Gå til innhold

Sola reddet?


Fredrik Helland

Anbefalte innlegg

  • Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Ikke gled dere for tidlig, hørte nettopp på nyhetene - at dette utspillet fra regjeringen er trukket TILBAKE. De skal mest trolig ikke blande seg inn i denne saken, og dermed vil nedleggelsen gå som planlagt. Evt. vil de stenge døra enda tidligere på Sola, dersom det blir streik sa SAS.

 

Hvilke nyheter såg du? Såg nettopp på TV2 nyhetene da sa de ingenting om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er utrolig trist at det skal legges ned. Det verste er jo at så mange mister arbeidsplassen sin... Blir også litt irritert egentlig, er det virkelig så nødvendig? Men nå skal det også sies at jeg ikke har satt meg ordentlig inn i saken enda.

 

Du trenger ikke sette deg inn i saken mer at hele hensikten er at SAS skal fjerne alt av gamle kjære Braathens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som blir med på å samle sammen sparepengene å kjøpe Braathens ut av SAS "" Før SAS ødelegger det som tidligere var et skikkelig flott flyselskap? ""

 

 

Litt sent nå kanskje?

 

Flyselskapet Braathens er død og begravet for lengst....

 

Det blir SAS også viss de legger ned på Sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le nå! Han svenske ledern for STS sa at reaksjonen blant de ansatta på SOLA var uventa. Hallo da, hvor blind går det an å bli? Nei han hadde kansje venta å bli møtt med stående aplus.

 

Etter å ha lest denne artikkeln: http://www.boarding.no/art.asp?id=21859 Fatter ikke jeg korsn SAS skal få tatt tungt vedlikehold på deres B737Classic fly. Skulle ikke undre meg at de sender de til England eller Tyskland for å få det gjort fram til Gardermoen og Stockholm for de nødvendige godkjennelsene i orden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"La oss nå støtte opp om Kjus og hans Norwegian"

Sitat fra aftenbladet... Men hva gjør norwegian til et bedre alternativ i denne saken? Hvor mange fler sysselsetter dem innen værkstednæringen i norge? Sender ikke dem flya til utlandet for større sjekker a? ""

Lurer på hvorfor denne reporteren i denne artikkelen hisser seg opp for? Hvorfor gidder han å bry seg idet heletatt hvor flya blir reparert så lenge det blir gjort? Hvorfor så mye styr... Her er en fjer blitt fem høns etter min mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"La oss nå støtte opp om Kjus og hans Norwegian"

Sitat fra aftenbladet... Men hva gjør norwegian til et bedre alternativ i denne saken? Hvor mange fler sysselsetter dem innen værkstednæringen i norge? Sender ikke dem flya til utlandet for større sjekker a? ""

Lurer på hvorfor denne reporteren i denne artikkelen hisser seg opp for? Hvorfor gidder han å bry seg idet heletatt hvor flya blir reparert så lenge det blir gjort? Hvorfor så mye styr... Her er en fjer blitt fem høns etter min mening!

 

Så er da du ikke fra Stavanger området og vet hvordan dette er for oss her i området. Det er ikke en reporter som har skrevet det du sier, men en kommentar fra en leser.

 

Og du fatter ikke hvorfor han bryr seg? Han tenker på sine medmennesker som mister sin jobb og en av verdens beste flyverksted blir nedlangt. Hvor egoistisk går det an og bli Fredrik Moe?

 

Og jeg er 100% enig i han som skriver der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærlig på plateverkstedet til Braathens..Peter Möller stod frem på allmøtet sammen med Per Magne Mathisen, og smilte! Han smiler over at han kan drepe de siste restene av Braathens....et av hans viktigste argumenter var at man slipper ferry-flight til Sola, for det var visst veldig dyrt.

Her på Sola har vi også den eneste lakkbasen i SAS-konsernet, og hvis den forsvinner må SAS-flyene reise ut i Europa for å lakkes, da snakker vi ferryflight! Men det prøvde han å tone ned, og snakke bort.

 

De virket totalt uvillige til å høre på oss, hvis vi prøvde å komme med et spørsmål, unngikk de spørsmålet, og bablet i vei om noe annet tull.

 

STS har bevist gang på gang at de ikke kan drive butikk...komponentsalget var vel forrige gang, selge, for å finne ut at det var jævli dumt.

 

Det ordet jeg hørte mest i dag var "tror".

Han vet ingenting sikkert, han tror bare at nedleggelse av BTS kan redde STS...han vet ingenting, han går bare utifra at det vil redde BTS. Han kan ikke fremlegge noe konkret. Han tror at ved å legge ned på Sola, har han 52 fly han kan plassere på Gardermoen, sånn at de får noe å gjøre der. Og at de kan utføre den samme jobben på samme tid, og til samme pris...da passer det bra å legge til at vi på Sola får lavere lønn enn de på gardermoen...

 

En ting som er ergelig er at SAS Braathens, som faktisk vurderer det arbeidet vi gjør på deres fly, har fått munnkurv, og får ikke lov til å uttale seg.

Vi vet godt hva de mener om saken, og hvordan de vil, men det har ingenting å si for STS....

 

(Litt kronglete skrevet, men....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra det jeg forstod, så ville han sende de til utlandet...

 

Dette bekrefter grunnen til at SAS skal legge ned på Sola. Å det er fordi SAS skal fjerne alt som lukter Braathens.

 

Dette er så tragsik av SAS at jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Egentlig har jeg bare lyst å gi de som bestemmer nedleggelsen en skikkelig på tryne. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg skal ikke være så sikker ang hva han skulle med classicene, men det ble tatt opp, men han fomlet det bort sammen alle de andre spørsmålene våre.

 

Kan nevne at jeg har et år igjen av læretiden...og her blir det kanskje stengt 31/8...hurra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...