Gå til innhold

Flyin Fornebu?


Tom Stian Bjerk

Anbefalte innlegg

Har vært litt nostalgisk i dag.. Lest masse gamle innlegg her på forumet.. Var faktisk litt artig ""

 

Kom over denne som jeg skrev for noen år siden

http://www.flightsim.no/forum/showflat.p...h=true#Post3809

 

Hva med å ha et nytt Fornebu Flyin igjen? "" Hadde jo vært kjempemessig .. Men finnes det noe Fornbu scenery for fs2004 (Har ikke sjekka selv enda)

 

Eller er det noe vatsim regler som hindrer dette? Ettersom det er en nedlagt flyplass mener jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes et nytt fly-in på Fornebu passer litt dårlig. Det forrige fly-in'et var på en måte ment som en forsegling på låsen rundt flyplassen.. Fornebu vil nok aldri se dagens lys igjen. Men synes det er på tide med et fly-in igjen, no dubt about it! Bekalger om jeg virket litt negativ til forslaget, synes det var en god ide, men bare litt upassende. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg hadde også likt et fornebu flyin, men det kommer vel neppe til å skje...

Om du føler for å være enda mer nostalgisk så kan du se på denne linken: http://home.online.no/~ganss/fornebu.htm

Dette er event siden for Fornebu Memorial 2002 (eller 2001, husker ikke..). Du kan jo se litt på prosedyrene vi hadde, osv.

 

Mvh

Mathias Tangvall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter Bergen Flyin.

 

Dette er Norges, trafikkmessig, nest største flyplass. Etter min mening har den Norges beste scenery med Berge Photoscenery og NAF CRM installert, og jeg husker ikke forige fly-in der, utenom ONESKY.

 

Selv melder jeg meg til å ta ENBR_APP 125.0 Mhz eller ENBR_DEP 121.0 Mhz (helst DEP.)

 

Klarer vi å bemanne følgende er det perfekt:

 

ENBR_TWR

ENBR_APP

ENBR_DEP

ENSV_N_CTR

ENSV_S_CTR

ENZV_APP

ENOS_CTR

og

ENGM_APP.

 

I tillegg kan jo ENBR_D_APP 118.875 MHz(Director) og ENBR GND 121.900 MHz logge på om trafikken skulle bli gigantisk.

 

ENSV og ENOS har flere sektorer, og flyplasser som ENCN, ENVA, ENAL, ENKB, og kanskje noen AFIS plasse på vestlandet er det jo mulig å bemanne.

 

Dette kan bli et kanonfly-in. Helgen etter påske kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brems kraftig ned nå gutter ""

 

Synes Jonas som er Event Ansvarlig i Vaccsca skal få noen ord mer her.

 

Det er selvfølgelig ingenting i veien med å lage et flyin som ikke står i regi av Vaccsca, men da må dere bruke godt med tid på det!

Planlegging og annonsering er viktig da!

 

Jeg tviler ikke på at dere kan få til noe, for de fleste her inne har god kunnskap om Vatsim og flyving generelt!

 

Så hvis dere ønsker at dette skal være i regi av Vaccsca så husk å ta en prat med Jonas.

 

Men skal dette være et flyin som ikke er i regi av Vaccsca så må dere gjerne gjøre det!

Bare sørg for at ting blir godt planlagt på forhånd ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv melder jeg meg til å ta ENBR_APP 125.0 Mhz eller ENBR_DEP 121.0 Mhz (helst DEP.)

I tillegg kan jo ENBR_D_APP 118.875 MHz(Director) og ENBR GND 121.900 MHz logge på om trafikken skulle bli gigantisk.

 

Husk da at kun disse frekvensene er godkjente av Vateud:

1 Flesland Approach ENBR_APP 121.00

1 Flesland Ground ENBR_GND 121.90

1 Flesland Tower ENBR_TWR 119.10

 

Skal dere bruke flere frekvenser må det godkjennes av vateud8 først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, forsøkte og få til dette til neste helg, trodde folk var klare for det, da var tanken og få flest mulig til og fly i norge, hadde til og med fikset litt premier for beste screnshot og lignende bla 2 flybiletter og annet, fikk kun en tilbakemelding så droppa hele greia og leverte gevinster tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør vi med manko på rullebaner og en hel masse bygninger i veien.. Og tenk på alle folkene inne i Big Brother huset æh !!! Never mind, drit i Big Brother folka, land i vei.

""

 

Jeg har ikke fulgt med på BB i år, men jeg trodde vi hadde slengt de over til söta bror jeg "". BB-hus eller ikke; unna vei, her kommer jeg! Og kan ikke se verken noe telenor-bygg eller BB-bygg i FS "".

 

Slik det er gjort på tidligere "memorial" flights, så har gjerne folk funnet frem litt eldre fly og painter, så for de som har vært til stede kunne man tro at man var stuck på 80-tallet. Blir på en måte mer enn bare fornebu memorial, men også norsk luftfarts-memorial ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, forsøkte og få til dette til neste helg, trodde folk var klare for det, da var tanken og få flest mulig til og fly i norge, hadde til og med fikset litt premier for beste screnshot og lignende bla 2 flybiletter og annet, fikk kun en tilbakemelding så droppa hele greia og leverte gevinster tilbake.

 

Er vel bedre å ta det etter påsken, mange er bortreiste, meg inkl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...