Gå til innhold

STREIK


Geir G

Anbefalte innlegg

Betyr det at GA-trafikk kan forsette som normalt?

Jeg antar at dette også berører GA trafikk, men ikke i like stor grad. I NOTAM står det at militær-, ambulanse- og sykeflygning ikke blir berørt.

 

Vil tro at man isåfall må ringe til den respektive kontrollenhenten for å dobbeltsjekke, med spesiell grunn går det vel greit så vidt forutsetningen er at du gjør dette med egen risiko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at GA-trafikk kan forsette som normalt?

Jeg antar at dette også berører GA trafikk' date=' men ikke i like stor grad. I NOTAM står det at militær-, ambulanse- og sykeflygning ikke blir berørt.

[/quote']

 

Dersom GA ikke berøres av streiken i like stor grad som du skriver, vil du da kategorisere GA under mil, amb eller SAR som det som alltid dispes for?

 

Les NOTAM: flyplassene som er tatt ut i streik er stengt, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Bergen' date=' Moøde og Harstad /Narvik som er tatt ut og det varsles nå om at flere vil bli berørt på Mandag om det ikke kommes til enighet. [/quote']

 

ENBR, ENML, ENEV, ENMS, ENRA er tatt ut i streik i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evenes er også tatt ut i streik' date=' vet ikke hvem eller hvor mange, men de fleste passasjerene er tatt via Narvik lufthavn via Bodø så til Oslo - for de som skulle fly EVD - OSL [/quote']

 

Feil, jeg arbeider på Bardufoss og vi har hatt dere fly, både ankomst og avganger. Har blitt busset til Evenes. Har hatt 2 sk fly og 2 dy fly inne som skulle til/fra Evenes.

EVD-OSL rutene altså.

 

Blitt en del overttid på meg idag, arbeidet til sammen 12 timer idag, men men. Noen må jo jobbe så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Skulle ikke hvert lov og streike i et marked som går så bra som nå, er du ikke fornøyd? skaff deg noe annet og gjøre......streik er noe tull i dagens Norge..Nå prater jeg kansje litt som arbeidsgiver, men ærlig talt, i Norge i dag har man valgmulighetene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke hvert lov og streike i et marked som går så bra som nå' date=' er du ikke fornøyd? skaff deg noe annet og gjøre......streik er noe tull i dagens Norge..Nå prater jeg kansje litt som arbeidsgiver, men ærlig talt, i Norge i dag har man valgmulighetene..... [/quote']

 

Meget skremmende holdning.

Jeg er absolutt ikke enig i alle grupper som streiker for å få ennå høyere lønninger når de alt tjener mange, mange ganger mer en gjennomsnitt.

Men streike retten en nå engang lov bestemt, og ofte eneste vikemiddel i en del konflikter og grove overtramp og utnyttelse av arbeids tagere, noe det finnes mange eksempler på.

Men er du ikke fornøyd med spillereglene i norsk arbeidsliv så finnes det mange land som "driter" arbeidstgere, så da kan man jo også "velge bytte land"

Nå skal jeg ikke dra dette lengre, men sette meg på et fly til varme og ikke fult så våte kreta.

Ha en god 17. mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har seg bare slik at etter 9 år ved NSB og 11 år på sjøen har jeg forlengst innsett at de såkalte "streikene" man finner på ikke er annet enn max den og den tid det må toppen "streikes" innen den tid som egentilg fastesttes fra det såkalte "styret". Man streiker ikke før det gis klarsignal. Herregud for en haug med pingler. Ola Nordmann er rett og slett for FEIG til å si i fra så det smeller.

 

Dere som tror på arbeidstakerorganisajonene bør snarest spørre Julenissen om han finnes også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Hva er skremmende med dette? det som er skremmende i et arbeidmarked hvor du kan velge og vrake i jobber er at du har en rettighet til og påføre sammfundet og personer en haug med ubehageligheter og kostnader. Trives du ikke eller synes du har for dålig betalt, finnes det nokk av mulighter om du gidder og sjekke ut dette....ditt valg...ikke de som blir påført kostnader....burde ha hvert en grense i % arbeidsledighet som ga rett til streik...ikke i dagens marked.....umotiverte sytepaver... :grin:

 

Overaskende...ingen arbeidstagere som er klar for og hive seg i strupen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Geir. Når det gjelder jobbmarkedet i norge, burde det ikke være vanskelig å finne noe man er fornøyd med, spesielt økonomisk. En ufaglært industriarbeider kan lett få seg jobb hvor lønnen er rundt 300K i året. Vil du være faglært kan du ordne det stort sett gratis, eller med ubetydelige utlegg i forhold til inntjenelse seinere. Streik hører hjemme i land hvor man må betale svært dyrt for all utdannelse, og får veldig dårlig betalt i forhold til denne kostnaden. USA f.eks. Ingeniørutannelse til 500-1000K kr, startlønn på $50k....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at GA-trafikk kan forsette som normalt?

Jeg antar at dette også berører GA trafikk' date=' men ikke i like stor grad. I NOTAM står det at militær-, ambulanse- og sykeflygning ikke blir berørt.

[/quote']

 

Dersom GA ikke berøres av streiken i like stor grad som du skriver, vil du da kategorisere GA under mil, amb eller SAR som det som alltid dispes for?

 

Les NOTAM: flyplassene som er tatt ut i streik er stengt, enkelt og greit.

 

Flyplassen er stengt fordi nødvendig mannskap er tatt ut i streikt, dette betyr jo ikke at flygelederne stenger tårnet å går hjem. Jeg sier ikke at GA trafikken vil flyte som normalt, men at det finnes en mulighet for at enkelt tilfeller kan få tillatelse til å lande/ta av. Dog er dette sett fra mitt synspunkt og skal ikke forveksles med den virkelige prossedyrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...