Gå til innhold

Virtual RNoAF?


AMO

Anbefalte innlegg

  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Siden man skal (går jeg ut ifra) basere seg på FS2004 tenker jeg det er det samme hvilke oppdrag man flyr ""... Du kan jo ikke transportere noe i flightsim - bare "late som"... ""

 

Uansett går det an å definere oppdrag selv. Er ikke nødvendig å kopiere et helt skvadonsliv...

 

 

Synes dessuten at "auto-kick/ban" etter en måned no-fly skulle være ute av bildet. Det er ikke alltid man har tid til å sitte foran et skrivebord og lekefly, og når man er ferdig oppdage at man sitter på det samme sted som da man skrudde på PC'en... F.eks. i eksamenstider da det er andre ting å gjøre enn å spille... (Med et pensum på ca 2000 s).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Henrik Christiansen og jeg utvekslet litt informasjon, og vi(jeg iallefall) er motivert til å satse på å få opp dette, det er allerede blitt nevnt et mulig gratis webdomene i tillegg til en helt egen mail for de som skulle ønske å henvende seg til VRNoAF.

 

De som er interesserte i å være med i dette prosjektet som utvikler, kan sende en mail til royal.noaf@gmail.com og gi oss en liten melding og slikt, sånn at vi får satt opp en oversikt og satt igang dette! ""

 

Angående flytyper, så blir det nok dagens flyvende fartøyer som blir aktuelle, forhåpentligvis kunne vi satt opp en liten veterangruppe ved siden av, men dette får vi ta opp litt senere!

 

Som sagt, send en mail til royal.noaf@gmail.com, så får du en nærmere beskjed! ""

 

Angående dogfight:

Lago's F-16 har en effekt som gjør at ved å holde inne punktum, bruker du kanonen, altså skyter du, men du kan ikke ødelegge noe!

Men dette kan brukes ved å simulere dogfight, skyte hverandre, blir du skutt, setter du på slew, senker flyet ned til bakken rett under deg, venter på at et redningshelikopter skal hente deg, blir fraktet tilbake til flyplassen og du kan eventuelt fortsette på nytt fra flyplassen eller noe.

 

Det er bare fantasien som setter grenser i FS! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor flink til å fly må enn være for at enn skal kunne bli med på dette?

Hva må enn kunne ang kommunikasjon osv..

Jeg syns dette hørers spennende ut og kunne tenke meg å bli med på noe slik.

Det er jo med på å bringe hobbyen opp på et nytt plan.

 

Ang bidrag til å få ting til.

Så jobber jeg som web og system utvikler og kan sikkert presse inn noen timer på en dugnad..

Men bruker ASP og msSQL. Så det stiller jo enkelte krav til server.

Har vell og muligheter til å stille med litt serverplass og om det skulle knipe på.

 

 

Asbjørn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. De later jo bare som i forcen og, så man kan jo bare si at hvis man blir truffet er man ute av leken for denne gang...?

 

Joda, men såvidt jeg vet finnes det ingen systemer som simulerer våpen "lock" osv. på forskjellige mål i fs, så da blir vel dogfighting litt tungvint?

 

søren , at det skal være så vannskelig å få til da?

De får jo til så mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de som er interesserte i dette prosjektet vennligst sende en mail til vrnoaf@hotmail.com?

 

Folkens, her er litt mer informasjon, som jeg har tenkt litt på:

 

Vi håper å få opp VRNoAF så fort som mulig!

Alle er velkomne, både nybegynnere og erfarne, gamle og unge, flinke og mindre flinke, vi har regler, men ikke noen som ikke alle kan følge! ""

 

VRNoAF skal være en positiv opplevelse, ikke noe noen skal se på som en organisasjon bare noen få får være med på, fordi dette er for "profesjonelle", langt derifra!

 

Når det kommer til kommunikasjon, ser jeg for meg en voice-channel, hvor alle har mulighet for å kommunisere med alle på en rask og effektiv måte! ""

Har man ikke mulighet for voice-kommunikasjon, så bør det vel være en mulighet for å overvære det hele og delta uten å kommunisere med andre annet enn på forhånd før flighten, eller å kommunisere med tekst!

 

Krav til fraseologi tror jeg ikke det blir satt, det må da vel være mulig å kommunisere uten å bruke alskens koder og slikt! Akkurat det får vi vurdere litt etterhvert som vi er kommet igang! ""

 

Etterhvert satser vi på å bli VATSIM-godkjent også, slik at vi kan operere med live ATC og trafikk på et globalt nettverk, kanskje arrangere events med andre Virtual Airforces i verden forøvrig, hvem vet om vi får et Virtual Red Flag om en stund? ""

 

E-postadressen er endret, da jeg har en mistanke om at Google's G-mail ikke fungerer helt!

