Gå til innhold

Sogndal, Haukåsen eller Kristiansand, Kjevik?


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Hei alle!

 

I morgen skal jeg legge ut på en "lengre" tur i flyklubbens stolthet, LN-NKF, en Cessna 172R med G1000.

 

Vi har ennå ikke bestemt oss om vi skal legge turen til Sogndal, Haukåsen eller følge kysten ned til Kristiansand.

 

Er det på forumet som hadde tenkt seg ut på tur i morgen, så hadde det vært utrolig gøy med selskap! Skal ta med min far på tur for å vise ham hvor min lidenskap og engasjement ligger! ;)

Hvis det er noen som har lyst til å betrakte Cessnaen i detaljer så er det nok muligheter for det også. En rundtur hvor vi deler på utgiftene er vel også mulig hvis noen viser interesse for dette. :)

 

Hva er det forøvrig av severdigheter på de to stedene, det er vel flere her inne som sitter på mer lokalkunnskap enn meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Herren" har talt, blir å følge sørlandskysten i morgen formiddag. Det blir lunsj i Kristiansand før vi fortsetter kursen for Fyresdal og Nome, før vi ender opp på Notodden.

 

Om noen kunne tenke seg en liten rundtur så er det muligheter for dette mot at vi deler utgiftene, legg igjen en liten notis her om så er av interesse, så får vi se om jeg får sjekket forumet jevnlig. ;)

 

For de som har planer om å spotte eller lytte på flysambandet i morgen så flyr vi under kallesignalet LN-NKF, eller LIMA KILO FOXTROT. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi tilbake etter en fantastisk dag i Kristiansund! Må si det var mye pent av det motsatte kjønn å hvile øyenen på, det skal sørlandsbyen ha! Det skal også nevne at gjestfriheten hos flykontroll tjeneste og ansatte generelt på Kjevik var utrolig, det blir nok gjentakelse om ikke lenge!

 

Bilder fra turen kommer etter hvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det forklarer hvorfor det ble satt igang en storstilt ringeaksjon kontrollsentralene imellom når jeg meldte inn til Farris "enroute from KristianSUND to Notodden" og ingen fant meg på radaren sør av Notodden. :grin:

 

Fra spøk til alvor, en dag med full fres setter sine preg på detaljene, det er nok ikke foruten grund at kartene er merket som KristianSAND og KristianSUND! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...