Gå til innhold

Markus Ljøkjell

Members
  • Innholdsteller

    76
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Markus Ljøkjell

  • Bursdag 30. nov. 3

Markus Ljøkjell's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Sikker på at du er registrert på Avsim? Mener å huske at kun registrerte medlemmer kan laste ned filer.
  2. Piddle packs http://www.newtotalitarians.com/PiddlePacks.html
  3. Klarte aa finne billetter paa www.travelocity.com Gardermoen-BQN Puerto Rico tur-retur for litt mindre enn 5k Dette var Continental via Newark NJ, saa skulle bli betydelig billigere for deg. Newark er i grunn en grei flyplass aa fly inn til hvis du skal til New York, gode reisemuligheter inn til byen virket det som. Faar ogsaa direkteflight med Continental fra Gardermoen, noe som sparer paa slitet med connects. Ogsaa er det jo alltid artig med 757 God service har travelocity ogsaa.
  4. Kan være lurt å sjekke evt port forwarding for FSinn i routeren din, og åpne portene i evt software firewall. Hadde samme problemer som deg (I SB vel å merke) før jeg gjorde dette. Nå klarer jeg desverre ikke å huske hvilke porter det var snakk om, men jeg fant svaret mitt ved et søk på vatsim.net forumene. Kan også være lurt å sjekke hvilken sound device Fsinn er satt til å bruke? Husker Directsound som min instilleng defaulted til ga meg dårlige resultater i forhold til når jeg byttet til mitt faktiske lydkort.
  5. Artig dette ja! Nå var første SID/STAR tur online unnagjort. Takk til ENVA/ENGM APP som hjalp meg gjennom turen. Ikke så veldig komplisert som det først virket som. Nå er det commsprosedyrer som gjelder. Begynner å få delvis kontroll over dette 737 beistet, så nå er det på tide å begynne å få tungen rett i munnen.
  6. Ja, hehe, skjoenner hva du mener. Tok meg nok litt vel mye vann over hodet nede i Frankfurt. At det var to SAS med 3 og 5 i flightnummer som opererte der nede samtidig hjalp meg vel heller ikke akkurat. Har kjoept meg kart og printet til den store gullmedalje naa, oppdatert AIRACs til nyeste cycle samt begynner aa bli komfortabel med FMC og SID/STARS (i alle fall naar Otto flyr dem ) Floey nettopp min foerste 100% RNAV/VNAV flight med SID og STAR, og det funket flott, saa neste gang man ser meg blir det nok ikke vektormasing heller Lett aa bli litt hekta paa dette her.
  7. Tusen takk til ENGM TWR og Oslo Control, som hjalp en småskjelven og nervøs inngrodd combatsimpilot gjennom det første ordentlige forsøket på VATSIM i kveld. Har bare såvidt prøvd meg før, med lett traffick pattern VFR etc, men aldri tatt helt av, etter jeg ble kjeftet huden full av en småuggen tysker for et års tid siden. I kveld derimot fikk jeg en særdeles fin opplevelse. Blir definitivt flere turer på VATSIM på meg! Må bare omstille meg fra F-16 modus til 737 og FMC først
  8. Hehe, tar CO39 (757-200) fra Gardermoen til Newark paa torsdag.
  9. Det er en kjempebra artikkel om F-16 landing blant Semper Viper artiklene i Code 1 magazine. Disse ble skrevet av Joe Bill Dryden, testpilot med mengder av erfaring som desverre døde for ikke så mange år siden. Her prater han en del om Alpha under landing (11 vs 13 under approach) aerobraking etc. Verdt en titt. Landing the F-16
  10. Flott initiativ som kan være aktuellt for mange! Men jeg må også minne på om at CH etter min erfaring har meget god kundesupport, så jeg vil anbefale folk å sjekke med dem om du kan få delene som garantisak man eventuellt bestiller.
  11. Det skal da sies at du med litt kreativ programmering kan lage en ordning hvor throttleaksen genererer et tastetrykk et bestemt sted på aksen, evt når du holder en annen knapp inne hvis det er å foretrekke for å unngå feiltagelser. I tillegg er det meget følbare "detents" for AB og Idle. Noen falconversjoner støtter (for cockpitbuilders spesiellt) at idle detent aktiveres når du beveger throttleaksen under et visst punkt.
  12. Jeg mener å ha hørt at SAS flights fra Sverige og Danmark bruker Scandinavian callsign, mens flights fra Norge bruker Scannor? Nå har ikke jeg peiling på dette i det hele tatt, men mener å huske en post her på forumet som hevdet dette en gang før?
  13. Vel, uansett hvor feilsikkert og reliable systemene er, saa skjer det av og til uforutsette ting. Interessant historie for oevrig. A-6 partial ejection
  14. Ikke saa utrolig vanskelig aa tro det. Den har jo vaert ute av drift lenge naa, til og med flight manuals etc er public domain.
  15. Gikk dårlig med den også, hehe. Vel vel, landet på isen. Det er imponerende for en norsk P3-styrke som i følge Tom Clancy har som spesialitet å droppe torpedoer blue on blue. Men, så snakker jo også alle nordmenn i den boka rimelig gebrokkent også. Norsk ubåtkaptein: "I uhm fire tårpedå ån target. Target chase me. I try evade. It be ok for while, then we doomed. You launch missile. I get away. I buy you beer!!!!" Vel, beklager avsporingen, men leste nettopp gjennom RSR for tredje gang, og kunne ikke dy meg med denne. La oss alle snakke huleboerspråk.
×
×
  • Opprett ny...