Bjørn Erik Stensby Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 På søndag kommer det en Antonov til Gardermoen. Det er sivilforsvaret som skal sende utstyr til Pakistan. Den skal lande sånn ca. kl.14.00 og dra igjen rundt 20.00 Dette er 100% sikre opplysninger, da jeg har vært i kontakt med sivilforsvaret på Starum hvor utstyret skal sendes fra. Kan desverre ikke si hvilken av de som kommer. Om det er AN124 eller AN225. Vet bare at de skal ha med 150 tonn med utstyr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 nesten sikker på at det er an-124 tror ikke 225 kommer for så "lite" last Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hadde vært kult om det var 225 ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Det er en 124 som kommer ville jeg tro. Har ikke hørt noe om dette ifra dem jeg jobber for, og de hadde garantert fått vite dette hvis det var en 225. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Erik Stensby Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 nesten sikker på at det er an-124 tror ikke 225 kommer for så "lite" last Nå vet ikke jeg om det er noen andre som skal sende noe samtidig. Dette er jo bare utstyr fra sivilforsvaret. Regner med at de koordinerer dette de forskjellige hjelpeorganisasjoner som sender utstyr til Pakistan, slik at det kan sendes med samme fly. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Du har kasnkje rett i det.. Tenkte bare på sivilforsvaret jeg Men uansett er det vell 124 som kommer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Takk for info......il be there...:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Begynner å bli "lei" disse store Antonovene.. IL-76 derimot.. vi har hatt besøk av 2 slike de siste dagene - og det finnes vel ikke noe mer stilig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Erik Stensby Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Thomas Nå er det jo ikke alle som har hatt muligheten til å se Antonoven om det er AN124 eller AN225. Du som bor like ved Gardermoen regner jeg med har sett den flere ganger. Slik er det ikke med meg og stort sett de fleste her inne. Så for oss vil det være en litt anderledes opplevelse og få se denne maskinen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Erik Stensby Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 De kan i allefall ikke ha med utstyr fra andre enn sivilforsvaret, da max cargo på AN124 er 150 tonn som tilsvarer det sivilforsvaret skal sende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Men, nå er det ikke blitt opplyst her inne om det er en A124 eller A225 som stikker innom, noe vi gjerne vil vite! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Ah, IL-76 ja. Men hvis vi holder oss til Ilyushin, og tenker passasjerfly istedet - da kan vi jo ta med IL-86 og IL-96 også, ikke akkurat noe "everyday sight" det heller for å si det mildt. Skulle gjerne sett inngangen (og oppbevaringen for klærne) dersom man går ombord i IL-86'en i underetasjen. Virkelig interessant fly, med fire svært tørste motorer (dog er nok IL-96 mere komfortabelt). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen S. Kvandal Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Håper noen tar bilder, jeg er selfølgelig hjemme i Saltstraumen når den kommer. Satt på Gardermoen i noen timer i går på grunn av radarproblemer i Bodø + syke flygeledere i Bodø og Røyken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Helberg Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Er i Oslo i dag,og skal oppover igjen til Hamar. Hvor er det dere kommer til å stå å spotte på Antonoven. Selvfølgelig etter vær å føreforhold..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Erik Stensby Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Men, nå er det ikke blitt opplyst her inne om det er en A124 eller A225 som stikker innom, noe vi gjerne vil vite! Vet ikke hvem av de som kommer. Han jeg snakket med i sivilforsvaret, visste ikke hvilken av de som kom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar Hvitsand Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Da var det nok til gardermoen kolonnen på 6 eller 7 lastebiler pluss endel andre kjøretøyer fra sivilforsvaret skulle . Jeg møtte dem i dag sånn ca. der du kjører inn til trandum fra E6'en. Var på vei fra Drammen til Kr-sund med bil i dag. (gammel boble!! ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Ingen Endringer her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Gjør dere klar, for nå kommer den om 5 minutter Den ble akkurat nå levert over til Oslo App. ifra CTR. Den kommer inn på 01R. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Wennevold Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Hørte et skikkelig brøl utenfor stuevinduet nå. Gikk ut i hagen og så Antonoven på nært hold (huset mitt ligger rett under innflygingen til ENGM 01R ved Kjeller flyplass). Antonoven var svær ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Gikk glipp av den jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Hva slags fly er det snakk om? 124 eller 225? Lurer bare på hva jeg har gått glipp av denne gangen Noen som vet når den drar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Jeg sto rett under den på 01R ...diger gitt...landa vell ca 14.15....men har jo sett denne mange ganger før da......men den genererer en del vortex... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Johnsen Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Hva slags fly er det snakk om? 124 eller 225? Noen som vet når den drar? lurer på det samme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Øvrebotten Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Det er nok sikkert en AN124, siden den kan laste 150 tonn, og da er det unødvendig å bruke AN225 som kan laste opp i 250 tonn. Og siden andre forteller at de har sett denne mange ganger før, og derfor tviler jeg sterkt på at det er en 225, for det eksisterer kun én av den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Er vel dårlig butikk og bruke en 225 til bare 150 tonn cargo,når den tar 250 tonn Dessuten så er ikke GM sertvikatsert for og ta imot en 225..Så er det sakt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Johnsen Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 nettside På airpics.com er det bilde av en AN-124-100 som va på gardemoen dn 14 okt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Johnsen Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 nettside På airpics.com er det bilde av en AN-124-100 som va på gardemoen dn 14 okt Fungerer ikke linken så http://www1.airpics.com/search/search.ph...unt=10&st=1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Johnsen Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Er det noen som har tatt bilder av kjempen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Det kom to stk. Antonov 124. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Moe Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Var en tur bort å kikka på den nå, og der sto det faktisk to stk.( RA-82075 og RA-82078). Så ut som den siste skulle stå her/har stått her en stund, for det var satt på Wheel og engine cover. De dreiv å lasta i RA-82075. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.