Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Noen som kan ta seg en tur opp til Evenes-Lufthavn for å ta bilde av AN124 som står der oppe nå?? AN124 på Evenes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Søren. Da sto den der da jeg oste forbi i går kveld, men så var det dette med fotoforbudet da . Regner med den ikke står til mandag morgen da jeg skal ut på tur igjen. Dessuten en fordel at det er litt lyst. Edit: "Går alt etter skjema forlater flyet lufthavna klokken 08.30 torsdag morgen", så da er det for sent uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Bachke Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Fanden, var der på langkjøring for 1t siden... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Strøm Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Det har nok ikke stått noen AN-124 der siden i går. Den landet først nå, ca. 16:33. Hvor lenge den blir stående vet ikke jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Strøm Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Det er ikke fotoforbud på Evenes. Jeg har tatt masse bilder der både innenfor og utenfor gjerdene uten at det har vært noe problem. Men man bør selvsagt ikke ta direkte bilder av militære objekter på flyplassen, ei heller legge dem ut på nett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Akkurat som på Bodø... Tror jeg. Skiltene er der men praksiseres ikke lengre. Nå skal jo sant sies at LUHV bryr seg, men ikke MP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 I Bodø er det jo skilting som sier at det er fotoforbud. Har ikke sett noen på Evenes. Så lenge skiltene henger der bør man respektere det. Men som Tom sier, man bør jo ikke ta bilder mot militære anlegg...akkurat det er litt vanskelig i Bodø. Spesielt hvis man vandrer vestover, der er det noen fine hauger ved WF hangaren. Problemet er at hele bakgrunnen er militær og de gule skiltene henger som perler på en snor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Polden Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Står et skilt med bilde av et kamera med et kryss over på høyre siden av E10 ca 5 kilometer fra flyplassen på vei fra Harstad (for de som er lokalkjent blir dette like etter Boltåskrysset, omtrent der 90-sonen begynner). Bortsett fra dette har jeg ikke lagt merke til noe skilt som sier at det er fotoforbud på hele/deler av flyplassområdet på Evenes, eller noe som ligner på slike skilt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 hehe ja og det skiltet er jo lett å få med seg når man kjører forbi i 90+ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Strøm Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Står vel et slikt skilt når man kommer fra Evenes kirke, rett før krysset til E10 også hvis jeg ikke tar mye feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Kjekt å ha et bilde som dette da [image]http://i119.photobucket.com/albums/o144/JonBJ/Fotograferingforbudt.jpg[/image] Forresten, angående fotoforbud så er det ulovlig å fotografere fra privatfly over Norge... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Ikke i personlig sammenheng. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Kjekt å ha et bilde som dette da [image]http://i119.photobucket.com/albums/o144/JonBJ/Fotograferingforbudt.jpg[/image] Forresten, angående fotoforbud så er det ulovlig å fotografere fra privatfly over Norge... Rett svar er faktisk at du kan ta bilder så mye du orker og gidder, det er helt i henhold til endret forskrift om luftfotografering... Det er generelt forbud men ikke for privatpersoner til private formål så lenge ikke fotograferingen påvirker flygingen eller at flygingen er kun for fotograferingens skyld... Se her, Forskrift om fotoflyging m.m. (BSL D 5-6). §2C Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Var en cessna Birddog over her i fjor som sirklet rundt husene og tok bilder av de. På høsten kom de på døra og solgte bilder av huset. Skjønner at dette er lettjente penger om man tar bilder av huset til en litt naiv eldre dame som får det for seg at hun MÅ kjøpe bildene for at ingen andre skal få et bilde av hagen og huset hennes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.