Gå til innhold

Mr. O'Leary slår til igjen!


AMO

Anbefalte innlegg

Wow... det der var ikke bra.

 

Synes det er en skam at passasjerer (uansett hvilket selskap) til tider opplever slikt. Dessverre er det ofte slik (hos oss og), at de ansatte på bakkestasjonene er lokale som ikke kan gjøre mye, og når de selv ber selskapet om løsninger, så får de bare "finn på noe" over telefonen og de kommer opp med relativt dårlige løsninger. Har flere ganger selv sett folk med tårer i øynene i gate'en, og spurt dispatcheren (som ikke engang jobber for easyJet) hva som foregår... "gate'en stengte 13:20, og hun var her 13:21...". Vel, hun stod i kø inn til gate'en i over 5 minutter! Hun kom med, og dispatcheren ble sur... hans problem! Når vi som besetning kan gjøre noe med det, så aksepterer vi ikke at de behandles slikt, og tar heller å sletter e-mailen som kommer i etterkant med "prosedyrer"... hvem som har hvilken jobb etc.

 

 

Hilsen Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og folk lurer på hvorfor jeg ikke gidder å fly med Ryanair... "De er jo så billige?" :whistle:

 

Jeg vil aldrig røre Ryanair, om så det var det eneste selskab der fløj fra nærmeste lufthavn. Så heller leje en bil, og køre til den nærmeste store lufthavn. (f.eks. ville aldrig vælge Franfurt Hahn fremfor Frankfurt Main.) OM jeg så ville spare en masse penge. No thanks. Så hellere SAS eller Lufthansa. Det ved man hvad er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt enig med Michelle her... You get what you pay for, og Ryanair og deres service er jo ikke akkurat ukjent.

 

Men med det sagt så forsvarer jeg på ingen måte Ryanair, deres måte å gjøre ting på, spesielt i denne saken, er helt forkastelig. At de får fortsette på denne måten er enda et bevis på at "money talks". Jeg ser jo ikke for meg at de blir nektet å lande i Norge pga brudd på forbrukerloven...til det er pengene som blir betalt i avgifter alt for viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ikke noe nytt.

Flyr man med Ryanair så burde det ligge i bakhodet på folk at det ikke alltid går som planlagt, og ergo burde man være forberedt på nettopp dette. (Det gjelder egentlig alle flyselskaper)

 

De fleste sier at man får hva man betaler, og det er jo riktig i de fleste tilfellene.

 

Setter jeg meg på et Ryanairfly for å reise et sted (hvis flyet i det heletatt kommer seg avgårde), så sørger jeg ikke for at hjemreisen er dagen før jeg skal på arbeid igjen. Såpass har jeg lært om Ryanair.

 

Men at det er billig, og at man somregel kommer seg både frem og tilbake til riktig tid klarer Ryanair. Men skjer det noe står du på totalt bar bakke.

Hvis du skal drikke opp alle pengene dine på ferien burde du tenke deg 2 ganger om før du bestiller flyreisen med dem.

 

Bedre å være førevar.

 

(Men 9 dager var litt mye ja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd når slikt skjer, men samtidig får kunden det de betaler for og må ta ansvar for sine valg.

 

Ryanair (og andre tilsvarende selskap) har vært så mye omtalt at de som velger å benytte selskapet burde nå vite hva de betaler for. Som regel får de en "drit-billig" reise, men samtidig er det en risiko for at ting ikke går glatt og de må være forberedt på å finne alternativer på egen hånd.

 

Har man hastverk eller en viktig avtale på destinasjonen, ja da velger man kanskje ikke ett av disse selskapene. Er man villig til å ta sjansen på at det kan bli problemer kan man få meget billige billetter... og som oftest går det jo bra.

 

Å skylde på sikkerhetskontrollen e.l. for at man ikke rekker flyet, det holder ikke. I dag burde de aller fleste vite at sikkerhetssjekker kan ta tid (det gjør det på de fleste store flyplasser) og det er da folks ansvar for å ta høyde for dette når man beregner når man skal være på flyplassen. Det er det samme som at det er mitt ansvar å sørge for at jeg er på arbeid til riktig tid om morgenen.

 

Har selv reist mange ganger med Ryanair mellom Torp og Hahn og har aldri hatt problemer. Jeg reiser heller 10 ganger til Tyskland (og tar sjansen på at det går galt en gang eller to - som det forøvrig ikke har gjort) til samme pris som 1 tur koster med et annet selskap.

 

Som for alle andre produkter må kunden selv være i stand til å foreta en vurdinger av pris vs kvalitet/risk.

 

Jeg kommer garantert til å bruke slike selskap igjen.

 

-Bernt

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd når slikt skjer' date=' men samtidig får kunden det de betaler for og må ta ansvar for sine valg. [/quote']

 

Det er vel akkurat der man finner kjernen av problemet...

De får i dette tilfellet IKKE det de har betalt for!

 

Å få teknisk på et fly er ikke "Force Majeure", men en hverdagslig del av det å drive et flyselskap.

 

Fra Wikipedia:

Force majeure (French for "greater force") is a common clause in contracts which essentially frees one or both parties from liability or obligation when an extraordinary event or circumstance beyond the control of the parties, such as war, strike, riot, crime, act of God (e.g., flooding, earthquake, volcano), prevents one or both parties from fulfilling their obligations under the contract.

 

However, Force Majeure is not intended to excuse negligence or other malfeasance of a party, as where non-performance is caused by the usual and natural consequences of external forces (e.g., predicted rain stops an outdoor event), or where the intervening circumstances are specifically contemplated.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...