Gå til innhold

mIRC kanal på undernet


Gjest

Anbefalte innlegg

Jo..men disse er ikke akkurat godt besøkt da!

Hvis vi kan sette opp en kanal på undernet som heter #Flightsim.no eller noe sånt så kan vi kanskje få inn litt folk! Hadde vært kjempe gøy [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor det ikke er opprettet en norsk flightsim prate-kanal i Yahoo Chat, der er jo programvaren langt mer avansert enn irc, i tillegg kan alle enkelt bruke voice.

Det er jo gjort på et øyeblikk, helt gratis [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, kan du lage egne scripts der? nei.

--------------------------------------

men tilbake til ny kanal, man kunne jo lage en kanal der man kunne laste ned ting og spørre om noen har en fil en leter etter og sånn, nesten likt #warez

hadde'ke d vart noe?

[image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som vil registrere nye kanal: tenk nå litt. det finnes allerede noen veldigt fine alternativ:

1 Chat funksjonen her på flightsim.no

2 #fsnorway på ircnet

3 #fly på Undernet

4 #aviation på undernet

Irc er til for å snakke på og gjerene skaffe venner over hele verden, og det kan du nok på de alternativ som nevnt ovenfor.

Lars K. Holgersen: Join #warez vell vis du trenger warez materiell, det finnes nokk av warez kanaler på alle forskjellige IRC net.

Og jeg forstod at det var på undernet dere ville registrere denne kanalen. Les det jeg skrev et par innlegg ovenfor; det er UMULIGT å få cahnnel service boten X på noen nye kanaler fortida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fytti rakkern!!

Her kommer folk med forutintatte meninger på kanalen ja...

En luring satt på #FSNorway ikveld... Han sa ikke et pip mens han var der, med unntak av rett før han dro.

Da sa han:

quote:

<Explorer> Hva er hjemmesiden til Freeware flight group ?

Han fikk ingen svar på spørsmålet... Var vel ingen som hadde det på tungen, og de som var aktive var midt i en annen diskusjon.... 3 minutter senere går logger han av med følgende "Quit-message":

quote:

*** Explorer has quit IRC (LATTERLIG SIDE altså, ikke rart folk vil ha en ny #fsnorway side !!)

[image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

Ærlig talt menneske... Av det du skrev så vet jeg at du leser denne topic'en... Hvor ofte har du vært på denne kanalen? Jeg har vært der en god stund nå, og har aldri sett deg før, og så kommer du med et sånt utsagn?? [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

Jeg vet nå ikke hva jeg skal kalle latterlig jeg, men du står nå høyere opp på listen enn #FSNorway... [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

 

Jeg får visst tilføye Oddgeir Refvik her også...

quote:

*** Refvik has quit IRC (Nolduser!!!!)

Alt han ba om var jo:

quote:

<Refvik> Noen som har reg. koden til FSTraffic her?

[image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Han får da betale for den han som alle andre? Rart man får en kjølig mottagelse... [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

[ 10-04-2001: Endret av: Kenneth G. Sørensen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Nicklas Winger:

Jo..men disse er ikke akkurat godt besøkt da!

.....

Hmmm... er ikke helt enig i den uttalelsen der. På #fsnorway finner man jevnt over 5-15 personer logget på hver eneste kveld. #fly er vel noe mer sparsomt befolket.

Jeg tror ikke potensialet er så mye større for å hanke inn folk enten man kaller kanalen det ene eller det andre, og det hjelper heller ikke på situasjonen å stadig lage nye kanaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sa:

Og jeg forstod at det var på undernet dere ville registrere denne kanalen. Les det jeg skrev et par innlegg ovenfor; det er UMULIGT å få cahnnel service boten X på noen nye kanaler fortida

-----------------------------------------

om et par uker kommer d til og være mulig og regge kanaler igjen da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Peter Jacobsen:

Jeg skjønner egentlig ikke vitsen med denne diskusjonen, om å lage en ny IRC kanal. Tror dere virkelig at en ny kanal vil bli bedre besøkt en de som allerede er der?

Bruk heller de kanalene som allerede finnes

 

MVH

Peter Jacobsen

Enig!

Hvorfor ikke få orden på de som er, å stare med rydde opp i det som foregår der. Det minner meg om en syklubb med gamle kjerringer [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

Arild

[ 11-04-2001: Endret av: Arild Schubert ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Arild Schubert:

Enig!

