Frode Johansen Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Hvordan tar man screenshots i FS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Sjekk ut fsscreen i filbiblioteket. Et lite program du kan ha kjørende i bakgrunnen når du er inne i FS. Tar ett nytt bilde og lagrer det som BMP hver gang du trykker "print screen" knappen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Johansen Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Fett!!! Takk skal du ha... hjem å prøves (etter jobb vel og merke) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S. Soland Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Heisann, at jeg ikke har sett det programmet før da! takker og bukker for tipset! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Med www.fraps.com kan du i tillegg ta opp film om du ønsker... Et mye bedre program mener nå jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Sølvberg Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Men FRAPS tar litt frames da.. ihvertfal på min maskin. Helt genialt med den filmingen FRPAS tillater - men de 30 sek tilgjengelig i demo versionen er jo for lite. Vurderer STERKT å kjøpe meg fullverion. Systemet mitt jobber nemlig alltid roligere etter noen sekunder, og det er jo DA jeg ønsker å filme. Alikevel - å ta bilder med FRAPS fungerer utmerktet, og ryddig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Jepp og i tillegg kan du med fullversjonen ta opp filmer med 60 FPS om du ønsker, og ta bilder i formatene jpg, bmp og pnp Den egner seg utmerket til å logge en tur for så å måle gjennomsnitt fps på den turen. Et fint lite benchmark program.. Så her får du mye for pengene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Brauten Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Slik kan man også gjøre det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Haldor Voll Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Men FRAPS tar litt frames da.. ihvertfal på min maskin. Annet er jo ikke å forvente. Maskinen skal gjøre mange kalkulasjoner, og leke med pixler og informasjon om hva som skjer på skjermen. Den skal takle oppløsning, framerate og ikke minst hvor den skal lagre alt sammen - on the fly. Ikke rart det tar ressurser. Det optimale hadde vært å koble S-video-utgangen til en annen maskin eller en VTR som kan ta opp det hele - i sin hele og fylle pryd av framerate. Eventuelt ha en datamaskin nr. 2, og kjøre det digitalt via SDI og kjøre opp til HD-oppløsning, og fortsatt ha 25fps. HD-SDI-kort koster dog nesten en heftig maskin alene, og antakeligvis ikke noe en FS-videomaker gjør bare pga. FS-video. Har du et heftig levebrød derimot.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Pettersen Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Lastet ned fsscreen,kjempeflott program! Men hvordan gjør man om .bmp-filer til .jpg? Håper noen kan svare på dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Isaksen Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Hvis du har et redigeringsprogram for bilder så kan du lagre de som .JPG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Alle har da MSPaint? Ellers er f.eks. Adobe Photoshop et alternativ, dyrt sådan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Pettersen Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Alle har da MSPaint? Ellers er f.eks. Adobe Photoshop et alternativ, dyrt sådan. Trodde det var mer komplisert,for den MSpaint jeg har lagrer bare som .gif og .bmp.(er i Packardbellversjon av Windows ME) Har spekulert lenge på dette Men nå har jeg funnet et enkelt lite program på nettet,det fungerer kjempefint Det heter PhotoFiltre,og kan lagre bildene i de fleste formater,og er dessuten helt gratis Så takk for innspillet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Bergseng Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Et annet du kanskje vil teste ut er IrfanView. Dette er gratis og er et veldig godt program for konvertering, rezising også videre Jeg har ikke brukt noe annet til mine screenshots etter att dette programmet kom inn på min maskin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Du bare åpner bildet, og lagrer det på nytt(Save as...) som jpg-fil Enkelt og lett, men med tap av bildekvalitet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Pettersen Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Ja,nå virker det, med det nye fotoredigeringsprogrammet PhotoFilte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurt Jensen Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Mange tak for hjælpen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stein-Otto Svorstøl Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 I nye Flight Simulator X er både video-opptak og bilde-funksjon inkludert. For å ta bilde klikk V in-game. Bildet lagres i mappen My Pictures (Mine bilder) -> Flight Simulator X Files. Har ikke brukt opptak av film enda men du kan finne ut hvordan ved å besøke Learning Center og scrolle litt ned til du finner Video Recorder (eller noe slikt). