Gå til innhold

Antonov på Gardermoen


Bjørn Erik Stensby

Anbefalte innlegg

På søndag kommer det en Antonov til Gardermoen. Det er sivilforsvaret som skal sende utstyr til Pakistan. Den skal lande sånn ca. kl.14.00 og dra igjen rundt 20.00

Dette er 100% sikre opplysninger, da jeg har vært i kontakt med sivilforsvaret på Starum hvor utstyret skal sendes fra. Kan desverre ikke si hvilken av de som kommer. Om det er AN124 eller AN225. Vet bare at de skal ha med 150 tonn med utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nesten sikker på at det er an-124

tror ikke 225 kommer for så "lite" last ""

 

Nå vet ikke jeg om det er noen andre som skal sende noe samtidig. Dette er jo bare utstyr fra sivilforsvaret. Regner med at de koordinerer dette de forskjellige hjelpeorganisasjoner som sender utstyr til Pakistan, slik at det kan sendes med samme fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas

Nå er det jo ikke alle som har hatt muligheten til å se Antonoven om det er AN124 eller AN225. Du som bor like ved Gardermoen regner jeg med har sett den flere ganger. Slik er det ikke med meg og stort sett de fleste her inne. Så for oss vil det være en litt anderledes opplevelse og få se denne maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, IL-76 ja. Men hvis vi holder oss til Ilyushin, og tenker passasjerfly istedet - da kan vi jo ta med IL-86 og IL-96 også, ikke akkurat noe "everyday sight" det heller for å si det mildt. Skulle gjerne sett inngangen (og oppbevaringen for klærne) dersom man går ombord i IL-86'en i underetasjen. Virkelig interessant fly, med fire svært tørste motorer (dog er nok IL-96 mere komfortabelt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...