Gå til innhold

Hercules foto opp


Vidar Aron Røsand

Anbefalte innlegg

Aftenposten skriver idag at den første nye Hercules'en kommer til ENGM imorra.

Sitat fra Aftenposten "Men først blir det flystevne av uvanlig sort på Gardermoen, der et av de gamle skal fly sammen med det nye"

 

Dette er det sikkert noen av dere dyktige forografer her inne som kan forevige dette og ikke minst legge ut bildene her så vi som ikke kommer oss ditt får glede av det.

 

Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som veit når på dagen det er? Hadde vært litt kjekt å vite hvis jeg skal ta bilder av det ;)

 

11:40 Generalinspektøren for Luftforsvaret (GIL) ønsker velkommen

11:45 Formell overlevering ved sjef Forsvarets logistikkorganisasjon (FLO) og taler av Sjef FLO og GIL

12:00 Dåp av flyet ved Forsvarsministeren

12:10 Taler fra Lockheed Martin og amerikanske ambassade

12:30 Offisielt bilde, fotografering, intervju

12:45 Jomfrutur med nye Hercules C-130J

13:10 Overflygning Gardermoen flystasjon

14:10 Landing

 

(liste ærlig og redelig stjælt fra plastbyggesettforumet, der det også er et par bildeserier av frøkna fra før helga)

 

Men kjerra har da vært her i flere dager allerede, kom på torsdag kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som terminal assistent for luftforsvaret på Gardermoen, fikk jeg beste plass under denne anledningen! Var med på hele dåpssermonien og har til og med testet kapteinsetet på denne nye maskinen ;) Den er skikkelig vakker! Flyet er akkurat ferdig med sin 45 minutters offisielle jomfrutur og står nå på militær side på OSL ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom 2 Hercules og 3 F-16 over leiligheten her (midt i Oslo) for ca 10-20 min siden. Noen som fikk tatt noen bilder?

Ja det er jo typisk' date=' jeg hadde lyst å se dette over Oslo, og fikk rasket med meg kamera++ til orkesterplass over Oslo by. Ser av ditt innlegg at jeg kom 5-10 minutter for sent... :(

 

Bonus får være en oppdatering på Holmenkollen hoppbakke:

 

[img']http://i459.photobucket.com/albums/qq320/kurt-koi/030800x600.jpg[/img]

 

Ikke rare greien igjen der gitt...

 

Men, men, det er sikker nok av andre som fikk filmet begivenhetene over byen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...