Johan Holmseth Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Passerte en hercules rett over her i 11 tiden, så ut som den bare lå på et par 1000 fot. Noe spessiellt som skjer eller? Har sikkert noe med Cold response å gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Hmmm, var nok ikke norsk da. Etter det jeg har fått høre er de norske hercene restricted til egentrening for tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Storli Berg Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Olaf, de er ute å kjører igjen, det var iallefall et på Værnes fredag i uke 7. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Sikker påa t de ikke var en treningstur da, Åge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Storli Berg Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Veit ikke Den var parkert en time ellernosånn.. Kjørte rundt med sånn bagasjebil når den tok av... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H S Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Hmmm, var nok ikke norsk da. Etter det jeg har fått høre er de norske hercene restricted til egentrening for tiden. Kan man ikke fly egentrening i 2000ft? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jo, men regner ikke med at de er med på øvelser når bruken er så begrenset som den er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Forseth Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Ikke helt umulig at det er en MC-130 fra Mildenhall. Det skal være ymse skumle typer forlagt ved Trøssemark international de neste 2-3 ukene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 er langt fra 100% sikker på at det var en C-130, men den lignet ganske mye så jeg regnet med at det var en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 er langt fra 100% sikker på at det var en C-130, men den lignet ganske mye så jeg regnet med at det var en. Nå er jo ikke akkurat MC-130 veldig forskjellig fra C-130 heller, så det er nok fort gjort å ikke se forskjell, ihvertfall på litt avstand. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Sitter å hører på evenes TWR nå, og hører Saint24, så da er det noe militær trafikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard .L. Hovde Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Sait er callsign til en Orion skvadron. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Det er nok "Cold Response" som er under full forberedelse..Har vært et evig kjør med C-160 som har kommet og gått her i Bodø. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 hadde det i tankene jeg og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jo, men regner ikke med at de er med på øvelser når bruken er så begrenset som den er? Det er ingen som har sagt at C130'en var med på Cold Response, det er bare noe førstemann i tråden antok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Sitter å hører på evenes TWR nå, og hører Saint24, så da er det noe militær trafikk. Ligger du å sniklytter på meg????? P-3en var bare ute på treningstur. Fløy en ILS, etterfulgt av VFR low level mot Svolvær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Du som satt ATC? hører omentrent hver dag på ENEV, sitter å hører nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 å sitte ATC? hehe...Ja jeg jobbet da ja:) Nå har jeg fri:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 sitte som ATC da si i fra da når du skal på igjenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 hehe nei. Hva om man står når man jobber? Står man ATC da? Skal på jobb i kveld jeg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 VÆRE ATC da høres det bra ut? hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Nja, Er han det hele tiden da? [color:"white"] kverrulering er gøy [/color] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 hmm..har du nå forslag da Olaf? så det med hvit skrift Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. L. Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Btw: hvor lavt har egentlig et millitær fly lov til å fly over befolket område? Det er vell en 4-5 år siden jeg hadde utplassering og jobbet på en byggevarehandel nede i strøket. Mens jeg stod der å lastet materiale kom det som lyn fra himmel en C-130 40-60 meter over hodet mitt! Da var jeg [*********] meg redd for at de kom til å kræsje i de nokså høye og trange fjellene rundt her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Hvem er det som kverulerer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Da var jeg [*********] meg redd for at de kom til å kræsje i de nokså høye og trange fjellene rundt her Jeg tror nok de vet hva de driver med... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Det har du nok rett i, men mye rart kan komme gjennom hodet i det noe så stort (og med så høy lyd) kommer så tett forbi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes Winther Farstad Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Sitter å hører på evenes TWR nå, og hører Saint24, så da er det noe militær trafikk. Ligger du å sniklytter på meg????? P-3en var bare ute på treningstur. Fløy en ILS, etterfulgt av VFR low level mot Svolvær. Det er sinnsykt fett når Orionen kommer susende over Svolvær i low level! SYKT FETT. bare sånn...ja...at..dere vet det..liksom.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Arne Beck Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Da var jeg [*********] meg redd for at de kom til å kræsje i de nokså høye og trange fjellene rundt her Jeg tror nok de vet hva de driver med... Det er veldig mange piloter her i verden som vet hva de driver med. Stopper ikke flyene fra å kræsje det. Low flying over befolket område er idiotisk. Man vet aldri når noe galt kan skje og hva er poenget med å ta sjangsen. Husker jeg så 4 hercs i tett formasjon i veldig lav høyde over oslo for noen år siden. Det så veldig bra ut, men de kunne jo fint holde treningen sin over skogen, og ikke i et område de var garantert til å drepe veldig mange mennesker hvis noe skulle gå galt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Ble litt offtopic men men.. sitter og hører på Evenes nå og hører et fly med callsign 041 eller noe sånnt. hva var det forslags fly? høres ut som det er endel amerikanere på Evenes i dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.