikke ut som noe jeg skal satse på enda, men følger med i spenning om de kommer med yoke, headset osv i fremtiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.