Martin Dahl Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 "637" blir å se i Bodø sentrum i helga. Hva syns dere om de nye fargene? Saltenposten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald Strand Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 For og være ærlig liker jeg bedre orginal-malinger. Men sånn ellers synes jeg den var stilig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sten Arne Bryde Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Nei fy F'en det er det værste jeg har sett.. den SKAL ha de originale fargene på den... *S A gråter en skvett* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Meyer Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 BLASFEMI!!! Synes den var helt forferdelig, de orginale fargene ser mye bedre ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 uff a meg, nei den likte jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Bernes Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Huff å Huff :cry: likte den gamle bedre, ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Håpet på at denne skulle bli lakkert i "de norske fargene". Men det var ikke akkurat dette jeg så for meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Sparby Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 HELLIGBRØDE!!! Den ser jo helt forjævlig ut, jo.... Pent som showdrakt, men jeg vil heller at den viste seg frem slik som den var i tjeneste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Hvordan så den gamle ut? Likte ikke fargene jeg heller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sten Arne Bryde Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Men på en annen side, når jeg ser nærmere på det flyet som er avbildet der kan ikke det være "637"... Jeg syntes den på bildet der ser mistenkelig ut som en 1-seter, mens "637" er en toseter.. S A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Syns vel ikke akkurat at grønnfargen de hadde originalt var spesielt pen heller, men den var bedre enn dette... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald Strand Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Men på en annen side' date=' når jeg ser nærmere på det flyet som er avbildet der kan ikke det være "637"... Jeg syntes den på bildet der ser mistenkelig ut som en 1-seter, mens "637" er en toseter.. S A [/quote'] Stemmer det! Kanskje de har 2 da, og maler den ene i disse fargene og beholder den andre som den er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Stemmer, de har malt opp en i rødt hvitt og blått som kun skal stå static. Dette er ikke den som skal taxe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Dette var ikke mye pent, nei! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Patriotisme til et helt annet nivå :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 5. juni 2008 Premium Medlem Del Skrevet 5. juni 2008 ....nå var det like før jeg måtte ty til alkohol, dette har da ingen ting med god PR å gjøre???? Heldigvis er det IKKE 637 som stilles ut på denne måten. Vet ikke helt hvor de har tatt denne fra (flymusèet?), men selv om den kanskje er "cool" i øynene på ungdom, så er dette så langt fra "Vestfjordoksen" som man kan komme. Virkeligheten til 331 skv. og 334 skv. var dødsens alvor, og da er det ikke lett å svelge at man omgjør det hele til SIRCUS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 jeg er ungdom, og denne malingen :crazy: nei fy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg må si meg helt enig med hele bølingen, og spesielt hr. Sparby: Den ser helt forjævlig ut! Om 637 blir lakkert i samme fargene, så begynner jeg å gråte, for det der er en fornærmelse mot Starfighterens omdømme! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Dahl Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg ser jo nå at dette ikke er "637"! Det var ikke meningen å skremme dere på denne måten! :crazy: Disse fargene hadde dog vært passende på flyene til et norsk starfighter demo-team tror jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Peder Nilsen Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg synes skinnende blank aluminium er tøffest jeg! Passer så bra på gamle jagere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 ja pokk.... heller, Starfigteren skal ha orginalmaling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Torleif Småback Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Fant en artikkel på Avisa Nordland sine nettsider. Og under "Tre Fly" overskriften: Midt i det tidligere aller helligste står Einar Bjørnsen på hodet i en kannibalisert Starfighter. Den er i to biter, og ser ikke spesielt fryktinngytende ut. Er det dette vraket de skal ha i lufta? – Nei, er du gal. Det vi jobber på nå er vår maskot. Dette er registreringsnummer 870 og skal strippes for alt unødvendig utstyr, og brukes til rent show. Når det er gjort skal den lakkeres i de norske flaggfargene, og hvis noen vil leie en Starfighter til hagefesten, er det bare å ringe. Håper det kan lette noen bekymrede sinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Og i dag var 637 ute på taksetur, gromt å høre på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Torleif Småback Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Snakket med en fra Starfighter foreningen på jobben, han sa Luftforsvaret hadde tauet denne "Display" starfighteren ned på torget for å reklamere for flyshowet, og for å bruke i litt rekruttering. Den hadde visst vært i forferdelig tilstand før de startet arbeidet med å "pynte" den. Igjen, det aktuelle flyet er IKKE 637/to seteren. Det er et annet(en-seters rustholk) de har pusset opp for display og PR. Om noen fortsatt var i tvil. Jeg har forresten bilder og video fra den offisielle motoroppstarten i høst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 De må du gjerne poste. Jeg har hatt en lei tendens å være utenbys når Starfighteren har vært kjørt. 637 var etter det jeg har blitt fortalt kjørt i AB under takseturen sin nå på Fredag, håper de gjør det samme på flyshowet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Torleif Småback Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Det er menigen så, men jeg skal høre med John Skogøy om det i morgen. Bilder kommer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Torleif Småback Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Beklager dobbelposting. Snakket med John Skogøy i dag, han sa de hadde takset på stripa med full AB. Er ikke 100% avgjort om de får gjøre det under flyshowet, men det er meningen at de skal gjøre det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.