Gå til innhold

Vestfjordoksen i ny drakt


Martin Dahl

Anbefalte innlegg

Men på en annen side' date=' når jeg ser nærmere på det flyet som er avbildet der kan ikke det være "637"...

 

Jeg syntes den på bildet der ser mistenkelig ut som en 1-seter, mens "637" er en toseter..

 

 

S A [/quote']

 

Stemmer det!

 

Kanskje de har 2 da, og maler den ene i disse fargene og beholder den andre som den er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

:o ....nå var det like før jeg måtte ty til alkohol, dette har da ingen ting med god PR å gjøre???? Heldigvis er det IKKE 637 som stilles ut på denne måten.

Vet ikke helt hvor de har tatt denne fra (flymusèet?), men selv om den kanskje er "cool" i øynene på ungdom, så er dette så langt fra "Vestfjordoksen" som man kan komme. Virkeligheten til 331 skv. og 334 skv. var dødsens alvor, og da er det ikke lett å svelge at man omgjør det hele til SIRCUS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg helt enig med hele bølingen, og spesielt hr. Sparby: Den ser helt forjævlig ut! Om 637 blir lakkert i samme fargene, så begynner jeg å gråte, for det der er en fornærmelse mot Starfighterens omdømme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Småback

Fant en artikkel på Avisa Nordland sine nettsider. Og under "Tre Fly" overskriften:

Midt i det tidligere aller helligste står Einar Bjørnsen på hodet i en kannibalisert Starfighter. Den er i to biter, og ser ikke spesielt fryktinngytende ut. Er det dette vraket de skal ha i lufta?

 

– Nei, er du gal. Det vi jobber på nå er vår maskot. Dette er registreringsnummer 870 og skal strippes for alt unødvendig utstyr, og brukes til rent show. Når det er gjort skal den lakkeres i de norske flaggfargene, og hvis noen vil leie en Starfighter til hagefesten, er det bare å ringe.

 

Håper det kan lette noen bekymrede sinn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Småback

Snakket med en fra Starfighter foreningen på jobben, han sa Luftforsvaret hadde tauet denne "Display" starfighteren ned på torget for å reklamere for flyshowet, og for å bruke i litt rekruttering.

Den hadde visst vært i forferdelig tilstand før de startet arbeidet med å "pynte" den.

Igjen, det aktuelle flyet er IKKE 637/to seteren. Det er et annet(en-seters rustholk) de har pusset opp for display og PR. Om noen fortsatt var i tvil.

 

Jeg har forresten bilder og video fra den offisielle motoroppstarten i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Småback

Beklager dobbelposting.

Snakket med John Skogøy i dag, han sa de hadde takset på stripa med full AB. Er ikke 100% avgjort om de får gjøre det under flyshowet, men det er meningen at de skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...