Erik Karlsen Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Kjørte akkurat forbi basen på lørenskog og der sto det et sort helikopter? Er det nytt??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Litt vanskelig å si om du ikke beskriver noe? Hadde det skids eller hjul? Fenestron eller normal halerotor? Hvilken farge og reg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg så det kun bakfra. Det var sort og så veldig likt ut som det nye som de har fra før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Flak Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg var innom Geiteryggen ved 9-tiden i morges og så da et forholdsvis stort og helt SORT helikopter som hadde registrering LN-OFS. Sorte helikoptre er forholdsvis sjeldne, så det kan jo være dette som har flyttet på seg i løpet av dagen? Kan forøvrig nevne at følgende akkurat i dag dukket opp i postjournalen til Luftfartstilsynet om LN-OFS: Dok.dato: 12062007 Til: Pegasus Helicopter AS Sak: Pegasus Helicopter - endring av AOC - utvidelse av fartøyflåten med LN-OSL og LN-OFS Dok: LN-OFS - Godkjenning av innleie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Flak Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Slik så LN-OFS ut på Geiteryggen fredag morgen: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Det der var lekkert, skulle hatt litt røde detaljer i stedenfor hvitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Det var en flott EC120B Colibri. Ser skikkelig ut som et skurkehelikopter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Haldor Voll Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Hoho!! Norges Luftambulanse skal rane verdensbanken med sitt sorte skurkehelikopter! Det blir en heftig actionfylt hollywood blockbuster en dag.. :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Det jeg så hadde også gule striper på siden. Jeg har et meget dårlig bilde av det. Skal prøve å legge det inn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Bilde er tatt i fart fra bussen. Skal forbi der i morgen tidlig. Skal prøve å få et bedre da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Det var uklart. Vanskelig å se om det var Dauphin eller EC155. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gard Gitlestad Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Det er i alle fall ikke EC-120'ern, OFS. Men hva rakkern gjør det mafiahelikopteret og NLA? Jeg mener å huske at de leide inn en Dauphin for lenge sida for å teste ut om det var noe å satse på men det ble jo som via lle vet EC-145 i stedet. Den OFS forresten. Den har flydd utrolig mye over huset mitt i det siste (i Drammen BTW). Jeg hadde tenkt å researche litt mer men fant ut at det antakeligvis bare er en Pegasus-pilot som bor oppe på Konnerud (kjennern nesten) som har tatt med seg maskina hjem. Så vi kan nok sjekke ut OFS fra saken når det gjelder NLAs mafiahelikopter. -G.G. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Vold Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Gratulerer! Tror du har fått det første bildet av Helitrans(og Rema-Reitans) Dauphine LN-OFA. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Noen som vet hvor lenge dette evt. holder seg på østlandet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gard Gitlestad Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Og ikke minst hva det driver med på NLA-basen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Det har stått der noen dager nå. Håper det står der i morgen tidlig også. Prøve å få et bedre bilde av den da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hei . Jeg er ganske sikker på at det sto Eurocopter på den........men mulig jeg blingsa.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Det der er en Dauphin det ser du på landingshjulene! Det var gult og svart! Sto et lignende helikopter i Tromsø her om dagen, men det var en BO-126 eller noe sånt, å den var tyskregistrert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Denna dere prater om jah??.. Dauphin it is yes;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Der var den ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Vaaden Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Det var på Værnes i går og dreiv og fløy rundt omkring på flyplassen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Vold Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Og for de som er litt "nysgjerrige" på LN-OFA, så finnes det et gammelt intervju med Odd Reitan på Adressa-TV: Adressa PS Lenge siden jeg har vært på dette forum, så jeg er usikker på hvilken HTML-kode som brukes her. Jan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Andreassen Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Var på værnes i dag og fikk tatt et bilde av Reitan og det nye helikopteret han. Så nå har han værtfall prøvd det selv om han har høydeskrekk. Sorry for dårlig kvalitet på bildet, siden det var litt mørkt og mye zoom måtte til. Blir veldig ustø når man har 500mm i zoom... :crazy: I går... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Ramberg Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 hey....ser man det...ett svart kopter...ENDELIG!!! mangler bare litt guns da vel hehe :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 http://e24.no/eksklusiv/livsstil/article1846683.ece#VG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.