Gå til innhold

En sniktitt på nye Rygge


Jonas Mindt-Soot

Anbefalte innlegg

Det første som slår meg er at de ikke bygger gangbroer ut til flyene. Det er noe som undrer meg at man idag bygger flyplasser som skal handtere blandt anna B737 uten å bygge gangbroer som går ut til flyene.

De (Rygge) sier selv at de gjør dette etter ønske fra flyselskapene, som vil ha kortest mulig turn around-tid, noe som ikke er mulig med én bro per fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det tidligere i dag, liker idèen med en restaurant med utsikt ut mot rullebanen, som er åpen for alle. Men det er veldig mye jobb som gjenstår før de er klare til å åpne, kjører forbi så og si daglig, og jeg syns vel egentlig ikke at de har kommet veldig langt til å skulle være klare til å åpne om ca sju måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant, så sant Tom Arne.

 

Siterer fra en pressemelding utgitt av Samferdselsdepartementet.

 

Ved høyere trafikk enn 750 000 flyreisende per år, må konsesjonsinnehaver gi varsel om dette, og konsesjon for videre utvikling og drift av den sivile lufthavnen må vurderes på nytt både ut fra miljømessige og allmenne hensyn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...