AMO Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Heisann! Nå sitter jeg og ser at det er en del godkjente virtuelle organisasjoner som opererer på VATSIM, f.eks. RNZAF, USAF o.l. Også vet jeg at per idag er det ikke noe operativt VRNoAF, så jeg lurte på, hvor mange av dere her er interessert i å ta del i et eventuelt VRNoAF, hvor vi setter sammen en organisasjon med skikkelige saker, events og øvelser etter en godkjenning som en Special Operations Organization på VATSIM, hvor vi da kan ha en øvelse iblant med deltagende luftfartøyer Norge opererer, fritt etter hvilke fly man vil og kan fly? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Da vet vi jo hvem som er interessert da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Peder Nilsen Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Det virker jo som et skitkult opplegg det der. Men jeg kan zip om å starte noe sånt, så det kan ikke jeg hjelpe med. Men fly kan jeg altids gjøre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Det hadde vært moro, men hadde jeg fått flere tilbakemeldinger om dette var interessant eller ikke, så kanskje vi kunne funnet ut noe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan Mikkelsen Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Dette kunne ha blitt tøft! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Har ikke dette vært forsøkt et par ganger tidligere også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 Jo, uten hell, men jeg vet ikke hvem som forsøkte! Men nå bør det kunne gjøres, og jeg synes at hvis vi ble mange nok, så kunne vi gjort et godt samarbeid og fått opp dette, og fått et flott resultat med masse felles øvelser iblant avtalt på forhånd, og mye action! Vi er 37 stykker som kunne tenke oss å være med i VRNoAF, en jevn fordeling av piloter på alle flytyper, i størst grad F-16 og C-130 Hercules, og vi er 18 stykker som kunne tenke oss å bidra med arbeidet med å få opp dette, hvis ikke det ser lovende ut, så gjør ingenting det! Jeg er overraskende imponert over resultatet, og håper at flere slenger seg på etterhvert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. L. Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Å tatt seg en liten tur i en F-16 kunne av og til, kunne vært utrolig morsomt. Selv bruker jeg nesten bestandig å ta meg en "høyhastighetstur" før jeg legger meg til kvelden. Ja, noe slikt haddde vært skikkelig morsomt! Stå på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Kjør på! På tide å starte en ny vLuftforsvaret. De forrige får aldri i livet ut finger'n, for de vet ikke hvor de har putta'n. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Aleksander, aleksander... Du har glemt å legge til safarien... passer vel bra med det kommende panelet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Peder Nilsen Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Safari hadde vært kult. Man kunne jo bruke den som en slags "inngangsprøve" elns. En forenklet "uttaksflyging", hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 Ja, for Guds skyld, Andreas, vi må ha med Safarien med mitt nye panel som vil bli fullt klikkbar på alle knapper og alle målere intakte og hele inventaret med egne gauges Så får vi se om vi får tatt litt skoleflyging for de som vil fly i vRNoAF! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 I Virtual RDAF skal man være over 18 år for at være med. Også her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 Neineinei, jeg har selv irritert meg litt over aldersgrensen i Virtual RDAF, men det er egentlig å gå litt langt når man setter en aldersgrense på 18 år! Bare du er seriøs og interessert, så vil vi gjerne ha deg med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 18-årsgrense? Hvorfor det? Er det fordi dere har en virtualBar der også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Theis h. thøgersen Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Nej, det er vidst et eller andet med at ledelsen i vRDAF ikke tror, at folk under 18 år kan flyve seriøs militærflyvning.. (sikke en omgang hjernebræk!) MvH Theis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sten Arne Bryde Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Jeg for min del savner F-5. Selv om denne ikke offisielt er i RNoAF brukes den fortsatt i mindre grad. Og vi har jo en ganske så ok F-5 modell. Ellers er det flere flytyper som er aktuelt for min del. Både Jager og Rotor flyr jeg mye. S A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Wiik Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Skal gamle fly være med, mener jeg at Twin Otteren absolutt bør være med... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Ramberg Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 man må også være dansk statsborger for å være med i vrdaf. syke greier...skalo liksom etterlikne det virkelige luftforsvaret..herregud...har de ikke hørt om at det er bare for morro skyld jees Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Stene Bjørke Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Dette er bra! bare der ikke blir noe aldergrense:S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Aleksander, aleksander... Du har glemt å legge til safarien... passer vel bra med det kommende panelet? Også en safir til veterangruppen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Har de krav om årlig legesjekk i vDAFF eller hva det virtuelle danske flyvaaben heter? Hva med en virtualÅrlig-fysisk-test? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Grut Hilstad Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Dry as a goddamn desert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Ja for det var jo ment som en bløt vits *not*. Se forskjell på vitsing og ønske om å snakke nedlatende om vDAFF. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Peder Nilsen Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Det hadde jo vært kult med F-5 ja, og kanskje F-104. Det må da ha vært enda kulere å være flyger før i tida, da det var mange forskjellige typer jagere og andre fly!Men det er vel sikkert greit nå også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baard Salvesen Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Det kunne bli artig med noen turer med Orion, ettersom det finnes en veldig bra fly av den modellen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Det samme gjelder 412, som hovercontrol har laget en lekker modell av. (Freeware). Kirk sin F-16 er også bra! Jeg kunne tenke meg å fly i et slikt prosjekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. L. Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Hvilke flymaskiner som skal være med kan man diskutere etter at det er startet opp noe slikt. Ingen som er tøffe nok til å ta litt intiativ her da..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Kanskje alle som er interessert for å få igang noe slikt som dette kunne sendt en mail til noen, slik at dere fikk samlet de som faktisk har kompetanse og pågangsmot, vilje og alt det der til å dra igang noe slikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Peder Nilsen Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Jeg har ikke kompetanse til å starte/drive et VRNoAF, men jeg har lyst til å fly. Det er jo ikke så vanskelig:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.