Gå til innhold

Landet trygt på isen


Kjell Loen

Anbefalte innlegg

Nederst i artikkelen står det:

 

Hercules er Luftforsvarets største transportfly.

 

Er det ikke Luftforsvarets eneste?

 

Og enda mer "to the point": Står ikke stort sett hele flåten på bakken, med manglende vedlikehold grunnet et radbrukket budsjett?

 

Hercules til Antarktis, hmmm!. No dice!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nederst i artikkelen står det:

 

Hercules er Luftforsvarets største transportfly.

 

Er det ikke Luftforsvarets eneste?

Ikke egentlig..

 

Orion kan brukes for transport av materiell og personell.

 

Edit: bare for å nevne det så planlegges det å fase/bytte ut Hercules i 2012, da det har vært i tjeneste for Luftforsvaret i 44år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk dårlig med den "" også, hehe.

 

Vel vel, landet på isen. Det er imponerende for en norsk P3-styrke som i følge Tom Clancy har som spesialitet å droppe torpedoer blue on blue.

 

Men, så snakker jo også alle nordmenn i den boka rimelig gebrokkent også. Norsk ubåtkaptein: "I uhm fire tårpedå ån target. Target chase me. I try evade. It be ok for while, then we doomed. You launch missile. I get away. I buy you beer!!!!"

""

 

Vel, beklager avsporingen, men leste nettopp gjennom RSR for tredje gang, og kunne ikke dy meg med denne.

La oss alle snakke huleboerspråk. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel, landet på isen. Det er imponerende for en norsk P3-styrke som i følge Tom Clancy har som spesialitet å droppe torpedoer blue on blue.

 

Men, så snakker jo også alle nordmenn i den boka rimelig gebrokkent også. Norsk ubåtkaptein: "I uhm fire tårpedå ån target. Target chase me. I try evade. It be ok for while, then we doomed. You launch missile. I get away. I buy you beer!!!!"

""

 

Vel, beklager avsporingen, men leste nettopp gjennom RSR for tredje gang, og kunne ikke dy meg med denne.

La oss alle snakke huleboerspråk. ""

 

Lenge siden jeg leste den. På tross av mye bra er det for meg ikke til å unngå at Tom Clancy (og hans medarbeidere) kommer med noen rariteter av og til. Husker du forresten på hvilke sider nordmennene er nevnt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sett "The Thing" ?

Der er det et norsk forskningsteam eller lignende som er på Antarktis..

De finner et stort romskip og et fossil av en alien som kan ta over hvilken som helst skapning..

 

Amerikanerne fatter ingenting når et norsk helikopter kommer og skyter etter en hund ""

De norske blir drept og amerikanerne står alene mot beistet..

Var også en i filmen som trodde de norske var svenske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...