Peter-Hans de Zwarte Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 DinSide har lagt ut eit lite klipp (utan lastebil ) her. Siter
Roar Kverneng Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 JADA- så har vi en ny film (19MB) (OBS: beklager urolig bilde, det er ikke på Guantanamo heller) Siter
Johan Clausen Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Nogen der har en præcis ankomsttid? Steinar Grindstein surgte nemlig i går, om jeg kunne lave en AI-flightplan med den, så den lander i OSL. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 13:57/13:58 er sagt. Bilde tatt på short short final 13:57 http://forum.scanair.no/showpost.php?p=225187&postcount=259 Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Herregud! Bare fordi at det at det lander ett stort fly på Gardermoen så tar formuet helt av.... Hva forventer du? Det ligget i navnet, FLIGHTsim, altså flyforum Once in a life time Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Herregud! Bare fordi at det at det lander ett stort fly på Gardermoen så tar formuet helt av.... Hva forventer du? Det ligget i navnet' date=' FLIGHTsim, altså flyforum Once in a life time [/quote'] Hvis du leser innlegget en gang til, så finner du en " " på slutten av innlegget hans, det betyr i dette tilfellet ironi . Du var kanskje ironisk du også? ^^, Siter
Fredrik Bachke Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Noen som kan vise på et kart nøyaktig hvor maskinen står parkert? Håper virkelig de ikke får gjennomført testen slik at jeg får se den på fredag Siter
Martin Floor Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Fredrik, hvis du tar en titt på dette kartet så ser du at det er fire De-Icing plattformer. De plattformen som er nord-vest skal den visstnok stå på, uten at jeg kan bekrefte det selv. Siter
T. Paulsen Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Jeg fikk heldigvis bilder av den. Hadde løpende kontakt med Herr Sager på telefonen om hvor den var i løypa mens jeg sto på Jernkroken i Oslo og lastet med speilrefleks og 70-200`n pent rundt halsen. :crazy: Siter
Gjest Børge Litangen Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Var litt i seneste laget ute og endte opp forran østre rullebane med kun et mobilkamera... Men her er i alle fall det jeg så fra landingen: http://i238.photobucket.com/albums/ff319/sulebust/A380_1_bernt.jpg http://i238.photobucket.com/albums/ff319/sulebust/A380_2_bernt.jpg -Bernt Nr. 1 der er vel strengt tatt en 737 fra SAS ? Siter
Johan Clausen Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Tak. Der kommer flightplans til alle mye snart. (ttools kompatible). Siter
Roar Kverneng Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 hehe....det er ikke strengt tatt engang- det er en 737 :grin: Siter
Gjest Børge Litangen Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 My thought exactly :grin: . Må for øvrig takke T. Lorentzen for finfin dokumentasjon av landingen. Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Herregud! Bare fordi at det at det lander ett stort fly på Gardermoen så tar formuet helt av.... Hva forventer du? Det ligget i navnet' date=' FLIGHTsim, altså flyforum Once in a life time [/quote'] Hvis du leser innlegget en gang til, så finner du en " " på slutten av innlegget hans, det betyr i dette tilfellet ironi . Du var kanskje ironisk du også? ^^, Nei? Ironisk nok en gang.. :whistle: Siter
Toril Madsen Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 og bilde av undertegnede fra billedserien til aftenposten Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Stilig Toril! Kjendis nå jo! Hvorfor holdt dere dere for ørene? Høre brumminga hadde vært deilig. hehe Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Tøft bilde Torill! GAB: De holder seg for ørene i tilfelle go-around Siter
T. Paulsen Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Her er noe av det jeg fikk til. (Bedriten kvalitet, men får skylde på at jeg sto nede i Oslo.) Men kvaliteten bryr meg ikke så mye akkurat nå siden jeg iallfall har vært så heldig å få tatt bilde av flyet. Jeg sto akkurat her da jeg tok bilde. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Den står ved det nye deice teltet som har infrarød avisning, kjører du til GA term har du fritt view... Siter
Michael A B Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Tøft bilde Torill! Så absolutt! GAB: De holder seg for ørene i tilfelle go-around Neh, holder seg til hodet, big bird = big bird droppings vettu Siter