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bhørn Eirik Bergum Hansen Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Åpne dem i Paint (trykk shift+høyreklikk så "Åpne i..", eller åpne paint og så dra bildet over). Så trykker du bare "Lagre som.." og nederst kan du velge format. Her velger du selvsagt .jpeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svein _ Nilssen Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Når man filmer med fraps blir jo filene gedigene , finnes det en måte og conventere så filmen / fila blir mindre ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 I nye Flight Simulator X er både video-opptak og bilde-funksjon inkludert. For å ta bilde klikk V in-game. Bildet lagres i mappen My Pictures (Mine bilder) -> Flight Simulator X Files.Har ikke brukt opptak av film enda men du kan finne ut hvordan ved å besøke Learning Center og scrolle litt ned til du finner Video Recorder (eller noe slikt). Aldri bruk videoopptaksfunksjonen i FSX! Spillet henger seg opp etter ti sekunder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Henrik Dahl Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Når man filmer med fraps blir jo filene gedigene ' date=' finnes det en måte og conventere så filmen / fila blir mindre ? [/quote'] Jeg bruker windows movie maker som er ett gratis program, dersom du ikke har det installert kan du lett få tak i det på microsoft's download center Der kan du lime inn filmklippene fra fraps mappen, redigere de, legge til effekter.. osv, deretter blir de konvertert til .vmw filer. Finnes selvfølgelig mange andre program både gratis og payware, men jeg har best erfaring med movie maker (jeg er ikke akkurat noen ekspert på området, har bare laget noen enkle flightsim filmer) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Noen som har tips til hjemmesider som er gratis? Prøvde med facebook, men det funka ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ragnar Johnsen Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Noen som har tips til hjemmesider som er gratis? Prøvde med facebook' date=' men det funka ikke. [/quote']Jeg bruker www.photobucket.com som har en bra gratistjeneste, men tror du må betale for å få laste opp bilder med de største oppløsningene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Noen som har tips til hjemmesider som er gratis? Prøvde med facebook' date=' men det funka ikke. [/quote']Styr klar av facebook. Hvis du leser brukervillkårene, så skjønner du hva jeg mener. De EIER alt du legger ut der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Da prøver jeg det! Takk for hjelpen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pasi Jorgensen Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Over hos Avsim, søker du etter simpicshot.zip Mange instillinger, lagrer i JPEG format osv. Tok like greit og kopierte hele beskrivelsen fra Avsim, så slipper jeg og skrive eller forklare så mye selv...he he he File Description: "It makes storage of Screenshots and at the same time it's possible modify the picture before storing on the harddisk. It uses in addition routines of the popular Freeware program "IrfanView". The author has me permitted to pack its program in my ZIP file. It probably functions like that to nearly each well-known program "FSSCREEN". The most substantial differences are: picture numbers of 1-99999 + freely selectable Prefix, storage begins always after the largest number (gaps are not filled), a cutting off of the circulating edge possible (FS2004 1 pixel, FSX of 2 pixels), upper and lower edge can be removed (status bars), arbitrary scaling (with Resample), sharpnesses with selectable value, save in the JPEG format, not changed screenshot can be saved, place of the pictures freely selectable (new folder can be provided in the dialogue box), sound for key pressing, brightness and contrast changeable, cursor in Screenshot yes/no, black and white picture provide, multi-SHOT function with 2 variants, Tray Icon, display in the task bar (accessibility over ALT+TAB) yes/no " Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pasi Jorgensen Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Her er ett alternativ til Fraps for de som vil filme sine bravadaer : Click Here Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sigurd Hølleland Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 hvordan bruker man dette programmet? skjønner ikke så veldig mye av det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sigurd Hølleland Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.