Gå til innhold

NORWEGIAN BEST I EUROPA


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Flygründer Bjørn Kjos parkerer samtlige av konkurrentene i europeisk luftrom. Ingen er i nærheten av Norwegians børsfest på 500 prosent i år.

 

Ingen over, ingen ved siden av men de fleste under.

 

 

Europas flyselskaper i 2005¨

¨

Flyselskap Kursutvikling

Norwegian Air Shuttle 485 %

Finnair 111 %

Icelandair 105 %

EasyJet 100 %

SAS 74 %

Ryanair 56 %

British Airways 43 %

Air France-KLM 30 %

Lufthansa 18 %

Iberia 2 %

Austrian Airlines -33 %

Alitalia -53 %

 

Kilde:Bloomberg

Avkastning regnet i lokal valuta

 

Med 14 innleide fly i hangaren knuser Norwegian konkurrentene i år. Etter en turbulent start på Oslo Børs i 2004, har aksjen virkelig skutt fart i 2005. Med en handelsdag igjen på Oslo Børs, kan Norwegian vise en avkastning på formidable 485 prosent.

 

 

Så jeg får klappe for Norwegian sin innsats i 2005 og sette meg godt tilbake og fortjent glede meg over dette resultatet som et plaster på det dype såret at Norwegian mistet ruten mellom Ålesund og Oslo.

 

GRATULERER NORWEGIAN - GRATULERER VIRTUAL NORWEGIAN

 

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gratulere Vnas blir litt drøyt for som de så fint sier på hjemmesidene:

 

Var vel bare en videre gratulasjon til Norwegian fans generelt med da tanke på Norwegians virituelle del i vår simulator verden... Men for all del, de som ikke deler denne tanken eller ei unner noen denne gleden, så si i fra før redigerings tiden utløper så skal jeg fjerne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, NAS har gjort det kjempebra med tanke på aksjerverdier i 2005, det kan man trygt si. Men, "Alle fjell har en topp".

 

Å kaste seg på idag er kanskje litt sent? Ikke vet jeg, for jeg er ikkeno spesialist på dette området, men det kan jo ikke stige i verdi i en hel evighet. Det finnes mange ting som begrenser denne blomstringen i flybransjen.

 

Skulle kjøpt aksjer for 10.000 KR i fjor, og soldt dem idag for en svimlende verdi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Flott og høre:D:D:D:D:

 

Og VNAS, Norwigians motstykke i FS har jo ikke gjort det så elendig de heller, om de ikke akkurat har tjent så mye har de en fast flygerskare som flyr mange timer i løpet av ett år......

Men uanset, flott og høre det går bra for Norwigian, at de slår de andre i dette betyr vel at de gjør noe riktig?

 

Hilsen

Oddvar

VNAS325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAS gir oss billigere flyreiser, og er på en måte forbrukerens favoritt sådan "" Håper de klarer seg godt også gjennom neste år. Ingen ting går så fort fra himmel til helvette som aksjer ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg får klappe for Norwegian sin innsats i 2005 og sette meg godt tilbake og fortjent glede meg over dette resultatet som et plaster på det dype såret at Norwegian mistet ruten mellom Ålesund og Oslo.

 

Mistet ruten? De kuttet den vel pga forlite passasjerer.

Men jeg tror de vil innen kort tid fly nordvestlandet igjen. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Hei Roy, godt nytt år til deg også: Vi får vel flakse litt sammen en eller gang i løpet av nyåret får jeg håpe.. Om ikke annet begynner jeg og få dreisen på FMC til PMDG nå, riktignok sliter jeg med Landingen, men det ordner seg vel etter en stund håper jeg.. Klarer i alle fall 80-90% av turen nå med FMC....

 

Ønsker deg og dine alt godt i det nye året.

 

Oddvar

VNAS325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, NAS har gjort det kjempebra med tanke på aksjerverdier i 2005, det kan man trygt si.

 

Bare for å kvedrulere, det heter ikke lenger NAS, de har selv annonsert at de har skiftet navn til Norwegian ""

Du kvedrulere ikke hva nå enn det ordet kommer fra, men du tar nok litt feil.

De KALLER seg Norwegian. Men navnet er Norwegian Air Shuttle ASA.

 

Sitat fra Norwegian,s beskrivelse av seg selv.

[color:"blue"] Norwegian Air Shuttle ASA, kalt Norwegian, er i dag ett lavpris flyselskap på norske og europeiske ruter. [/color]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ettersom jeg leste i selskapets eget magasin som lå i stolryggen i Norwegians fly LN-KKF "Fridtjof Nansen," så stod det der selv at de hadde skiftet navn. Det stod at de ikke lenger het Norwegian Air Shuttle, men at de hadde skiftet navn til å bare hete Norwegian.

 

Mulig det er en feil, men det var det jeg leste ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...