Ivar Skaugstad Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 ---------------------------------------------------------- Bladene faller av trærne, kveldene blir mørkere og været kaldere. Dette er ett typisk norsk vårtegn. Men vi skal huske, det er ikke bare vi langt her oppe i nord som får indikasjoner på at høsten er kommet, selv landene vi "flykter" til for å lade opp kroppen med de varme solstrålene, samt fylle opp vinterhiet med varmende drikkevarer opplever nå at høsten er på vei. Temperaturen er på vei ned mot 20'c, og titt og stadig får man øye på en sky! DET ER HØST! I den anledning har Norwegian Eagles valgt å markere overgangen til høstsessongen med en tur til "varmere breddegrader", nærmere bestemt Hellas! I dette øyeblikk denne mandags kveld er temperaturen ca. 17'C på Santorini, selv en nordmann i feriemodus ville tatt på seg langbuksen i slike temperaturer der nede. ----------------------------------------- Samtlige deltakere i Norwegian Eagles har derfor fått i oppdrag å hente de siste gjenværende turistene på ferieøyen Kos. Dette betyr i praksis at vi flyr tomme flymaskiner nedover, men returnerer til Norge med fulle! Ja, du hørte rett, denne gangen blir det TUR-RETUR! Vi skal hente turister fra både Sverige og Danmark, men alle har endelig destinasjon for Oslo, for så å bli sendt videre med rutefly. ---------------------------------------- Søndag 28. September 2008 Oslo, Gardermoen (ENGM) - Kos, Ippokratis (LGKO) Departure time: 1115 UTC (1315 NO local time) Enroute time: 3h 45min Arrival time: 1500 UTC (1800 GR local time) Route: OSLOB UL727 PENOR UN133 LENOV UL619 KARIL UN127 LMO UL618 MES UL609 LARKI Distance: 1555 NM ---- Kos, Ippokratis (LGKO) - Oslo, Gardermoen (ENGM) Departure time: 1600 UTC (1900 GR local time) Enroute time: 3h 45min Arrival time: 1945 UTC (2145 NO local time) Route: LARKI UL609 MES UG18 GIKAS UN133 PENOR UL727 SORPI Distance: 1564 NM ------------------------------------------------------------ Scenery: Payware -> http://secure.simmarket.com/product_info.php?products_id=1039 Freeware -> www.avsim.com "hsp_lgko_v1_1.zip" Charts: http://flight.sanyjo.cz/mapy/Greece/LGKO.pdf ------------------------------------------------------- Legg igjen callsign, flytype og gate her! Under flyturen benytter vi oss også av Teamspeak -> ts.vaccsca.org/norwegianeagles Forespørsel om ATC er blitt oversendt til VACC Hellenic Div. Forhåpentligvis kommer det en ivrig nordmann på Gardermoen for å sende oss avgårde, samt ta oss imot. :grin: ER DU MED? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 BLX375 - B767 - Gate 49 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 SAS 521,Airbus 321.Gate 48. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 SAS247-B744-Gate 53 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 BAW436-B744-Gate 50 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 SAS B736 gate 17 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 VKG883 A333 Gate 181 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kent-Ruben Johansen Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Blir en lengre dag på "jobb" dette. Må vel få tillatelse fra kjerringa Men om jeg blir med, så er dette planen: ICE662 B757 Gate 47 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Hehe, min madamm reiser til Trondheim på lørdag, så søndag har jeg helt for meg selv. Det blir meg, 767'ern og dere! :grin: Artig å se så mange påmeldte allerede, nesten så jeg er redd det ikke blir plass til alle sammen. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Kjente meg igjen på bildet med en gang. " Dette er jo Karpathos by vel?"... Og joda, det er det. Kos er en annen øy. Karpathos kan være artig å lande på. Er ofte myyye vind der. Flyplassen består av ca. 2 kontainere og en bu. Se BILDE på airliners.net Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Hehe, godt observert Geir! Hovedsaken var å finne bilder som bar preg av Hellas, takk for lærerik info! Fikk akkurat tilbakemelding fra VACC Greece, de stiller selvfølgelig med ATC for oss! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 SAS372 - MD-82 - Stand 46 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 CNO293 - Gate 45 - B738WL Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Maaland Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 NVR253-A321-Gate:36 Retur: NVR254-A321-Gate?? Alternative: VKG811-A321-Gate36 Retur: VKG812-A321-Gate?? Hvis jeg ikke får tak i Navigator paint:D HAr noen THOMAS COOK WIlco paint a321? