Ivar Skaugstad Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Hva er egentlig fordelene med å være i en alliance?? Er det sånn at jeg kan starte ruter i fra flyplasser jeg har gater på uten å måtte opprette en base?? Undertegnede spurte det samme spørsmålet for 2 sider siden og fikk dette slagkraftige svaret fra Hans Chr; Hei Ivar. Når du melder deg inn i en allianse' date=' kan du fly fra basene til alle andre i alliansen, forutsatt at du har gater der. Til gjengjeld kan alle andre i alliansen fly fra dine baser. Det er lagt inn en limit på totalt 20 allianse flights fra en base. Det vil si at medlemmene i alliansen kan totalt starte 20 flights tilsammen fra en base. (den limiten gjelder selvfølgelig ikke fra din egen base. Når du bygger en terminal, så slipper du leie, men du må betale vedlikehold. Lurer på om dette er 25% av leiesummen på den respektive flyplassen, men her er jeg usikker. [/quote'] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Olav Løvaas Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Ok, er det noen kriterier for å bli med i en (utenom at det åpenbart koster penger) eller kan man bare joine en hvilken som helst allianse?? Takk for svar Ivar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Du kan joine hvilken som helst alliance. Men jeg ved ikke hvordan de andre alliancer acceptere deres medlemmer. Og hvilke ting der afgør om de kommer ind. Synes selv, at for at joine en alliancen skal du have et selskap, som du synes det godt for (din Profit/Loss er positiv, set over hele måneden (tallet til højre)). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Olav Løvaas Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Jeg har Cecilie Airlines, var det nordic alliance den for folk her inne het? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Jep. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Nâ blir det snart millionen i DOP pâ meg! DOP: €713,308 Airline Cash: €2,141,934 Airline Value: €111,457,599 Average Loadfactor: 100.00% Date: 17 Sep 1952 Rutenettet: Fleet: Bellanca Aircruiser 1 (0) Bristol 170 Wayfarer 1 (0) Convair 340 1 (0) Douglas DC-3 2 (0) Douglas DC-6B 2 (0) Leased In Aircraft Name Number in Fleet Bellanca Aircruiser 3 Douglas DC-3 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Har rundet 4 mio i DOP Købte en Stratoliner B377, og den gav lige 400.000 i DOP. Har også startet flyvning til LAX. GOD RUTE :D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Var som reneste julaften i dag! Var 8 gater ledige på Heathrow, 4 av de gikk til Eastern Airlines, samt 1 gate i Amsterdam og Dublin! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Chr Haaland Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Heldig du da Ivar. Jeg ga fra meg noen Dublin gater da jeg har bygd meg egen terminal i Dublin, så du har vel overtatt en av mine :-) Har også gitt fra meg noen gater i Hanover. Men må si jeg misunner deg de gatene på Heathrow. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Fik vist en af dine gates i Hannover. Fik også en gate i Detroit. Kommer nok til at bestille et par langdistancefly, da jeg også har Johanneburg i tankerne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Hvilket fly bruker du pâ ruten til LAX Johan? Har nâ begynt utfasing av leasede fly. De leasede skal erstattes av Convairs. Etterpâ skal jeg fâ kjöpt et langdistangsefly og begynne ruter til USAs Vestkyst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F Berger Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg fikk en gate på Hetahrow og en på Chicago O´hare Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Rise Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 En gate på New York-JFK og en på Philadelphia PHL frigjøres klokken 17:30. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Rise Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Da er de frigjort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Har allerede gate i NY, og med en ubrugt gate i Detroit, som i morgen skal fyldes, så er der ikke nogen grund til, at jeg ta'r Philadelphia. Mine Nordamerika-destinationer: New York (JFK), Chicago (O'Hare), Detroit, Los Angeles og Edmonton. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Rise Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Flyr bare til Atlanta i N.Amerika jeg. er ikke mye vits i å fly over dammen ettersom det ikke er en eneste ledig gate noensteder der borte. Jeg skal begynne å satse på Asia jeg. Er fremdeles en del ledige gates der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Mine er Charlotte og Princess Juliana. Men jeg vil oppfordre alle til å putte dette inn i selskapnavnet(på admin siden) for å vise at vi er fra Nordic Aliance: [NA] SH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Rise Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg vet at denne tråden har blitt stor og derfor tungvindt å lese igjennom, men Johan C. (han som stiftet NA) Har alt laget en liten logo til å ha på din egen logo som indikerer at du er medlem. Du finner det på side 45 i denne tråden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Da har jeg klinka inn en søknad om å bli med i Nordic Alliance, vi får se hva utfallet blir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 MIn feil Beklager, du skjønner at denne tråden må være den lengste i historien! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 http://flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=372070#Post372070 Der er mit lille logo. Flagene fra Danmark, Sverige, Norge, Island, Færøyerne, Finland og Grønland kan laves af disse 4 farver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Rise Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg har gjort det samme selv et par ganger Sindre. Alltid fint at noen retter opp evnt. Feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Noen som vil trenger en gate på Gardermoen? Eastern Airlines har en egen terminal der nå og frigjør derfor 2 gates klokken 21:00! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Gardermoen er håbløs. For mye konkurrence :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Nei tuller du.. Men! Er det noen som vet om det er mulig å etablere en base på ett annet kontinent? F.eks. USA? Eller, slik at jeg kan starte ruter ut fra Hong Kong f.eks. men jeg har base på Gardermoen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Nej. Det er ikke tilladt. Fra Wiki'en (Game manual): In order to create a base you have to make sure that the airport you want to serve is on the same continent as where you started the game. So if you started in Africa, you stay in Africa. This is an anti-competitive measure to ensure the very large airlines cannot flood all markets and to make the game fairer to everyone else. Men hvis der f.eks. var en herinde der startede et andet sted end Norge eller Danmark (f.eks. Sydney eller Hong Kong) og kom med i alliancen, så må man gerne, da det jo er en del af alliancen. BTW... Tjek lige dette flys rute: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Nye fly i 1953: Nord N-2502 Noratlas: Breguet 763 Provence: Comet 2: Vickers Viscount : Vickers Viscount har jeg set mye frem til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Adam Martinsen Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Tøft. Har nettop bestilt 6 nye Lockheed Super Constellation L-1049.. Blir bra dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F Berger Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Jeg har sluppet 3 gater på Lanzarote nå. Bygde heller en egen terminal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 We're going to Miami! :grin: The big apple er også innenfor Eastern Airlines sin rekkevidde, yeah! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.