 

Så jeg må dessverre be alle om å sende en ny mail til gjeldende adresse over, og jeg beklager for mye rot ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å måtte mase, men for å fart i dette, og for å fjerne enhver eventuell mistanke om at folk ikke har fått med seg dette, så vil jeg gjerne be alle dere som er interesserte i å delta i VRNoAF, enten som pilot eller som en ressursperson som vil hjelpe til med å få igang dette prosjektet, om å ta kontakt, enten på PM med mailadressen deres vedlagt eller ved å sende en e-mail til vrnoaf@hotmail.com, da royal.noaf@gmail.com tydeligvis ikke ser ut til å fungere slik den skal!

 

Hadde satt pris på om folk hadde tatt litt initiativ også(ikke kritikk, bare en oppfordring), så kan det hende vi får opp dette prosjektet innen nyttår, hvis vi er virkelig effektive!

 

Gi meg beskjed om hvilken rolle dere ønsker, og jeg tar nærmere kontakt så fort som mulig ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erlend, vil du hjelpe til, så kan du henvende deg på mail om du vil ""

 

 

Tar en meningsmåling angående design jeg, så får vi høre hva folk synes ""

 

Nå ble det en feil her, så ta denne undersøkelsen fra bunnen av og oppover! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra innsitiv Aleksander.

Etter å ha lest igjenom alle poster her,kan virke som det er mange som er inntresert. Men er det kompitanse blant disse for å jobbe med et VA? Som tidligere skvadrons-sjef i det gamle VNoAF var vi kansje 10 aktive for å gjøre en jobb,de resterende 1000 medlemmene var mest inntrisert i å stige i gradene og rase rundt i F-16 uten mål og mening.Skal ikke slakte dette RNoAF før det er på beina,men ett tips: Ha opptaksprøve for nye piloter.Teoritest og Praktisk test for å slippe igjenom nåløyet være et "must".Dette ble diskutert i det gamle VNoAF like før det falt sammen.

 

Bare et tips fra en gammel VNoAF-Major.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke være med på teamet da, Einar? ""

Vi kunne trenge en med litt erfaring fra et tidligere VRNoAF!

Og jeg ser også at mange er interessert, også i utvikling, men det er relativt få som har fulgt opp dette og tatt kontakt.

 

Men hjertelig takk for rådene, de skal vi helt klart vurdere seriøst,og du skal ikke se bort ifra at de blir fulgt opp! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør vel være noe som en tilhenger av RNoAF egentlig skal kunne uten å måtte lese seg frem til det, uansett er det mulig å finne det meste på nettet i disse dager! Kanskje bør vi lage et opplegg hvor vi tar uttaksflyging, først individuelt og så i grupper på flere personer(med tanke på formasjonsflyging og slikt), for deretter å la hver enkelt pilot ta utsjekk på sin flytype.

Eller hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Hyggelig å se at Konges flyvåpen er under oppseiling igjen. Det var sannelig på tide. Jeg håper det blir noe av denne gangen og noe som fungerer. Nå er selfølgelig ikke dette noe som er gjort over natta, men det er bra dere får hjulene i gang. Litt artig at dere tar en slik åpen høring om ideer og tanker. Kan være fornuftig.

 

Ser du (Aleksander) spør om ønsket utforming av web. Vil uansett resultat ikke anbefale noe ren kopi av mil.no i forhold til kopirett og navn, med mindre du har særskilt tilatelse til dette. Vi vil jo helst ikke at dette skal stoppe prosjektet.

 

Aleksander: Er det du som tar deg av web-design og koding eller hva er din oppgave i dette?

 

Ellers er det meget bra dere sikter dere inn på Vatsim også. Ikke alle hoder/piloter der inne som er hæppy for militær trafikk...men på samme tid sier samme pax "it is as real as it gets" ... Enkeltpersoner kan si hva de selv synes, men reglene er klare og åpne for Militær trafikk på VATSIM.

Man trenger mil trafikk der til de grader .. den er nå bortimot fraværende. Noe jeg synes er trist. Men da skal man selfølgelig ha såpass disiplin og fornuft at man viser verdighet i hva man gjør der inne, og følger reglene som er. (Har en anelse av at Einar Kristiansen i innlegget lengre opp hadde dette i tankene angående opptaksprøver og sette generelle krav til piloter.

Vatsim-reglene tillater ganske så mye oppimot hvordan millitær aktivitet fungerer i virkeligheten. Hvis noen trodde VATSIM var forbeholdt sivil trafikk har de desverre ikke fått med seg reglementet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig er jeg og Henrik Christiansen sammen om litt organisering og greier, så vi satser på å få til et styremøte nå de nærmeste dagene for å få avklart situasjonen og de forskjellige rollene i dette, men jeg blir nok en lærling på web-designdelen ""

 

Foreløpig har jeg organisert litt og tatt initiativ til å skaffe medlemmer som kan bidra i dette prosjektet, og er det flere, så send meg en mail eller PM da!

vrnoaf@hotmail.com er adressen ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...