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 :grin: Det kommer til og bli trangt på lille Kos airport... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Maaland Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 HAHA jada:P Noen som vet hvor lang rullebanen er? 747???! på KOS:D:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Kan bli trangt om plassen! Dere får fylle på ekstra med fuel, iallefall for 1 times holding. Rullebanen på Kos er 2390m lang. Skal prøve å sette opp SLOT tider, både for avreise ved Gardermoen og avreise på Kos. Dette for å gjøre en lett blanding av trafikken. At tre 747 står nede på Kos å tar opp plassen samtidig vil vel være heller ugunstig. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg tror jeg heller flyr fra en annen destinasjon med min ATR og ankommer et par min för stormen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Maaland Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Det er vell minimal rullebane for 747:D? Er det ikke sånn "ekstra" parkerings ramper? JA Slot ville vert bra. Ingen må ta sjanser:P Alle må fulle på masse fuel ja:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Jeg tror jeg heller flyr fra en annen destinasjon med min ATR og ankommer et par min för stormen! Tja.. Har hørt rykter fra min venn i VACC Greece at vi har fått prioritet, ser ikke ut til at det blir plass til deg hvis du ikke flyr sammen med oss. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Maaland Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 The single 2400 meter runway does not have an ILS so you will need to check the weather before approaching the airport! Det leste jeg på Aerosoft sceneryet Payware som jeg laster ned nå!! Ser fram til Turen:)! Dette blir skummelt:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 2390m rullebane? Det er jo luksus sammenliknet med de 2180 meterne tilgjengelig på Princess Juliana Intl. :grin: Du skal se det går... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Maaland Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Sorry:P for denne posten.EDIT: Javell. Det hørres bra ut da med 747;)! Lykke til med de med Jumbo:)! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Aleksander, les reglene for forumet. "OK" er ikke noe man legger igjen alene i en post. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Bladene faller av trærne, kveldene blir mørkere og været kaldere. Dette er ett typisk norsk vårtegn. Typisk vårtegn, ja :whistle: Avgang fra Osl var litt tidlig, men om jeg er hjemme blir jeg kanskje med som B767,BLX488 Ser ut som det blir temmelig fullt på Kos, så kan hende jeg lander på Kreta da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Hvor mange er vi nå? 10-12 stykker? Husk på, jeg flyr med 330 ikke 320. Det som hadde vært fett er jo om alle kan stå der samtidig på ett vis. Man har jo AUX rampen på andre siden av banen også for parking, selv om jeg tror den brukes primært for Småfly. Ellers skal det vel gå ant å parkere 2 fly på gate 6 og 7 tror jeg. Hvis man bare parkerer de godt nok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Husk at vi skal ut igjen også. :grin: Vi finner en løsning! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre S. Lillehaug Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg er med som B747 eller b737-800 hvis dataen min funker til da, og hvis jeg får til å se andre fly, for det tror jeg er et must hvis det evt. blir mye trafikk der nede Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kent-Ruben Johansen Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Da er Track IR på plass i morgen tenker jeg, og headset med mikrofon er bestillt! Tenk jeg har flydd på VATSIM i 4-5 år uten voice...hehe! Gleder meg fryktelig nå! Edit: Ble ikke 757 på meg, trodde PSS sin var bedre enn som så!! :mad: Så da blir det: (Er ikke sikker på livery enda) B767 Gate 47 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg scalerer ned min A321 til A319. Kan ta gate 43. SAS521 A319 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.