Gå til innhold

Nytt SAS uhell.


Truls Meek

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Det har vært spekulasjoner om at mediene henter ut info ifra disse sidene.

Så denne går til VG:

01 aug.2001

SAS fly forsinket ifra gate.

To stoler måtte byttes setetrekk i,samt at fire bord måtte justeres.

Det ble også rapportert om stygg lukt ifra bakre toalett.

 

SAS flyet var akkurat iferd med å pushe ifra gate da denne fadesen mildt sagt ble oppdaget.

En av passasjerene,som satt i bakre del av kabinen har dette å berette.

-"Det var helt grusomt.Det luktet bæsj og piss,og jeg hadde lyst til å kaste opp flere ganger.Flere av passajerene omkring meg hadde også brekningsfornemmelser"

Heldigvis var mekaniker i nærheten da dette skjedde,og fikk tømt toalettet for denne ulukten.

Kilder i SAS sier at denne HENDELSEN foreløp helt uten dramatikk,og at det er en veldig vanlig ting blant større fly som har toalett ombord.

En drittsak,kaller vi det,og synes det er nok drittkasting mot SAS.

-Anonym

(Dette var selvfølgelig oppspinn,for de som ikke skjønte det.Noe av det ihvertfall.)

[image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

[ 02-08-2001: Endret av: Svein Hansen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli lei av både SAS og denne debatten, men jeg vil bare tilføye at jeg på ingen måte har til hensikt å provosere med mine innlegg [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Det er heller ikke riktig at det jeg har bidratt med i denne saken er basert på spekulasjoner og usannheter, det er utelukkende fakta jeg forholder meg til. Men jeg er imidlertid helt enig med Svein Hansen i at alle disse tekniske problemene i SAS kan virke skremmende på mange SAS-kunder...

Men nå er selskapet satt under lupen til de nordiske luftfartsmyndigheter, så får vi se hva utfallet blir.

Ellers er endelig SAS-ledelsen kommet på banen med informasjon til media og sine kunder...og det er jo positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Svein Hansen:

Hei folkens!

Det har vært spekulasjoner om at mediene henter ut info ifra disse sidene.


Bare for å ha sagt det: Jeg er journalist av yrke, men når jeg er inne på disse sidene er jeg først og fremst flyinteressert og simmer. Ikke jobber jeg i tabloidene i Akersgata heller, men ved NRKs distriktskontor i Vestfold. Jeg føler et visst behov for å si det, siden lekkasjer herfra av og til er et diskusjonstema. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

Men nå er selskapet satt under lupen til de nordiske luftfartsmyndigheter, så får vi se hva utfallet blir.

Ellers er endelig SAS-ledelsen kommet på banen med informasjon til media og sine kunder...og det er jo positivt.

Varken du eller Truls verkar läsa mina inlägg längre.

Tydligen inte denna artikel heller:

http://www.nordlys.no/44/71/22/4.html"'>http://www.nordlys.no/44/71/22/4.html" TARGET=_blank>http://www.nordlys.no/44/71/22/4.html

Jörgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av erlend namdal:

En kamerat ringte nettopp og sa at takeoff'en med SAS flyet fra bergen til oslo var blitt avbrutt pga risting i fremhjulet, flyet driver nå og kjører rundt på flesland for å feilsøke, mens alle passasjerene sitter og venter [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image]

Detter er jo ingen nødlanding, men den føyer seg vel til rekken av uhell som sas har hatt i det siste

Lurer på hvor dramatisk VG og Dagbladet klarer og gjøre denne saken [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

hmmm....nå var det vel slik at, når SAS flyet skulle begynne å taxe, så kjente mannskapet vibrasjon i hjulet og valgte at gå tilbake til gate (eller stand, spørs hva dere vil kalle det) hjulet ble byttet og de ble ca 40min forsinket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

Det er heller ikke riktig at det jeg har bidratt med i denne saken er basert på spekulasjoner og usannheter, det er utelukkende fakta jeg forholder meg til.

Kunne du tenke deg aa finne frem den statistikken du brukte som fakta-grunnlag da du paastod at selv ikke Spantax var saa gale som SAS?

Mvh,

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite sidesprang - Nå har Braathens hatt en returnering etter avgang også, pga. indikasjonsfeil på understell. Hva skal dere som har gått over fra å fly med SAS til Braathens (fordi SAS foretar nødlandinger) gjøre nå da? Dere har jo ikke noe flyselskap å fly med lenger [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/d225480.htm"'>http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/d225480.htm" TARGET=_blank>http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/d225480.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kjell Arild Bersås:

Et lite sidesprang - Nå har Braathens hatt en returnering etter avgang også, pga. indikasjonsfeil på understell. Hva skal dere som har gått over fra å fly med SAS til Braathens (fordi SAS foretar nødlandinger) gjøre nå da? Dere har jo ikke noe flyselskap å fly med lenger [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Vel - så lenge følgende kriterier ikke er tilstede i Braathens, slik de har vært i SAS i det siste:

-Motorene ikke begynner å spytte og harke i luften

-Pilotene holder seg borte fra sinte haglstormer

-Tette vinduspakninger

-Vi slipper å vifte med armene pga røyk i kabinen

-Vi slipper å holde på nesa fordi toaletter og kabin

lukter drit

-Defekte reverser, selv om de er fiksa med mel

...så har jeg fortsatt tillitt til Braathens [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

Hvis ikke får Christian Langvatn fly meg til Oslo for en tusing eller to...da er jeg ihvertfall i trygge hender, har vi en deal Christian? [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Jeg skal ikke kverke flyet jeg...uansett er du vel utstyrt med handcuffs for umulige pax [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

Jeg skal ikke kverke flyet jeg...uansett er du vel utstyrt med handcuffs for umulige pax [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

I Christian Airlines foretrekker vi Stun-Guns.

Raskere, enklere og mye mer effektivt.

(Eneste minuset er at pga. instrumenter som er foelsomme for elektriske utladninger kan vi ikke bruke dem mens vi flyr IFR. Men siden ingen av oss har den ratingen, enda, saa er det foreloepig ikke noe problem.)

Mvh,

Captain Helge

 

NB: Vi reserverer oss retten til aa sette haandjern paa PAX /foer/ flighten tar til, dersom vi mistenker PAX for aa vaere i stand til aa proeve aa ta over naar de mener vi gjoer feil. Det er mulig du havner i denne gruppa Helge. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

[ 02-08-2001: Endret av: Helge Jordal ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dette forumet har bare drøyt 1700 medlemmer, tror neppe skjebnen til SAS eller noen andre flyselskaper blir avgjort her inne.

Selv om enkelte later til å tro det, når man ser hvor mye energi de bruker her. At dere gidder...

http://www.nordlys.no/44/71/22/4.html"'>http://www.nordlys.no/44/71/22/4.html" TARGET=_blank>http://www.nordlys.no/44/71/22/4.html

[ 03-08-2001: Endret av: Bjarne Dal ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...