Gå til innhold

To tette og en badehette


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Jeg blir så sykt sykt forbannet når jeg blir nødt til å lese slikt...

 

Altså...

 

Kjøpte meg Flynytt her om dagen og rigget meg til i godstolen som gammern sjøl for å kose meg med toppen av kransekake og høydepunktet denne måneden nemmelig årets 3 utgave av yndlingsbladet mitt..

 

Vel kom ikke lenger en side 7 før jeg til min store irritasjon leste..

 

Hærværk på fly !

En 18-åring med en liten, tillatt kniv skar av flere sikkerhetsbelter i kabinen

på en SAS Braathens Boeing 737 fra Haugesund til Oslo. Mannen ble pågrepet

av politiet ved landing på OSL

 

Jeg mener,, hva i alledager får en forbanna liten fjomp som han er til å gjøre noe sånt?

 

1. Han angreper sikkerheten på flyet og sikkerheten til andre passasjerer

2. Han ødelegger og ramponerer fly - (Bare her fortjener han deng )

3. Han har tatt i bruk " kniv " på et fly for å bevist ødelegge

 

Vel jeg er paff, gid jeg hadde vært i nærheten av denne fyren eller sett denne fyren gjøre noe slikt på denen turen sier jeg bare. Selv om fornuft hindrer meg i å gjøre noe, så mener jeg med mitt hele hjerte når jeg sier at

 

[size:20pt]Denne karen fortjener en skikkelig lærepenge. [/size]

 

Mitt forslag blir som følger...

 

Denne karen fortjener å bli dratt etter pushback trucken på OSL gjennom følgende rute:

 

Hele taxiway golf, til venstre og opp sierra og innom de-ice før en snur 180 grader og forsette ned tango opp sierra og bort hotel.

 

Ved enden stopper vi og spør om han virkelig forstod hva han drev på med og hvorfor han gjorde hva han gjorde...

 

Så fjerner vi restene av oppslitte klær før vi taxer opp november til alpha 7, snur 180 igjen og ned taxiway mike til alpha 2.

 

Er det forsatt liv og håp tar vi like godt hele turen fra 01L til 19R før vi svinger alpha 9 og tipper han et eller annet sted på slutten av xray 3...

 

Så skal vi nok ikke se at det blir kar av denne fjompen også....

 

 

Til slutt stiller jeg spørsmålet ved

 

En 18-åring med en liten, tillatt kniv

 

Men antar at det dreier seg om matkniven på in-flight food service noe som igjen står i fare for å bli borte takket være en tiltaksløs nisse på tur fra Haugesund til Oslo..

 

 

Så får vi håpe han ikke finnes her på forumet, for da blir det en lang taxi tur.

 

:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ikke sant, men man må huske at man kan ta med flytende nitrogen på brus flasken ikek sant... Lettere å gå sakte og veeeeeeeeeldig forsiktig med flytende sprengstoff en en liten kniv...

 

Og hva menes egentlig med liten ufarlig kniv? 10 mm blad ? eller den som følger med maten ombord.. I såfall hadde gutten både god tid og god plass... akkurat som inne i hodet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en litt spesiell episode når jeg skulle hjem fra kreta får et par år siden, uten og egntlig vite det så hadde jeg glemt og ta ut en relativt stor kniv fra sekken min/hånbagsjen, dem i sikkerhets kontrollen titta litt, fant noen batterier, snakka no gresk og sendte meg videre! når jeg kom hjem letet jeg etter den og fant den i håndbagsjen min, er litt da litt skummelt og tenke på vis at det hadde vært noen andre med litt mere skumle intensjoner! er kansje ikke helt til tema, men fant ut siden det var om fly og om kniv:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelig Posted Av: Tom Knudsen

ja ikke sant, men man må huske at man kan ta med flytende nitrogen på brus flasken ikek sant... Lettere å gå sakte og veeeeeeeeeldig forsiktig med flytende sprengstoff en en liten kniv...

 

Ja! La oss lage is.. Flytende nitrogen er jaggu skumle saker

 

HA HA HA.. Jeg det er farlig det.. Tenkte selvfølgelig på flytende nitroglyserin..... Nitrogen er riktig nok farlig, men ikke i samme mening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre foreldre pleide å si..

 

Tenk om du får det i øya, det er farlig det

 

hehe

 

Neida, men som lege skjønner du sikkert at jeg tenkte mer på mer alvorlig ting som f.eks

 

Frostskader ved direkte kontakt osv..

 

Oksygenmangel ved innåndning

 

Nitorgenoverskudd..

 

Hvorvidt alt dette klassifiseres som farlig er en diskusjon for seg selv, og siden Nitrogen ikke i seg er vurdert ikke-klassifiseringspliktig med tanke på fare, så har vel begge litt rett da..

 

Har sett tragiske eksempler på at Nigrogen kan faktisk være skadelig farlig ved uheldige episoder...

 

 

Så lar jeg det hele være opp til deg som lege å bedømme fasiten.

:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å være så sint. Gutten er sikkert lei seg ennå da.

 

Sint? Hva får det til å tru jeg er sint? Blir bare så inni granskauen irritert og det er en helt annen sak.

 

Sett idioten til å ta seg av tømming av waste-tanks - gjerne med en "noe modifisert" tilkobling, slik at han får seg en "liten dusj".

 

hehe der har vi det.. Ikke noe point å møkke til gardermoen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den luften vi puster består av 80% Nitrogen og 20% Oxygen, grovt regna. Er egentlig 78-79/18-19% og resten er edelgasser. :) Passe straff for den svinepelsen hadde vært å putte på'n miniskjørt og masse sminke å sende ham igjennom gatene i Fallujha, med Amerikansk flagg og en stor plakat hvor Bush driter på profeten Muhammed. Beklager...ble litt revet med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den luften vi puster består av 80% Nitrogen og 20% Oxygen, grovt regna. Er egentlig 78-79/18-19% og resten er edelgasser.

 

Stemmer nok det, men Nitrogen i seg selv er en kvelende gass er man i et trangt eller tett rom som en tank osv. Derfor egner denne gassen seg svært godt til brannslokking og spyling av tanker og rør med f.eks Hydrokarboner osv..

 

Svært mye brukt offshore og onshore hvor gass produseres og hydrokarboner oppstår.

 

Derfor kan Nitrogen være ekstremt farlig...

 

1-3 bar rett i trynet f.eks kan virke svært kvelende og i enkelte tilfeller ta fra deg pusten rimelig godt og skremmende lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan få katastrofale følger hvis blandingsforholda i den luften vi puster blir litt "off balance". Er selv en apparatdykker og vet konsekvensene. Var det ikke noe lignende som skjedde nede på et Spansk verft når de bygde noen nye båter for Norge.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss dykkarar er blandingsforholdet N2\\O2 det som er mest kritisk. Me kan gå ned til 50 meter på ei blanding, men berre til 12 meter på ei anna blanding. Kva om me tek feil? Jo me døyr.

 

N2 er jo og gassen som direkte forårsakat Trykkfallsyke\\Bends (Dykkesyken som VG kallar det).

 

Men om N2 er så farleg på eit fly i den grat at ein har de i ei brusflaske, DET tvilar eg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...