Dominik Krol Skrevet 29. desember 2007 Skrevet 29. desember 2007 Hei! Er det noen som er ATC på oslo lufthavn gardermoen eller i vatsim? Alltid når jeg spiller så er det ingen i hele Norge. Siter
Andreas Nysveen Skrevet 29. desember 2007 Skrevet 29. desember 2007 vi har ensv_ctr ENBR_APP og ENBR_TWR på nå da. Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 29. desember 2007 Skrevet 29. desember 2007 Hei!Er det noen som er ATC på oslo lufthavn gardermoen eller i vatsim? Alltid når jeg spiller så er det ingen i hele Norge. Bruk servinfo for å sjekke om og hvor ATC er online. Siter
Daniel Larsen Skrevet 29. desember 2007 Skrevet 29. desember 2007 Trenger ATC for Norge på fs.no-serveren nå. Mye folk. Dette er et VATSIM/IVAO forum da Siter
Andreas Nysveen Skrevet 29. desember 2007 Skrevet 29. desember 2007 Tror ikke det er mange av dem som sitter ATC på vatsim som gidder FS.no Edit: Ikke noe personlig eller noe, men de som ønsker ATC har VATSim som et tilbud, enkelte flyr gjerne på steder som fs.no nettopp for å slippe det? og det gjør det vanskelig for en ATC. Siter
Daniel Larsen Skrevet 29. desember 2007 Skrevet 29. desember 2007 Bra sagt Andreas! Jeg vil påstå at de som eventuelt sitter ATC på multiplayeren ikke har så mye peiling, da de ikke har bestått noen slags form for trening/utsjekk, som man må for å sitte på VATSIM. En vatsim kontroller som sitter atc på en multiplayer tror jeg du kan lete lenge etter Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Dette skulle vel kanskje blitt ett rent VATSIM forum når jeg tenker meg om, er ikke IVAO ute av verden? Nå har vi hatt diskusjonen om multiplayer serveren og ATC tidligere, ett sted må jo alle starte! Alt etter smak og behag, selv om VATSIM holder ett mer profisjonellt nivå skal man være litt forsiktige med å si at andre ATCer er dårlige bare på bakgrunn av hvor de utfører sine oppgaver, dog jeg forstår deres tankegang. Til syvende og sist har vi alle samme interesse gutter, husk det! Siter
Lars Hassel Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 er det sånn foresten noen som planlegger og sitte litt atc rundt omkring i norge i dag? Mvh Lars Petter Hassel Siter
Andreas Nysveen Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Vi hadde som tidligere sagt ganske god dekning i forhold til piloter i går, på noen tidspunkt var vi flest ATC. Jeg kan godt tenke meg å sitte litt i dag også, men det blir ikke veldig lenge dersom det ikke er noen tegn på trafikk. Siter
Kai Dreyer Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Er det bare meg, eller er det ett faktum at antall ATC online falt noe betraktlig etter at de nye reglene til VACCSCA kom? Tenker da på APP opplegget. Siter
Martin Svarstad Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Jeg har vært mer online enn før Det er vel litt forskjell fra atc til atc om det har hatt en positiv eller negativ effekt. Men alt i alt er det mindre nå enn før ja.. Hehe, jonas, det reagerte jeg faktisk ikke ved når jeg leste det. Men bare så det kommer klart frem, så er de nye reglene verdensgjeldende og kommer fra Vatsim-ledelsen. Siter
Dominik Krol Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Skrevet 30. desember 2007 Syns uansett det er bra og ha en ekte ATC han kan hjelpe virkelig Siter
Andreas Nysveen Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Jeg også syns jeg har vært mer på i det siste, men jeg har merket at det er merkbart mindre ATC på etter de nye reglene. Litt kjipt egentlig, for da blir det så lite fly. Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Vel jeg har jo da mistet rettigheten til å sitte APP... og trangen til å sitte ATC er ikke like stor når alt jeg kan gjøre er TWR. Vet at jeg bare er en teoritest unna APP, men med ferie og jobb har jeg ikke fått satt av tid til det enda. Siter
Werner Rafteseth Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Har vært merkbart mindre online selv, etter at jeg mistet rett til å sitte CTR. Har jo temmelig mange timer online som CTR, og når jeg plutselig ikke er "bra nok", så har det rett og slett ikke blitt mer. Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Dette er bare trist.Jeg flyr masse,men det er lite ATC i norge for tia ja desverre.Jeg skulle flydd mere i Norge. Siter
Magnus Eliassen Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Det er jul!... En tid der de fleste ikke har tid eller lyst til å sitte ATC, jeg synes generelt det ikke har blitt færre ATC online... Og for de som har mistet retten til å sitte på ulike posisjoner så er det ikke vanskeligere enn å ofre en kveld til en OTS utsjekk så har man fått tilbake posisjonen sin igjen. Men man må selvfølgelig ha lyst til å utvikle seg som ATC da. Siter
Trond Meier Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Bare husk at Vaccsca sine nye regler er en direkte konsekvens av Vatsim sine Global rating regler. Dette er altså ikke noe vi lokalt har funnet på. Tvert om har vi stilt veldig kritiske spørsmål til de som kom med global ratings før vi begynte å se på hvordan vi kunne gjøre det minst mulig smertefult for våre medlemmer. En prosess som bla.a har gitt APP rating til de fleste som søkte om det. Det vi ser nå er at flere har et ønske om å gå opp i gradene enn før - da alt for mange stoppa på STU ratinga. Vi har også lempa litt på kravene for å få TWR, APP og CTR utsjekk i forhold til før. Se våre forum for mer info om det. Vær også klar over at vi har tatt bort S3 kravet for å få sitte på ENGM, så selv TWR studenter (tidligere s1) får nå sitte på ENGM etter en liten utsjekk. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.