Gå til innhold

Hvordan tar man screenshots?


Anbefalte innlegg

Men FRAPS tar litt frames da.. ihvertfal på min maskin. Helt genialt med den filmingen FRPAS tillater - men de 30 sek tilgjengelig i demo versionen er jo for lite. Vurderer STERKT å kjøpe meg fullverion.

Systemet mitt jobber nemlig alltid roligere etter noen sekunder, og det er jo DA jeg ønsker å filme.

 

Alikevel - å ta bilder med FRAPS fungerer utmerktet, og ryddig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men FRAPS tar litt frames da.. ihvertfal på min maskin.

 

Annet er jo ikke å forvente. "" Maskinen skal gjøre mange kalkulasjoner, og leke med pixler og informasjon om hva som skjer på skjermen. Den skal takle oppløsning, framerate og ikke minst hvor den skal lagre alt sammen - on the fly. Ikke rart det tar ressurser.

 

Det optimale hadde vært å koble S-video-utgangen til en annen maskin eller en VTR som kan ta opp det hele - i sin hele og fylle pryd av framerate. Eventuelt ha en datamaskin nr. 2, og kjøre det digitalt via SDI og kjøre opp til HD-oppløsning, og fortsatt ha 25fps. HD-SDI-kort koster dog nesten en heftig maskin alene, og antakeligvis ikke noe en FS-videomaker gjør bare pga. FS-video. Har du et heftig levebrød derimot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har da MSPaint?

 

Ellers er f.eks. Adobe Photoshop et alternativ, dyrt sådan.

 

Trodde det var mer komplisert,for den MSpaint jeg har lagrer bare som .gif og .bmp.(er i Packardbellversjon av Windows ME)

Har spekulert lenge på dette ""Men nå har jeg funnet et enkelt lite program på nettet,det fungerer kjempefint ""

Det heter PhotoFiltre,og kan lagre bildene i de fleste formater,og er dessuten helt gratis ""

Så takk for innspillet ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nye Flight Simulator X er både video-opptak og bilde-funksjon inkludert. For å ta bilde klikk V in-game. Bildet lagres i mappen My Pictures (Mine bilder) -> Flight Simulator X Files.

Har ikke brukt opptak av film enda men du kan finne ut hvordan ved å besøke Learning Center og scrolle litt ned til du finner Video Recorder (eller noe slikt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nye Flight Simulator X er både video-opptak og bilde-funksjon inkludert. For å ta bilde klikk V in-game. Bildet lagres i mappen My Pictures (Mine bilder) -> Flight Simulator X Files.

Har ikke brukt opptak av film enda men du kan finne ut hvordan ved å besøke Learning Center og scrolle litt ned til du finner Video Recorder (eller noe slikt).

Aldri bruk videoopptaksfunksjonen i FSX! Spillet henger seg opp etter ti sekunder!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man filmer med fraps blir jo filene gedigene ' date=' finnes det en måte og conventere så filmen / fila blir mindre ? [/quote']

 

Jeg bruker windows movie maker som er ett gratis program, dersom du ikke har det installert kan du lett få tak i det på microsoft's download center :)

 

Der kan du lime inn filmklippene fra fraps mappen, redigere de, legge til effekter.. osv, deretter blir de konvertert til .vmw filer.

 

Finnes selvfølgelig mange andre program både gratis og payware, men jeg har best erfaring med movie maker (jeg er ikke akkurat noen ekspert på området, har bare laget noen enkle flightsim filmer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over hos Avsim, søker du etter simpicshot.zip

Mange instillinger, lagrer i JPEG format osv.

 

Tok like greit og kopierte hele beskrivelsen fra Avsim, så slipper jeg og skrive eller forklare så mye selv...he he he

 

File Description:

 

"It makes storage of Screenshots and at the same time it's possible modify the picture before storing on the harddisk. It uses in addition routines of the popular Freeware program "IrfanView". The author has me permitted to pack its program in my ZIP file. It probably functions like that to nearly each well-known program "FSSCREEN". The most substantial differences are: picture numbers of 1-99999 + freely selectable Prefix, storage begins always after the largest number (gaps are not filled), a cutting off of the circulating edge possible (FS2004 1 pixel, FSX of 2 pixels), upper and lower edge can be removed (status bars), arbitrary scaling (with Resample), sharpnesses with selectable value, save in the JPEG format, not changed screenshot can be saved, place of the pictures freely selectable (new folder can be provided in the dialogue box), sound for key pressing, brightness and contrast changeable, cursor in Screenshot yes/no, black and white picture provide, multi-SHOT function with 2 variants, Tray Icon, display in the task bar (accessibility over ALT+TAB) yes/no "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...