Tom André Brenna Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Får legge ved mitt bidrag også da... :crazy: Siter
T. Paulsen Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Oida. Det bilde var jo kjempe fint. Meget bra vinkel. Man ser også litt av det som er rundt av aktivitet, og sånn liker jeg. Siter
Toril Madsen Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Da den først fløy over så var det ikke noe lyd, så begynte det å komme, og for sikkerhetsskyld holdt jeg meg for ørene. Har opplevd tilsvarende situasjon hvor ørene ikke ble dekket til, og merkelig nok så gikk det ut over synet! Eller skal jeg si konsentrasjonen til å se. Det hele er jo over på noen sekunder, tok bare ingen sjangser. Once in a life time experience! Blir vel tynt med A380 i Norge, men kan anbefale alle å ta en spotte tur til Heatrow (staves?) der kan du stå slik hele dagen med heavies, og sikkert snart A380 også. Tom Andre, knall bilde !! Sto du ved flysamlinga? Det var der jeg ville stå, men massene stoppet på enden, så da gjorde jeg det også, snakk om sauementalitet Tom Arne, bra bilde! tatt nesten i fra der jeg bor jo, hvilken linse brukte du til det? Siter
T. Paulsen Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Jeg brukte bare en Canon 70-200 2.8 IS , men har zoomet godt inn på selve bilde i PS for å få frem litt mere. Jeg prøvde å få et lass til Godsterminalen på Gardermoen, men det var visst ikke noe til eller fra der idag, så endte opp på Cargo Partner. Da flyet passerte (nesten rett over faktisk) sto ALT stille på Jernkroken. Omtrent alle sto ute og kikket opp. Det var så stille der akkurat da at man kunne hørt et kronestykket falle på 100 meters avstand. :grin: Det bor en flyfreak i oss alle tror jeg. Siter
Toril Madsen Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Det bor en flyfreak i oss alle tror jeg. Selv de som ikke bryr seg blir imponert over det der. Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Så morsomt at så mange folk sier "interessert i fly sa du? Nerd.. Finnes ikke interessant.." Hmm, da kan de forklare meg hvorfor det kommer så mange når det bare kommer en 744 til Sola, som det gjorde i sommer. Og ikke minst i dag Siter
Trond Meier Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Da den først fløy over så var det ikke noe lyd' date=' så begynte det å komme, og for sikkerhetsskyld holdt jeg meg for ørene. Har opplevd tilsvarende situasjon hvor ørene ikke ble dekket til, og merkelig nok så gikk det ut over synet! Eller skal jeg si konsentrasjonen til å se. Det hele er jo over på noen sekunder, tok bare ingen sjangser. Once in a life time experience! [/quote'] Den SAS MD'en som tok av noen minutter før bråkte mye mer enn 380'n Var noe magisk med hele landinga syns jeg.. Ikke et ord på TWR frekvensen, ikke et ord fra folk rundt, og ikke en lyd fra flyet før det hadde landa. (Jeg stod ved flysammlinga) Siter
Tom André Brenna Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Sto du ved flysamlinga? Det er helt korrekt... Hoppa opp på krakken når den begynte og nærme seg... men kan anbefale alle å ta en spotte tur til Heatrow (staves?) der kan du stå slik hele dagen med heavies' date=' og sikkert snart A380 også. [/quote'] Frankfurt er det også bra mye heavy treafikk, og der blir det vel også en den 380 når lufthansa får sine... Absolutt verdt turen for de som liker store tunge maskiner.... Siter
Michael A B Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Den SAS MD'en som tok av noen minutter før bråkte mye mer enn 380'n Ikke så rart' date=' da JT8D'n på MD-8Xn har en by-pass ratio på rundt én, mens en GP7200, som denne maskinen har, har en by-pass ratio på 8,7, samt at sistnevnte er noen generasjoner nyere. GP7200 har feks større front fan enn det Trent 800 og PW4000-112 (motorer en finner på 777,) men likevel gir dem ca 20klbs mindre thrust. Det er en grunn til at A388 er så over winged, samt at motorene har blitt designet for å være stillegående, det er for å kunne unngå støybegrensningene flere flyplasser verden rundt har. Frankfurt er det også bra mye heavy treafikk, og der blir det vel også en den 380 når lufthansa får sine... Frankfurt og Heathrow er nok de to flyplassene, ved siden av flyplassene i Dubai, som vil se mest trafikk med denne fuglen. De to første pga slotbegrensninger, den siste pga et visst flyselskap. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.