Hvorfor ikke få orden på de som er, å stare med rydde opp i det som foregår der. Det minner meg om en syklubb med gamle kjerringer [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

Arild

[ 11-04-2001: Endret av: Arild Schubert ]

Det er ikke nødvendig å få noe mer "orden på" den eksisterende IRC-kanalen FSNorway. Det er en seriøs kanal, med mange faste brukere som har vært der i flere år. De som er useriøse blir fort stengt ute. Det skal sies at det blir meget useriøst og barnslig før noen utestegning er aktuell. Jeg foreslår at de som er nysjerrige stikker innom FSNorway. Det er mye bedre enn å starte en ny kanal, når det allerede eksisterer en godt etablert norsk Flightsim-kanal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kjell Arild Bersås:

Det er ikke nødvendig å få noe mer "orden på" den eksisterende IRC-kanalen FSNorway. Det er en seriøs kanal, med mange faste brukere som har vært der i flere år. De som er useriøse blir fort stengt ute. Det skal sies at det blir meget useriøst og barnslig før noen utestegning er aktuell. Jeg foreslår at de som er nysjerrige stikker innom FSNorway. Det er mye bedre enn å starte en ny kanal, når det allerede eksisterer en godt etablert norsk Flightsim-kanal.

------------------------------------------------------------

jamen du, d er ikke alle som blir med i den dere "klubben" deres, tenk på de som driver på med simming, bare for gøy. skal de bli utenfor da?

[image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Lars K. Holgersen:

------------------------------------------------------------

jamen du, d er ikke alle som blir med i den dere "klubben" deres, tenk på de som driver på med simming, bare for gøy. skal de bli utenfor da?

[image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

 

Jammen du da... [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

#FSNorway er ingen "klubb"...

#FSNorway er åpen for alle som har interesse for flysimulatorer, fly generelt, flyging generelt, og det meste annet generelt... Det er ikke en lukket kanal for spesielt utvalgte...

Er det noen her som ikke driver med simming for gøy?? Jeg har ennå ikke møtt på noen her som driver å flyr profesjonelt med en PC-basert flysimulator...

Hvem har sagt noe om at noen skal bli utenfor? Hvis vedkommende ikke har lyst til å ta del i et godt etablert "live" alternativ til et vanlig diskusjonsforum, så må jo vedkommende gjerne bli stående utenfor, men da vil jeg påstå at vedkommende går glipp av noe uten å prøve...

Alle som kan vet hvordan de skal koble seg opp til IRC kan stikke innom #FSNorway på IRCNet, og hvis man ikke vet hvordan, så skal vi alltids få ordnet "starthjelp"...

 

Å begynne å splitte opp miljøet ved å lage mange forskjellige kanaler på mange forskjellige nettverk er da bare tåpelig.. Det ville jo vært mye bedre å samle miljøet på en kanal.. ..eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt problem er at etter jeg byttet fra ISP online.no til Netcom.no, kommer jeg ikke inn på ircnet lenger. Finnes det noen av disse serverene som tillater brukere av Netcom å komme gjennom? Dette har noe med DNS å gjøre , jeg har vært i kontakt med Netcome support 10 ganger snart, men ser ikke ut som de skjønner problemet.

[ 14-04-2001: Endret av: Svein Tore Duås ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer heller ikke inn på IRCnet fra Tele2 DNS, får bare "Unauthorized connection".

Når det gjelder "Invite only" så er det et valg som kanal-operatøren(e) kan gjøre, det er en tilgang de som har @ foran nicket sitt har.

mvh,

Kjell - Kanaloperatør på Undernet.

[ 14-04-2001: Endret av: Kjell Engkrog ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger så lykkes jeg med å komme inn via irc.stealth.net ports 6667, men dette virker ikke hver gang..

Ellers så må jeg bare si til dere som vil starte irc kanaler. Vi lever i et fritt land, hvis du har lyst så er det lov. Og det samme må gjelde brukerene, hvis du vil har du lov, hvis du ikke vil lar du være. Er vel ikke vanskligere en det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer meg heller ikke innpå noen abv de serverne, en grunn til at jeg vil starte en på undernet [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av roarsand:

du er på IRCNET ? ( irc.hitos.no, irc.powertech.no, irc.uib.no er iallefall tre servere på IRCNET)

#fsnorway (på ircnet) har aldri så lenge jeg har vært der, vært på noe invite only, så jeg vet ikke helt hva som er feil. Du kan og se litt i signaturen min, på irc for dummies.

Have fun and fly high

Du sier noe der. Jeg trodde jeg var på IRCnet, men jeg var på EFnet. Det går uten problemer fra IRCnet. Så takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...