Gå til innhold

Prosjekt nord....


Gunnar Seljeseth

Anbefalte innlegg

Hva med heller og sitte litt mere ATC i nord istedet for og nedgradere et prosjekt som en stakkar kar prøver og få liv i?
Har ikke noe behov for å sitte ATC eller fly til nord. Kan ikke se at så ekstremt mange hadde det heller, selv om det var noen få som fløy nord for Trondheim.

- Når det blir spurt om prosjektet er avbrutt, syntes jeg det ikek er feil å si at det ikke var store prosjektet. Var ikke mange ATC'ene som deltok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Så det er ikke ATC nordpå lengere? På en hverdag er det ganske bra med trafikk nordpå dersom du ser bort fra den internasjonale trafikken til Gardemoen (som kommer uansett, ATC eller ei).

 

Selv har jeg ikke sittet så mye ATC den siste uken, delvis på grunn av dårlig tid (les: jobb) og delvis på grunn av sykdom (jeg har vert syk de 4 siste dagene). At ingen andre ser sitt snitt til å ta en posisjon nordpå er litt skuffende.

 

Som et tips: Tromsø og Bodø er ikke så ille til student-trening dersom det er gjort på en hverdag, ikke altfor mye trafikk, og likevel nok til at studenten lærer noe...

 

Når helse og tid kommer på plass vil jeg nok sitte litt mer nordpå. Jeg skal prøve å booke posisjonene på forhånd, men jeg kan ikke love noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger merke til at de som sitter på Gardermoen på søndags kvelder er folk med STU rating.

I hennhold til Vaccsca sine regler er ikke dette lov.

 

Kopi fra Vaccsca sine sider:

.2 Position Rating Requirements:

Students (S): Students who has completed the basic training course are allowed to man positions at all airports, except Capital Airports and Control (CTR) positions. Students will, after having logged a total amount of 20 hours as active ATC, be allowed to man all Capital Airports up to and including the APP position during off-peak**.

Higher rated controllers: Senior Students (SS) and higher rated controllers are allowed to man any position at any time in Scandinavian VACC.

Comments: If manning a Capital Airport (CA), the Training Department (TD) recommends students to start with the Tower (TWR) position. It's recommended to cover the APP position at a CA only if the traffic is low or the student feels confident with that certain position. Manning a CA will be at each person’s own responsibility. The TD reserves the right to withdraw this privilege should it be abused or repeatedly complaints are received from pilots or other controllers.

 

* Capital Airports: Stockholm/Arlanda, Oslo/Gardermoen and Copenhagen/Kastrup.

** Off-peak: All days expect fly-in-time, which at present is Sunday 20:00 – 23:00 local time, special fly-ins and other special events.

http://www.vaccsca.org/site/showpage.php?page=58#Controllers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, noen ønsker for flyplass på torsdags kveld? Det kan hende jeg kommer på så tidlig som kl. 18 (lokal) og blir sittende til kl. 22

OBS: kan hende torsdags-kvelden går fløyten grunnet jobb, jeg gir beskjed når jeg vet sikkert! Dersom jeg ikke har jobb, så kan dere være sikker på at jeg dukker opp et sted nordpå...

NB: jeg kan ikke bemanne ENBO_CTR (eller andre CTR for den del) siden jeg bare har S rating...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, ny oppdatering på situasjonen... Jeg har ikke fått bekreftet at jeg skal jobbe kveldsjobb i morgen (torsdag), så intill videre går jeg ut ifra at jeg kan sitte ATC. I motsatt fall vil jeg gi beskjed i denne tråden...

 

Så da venter jeg bare på flyplass-ønsker. Hvilken flyplass jeg bemanner avgjøres av dere som ønsker å fly i nord; jeg bemanner flyplassen som flest ønsker å fly til/fra... Jeg dekker kun flyplasser i nord-norge med TWR og/eller APP posisjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...