Olaf Ghanizadeh Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Top Gun som sødagsfilm på TV2 starter 21.45. Regner med at få forummedlemer kommer til å sitte her da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Sett litt for mange ganger før...artig film, men gidder nok ikke se den enda en gang...søndag er det Shark special på Mythbusters og det må jeg få med meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Mythbusters er veldig artig, skal prøve å få med meg den jeg og. Ligger noen teasere ute på discoverychannel.com Top Gun derimot, har jeg sett ca 20 ganger senest for to dager siden. Synes ikke akkurat realismenivået er særlig høyt når de flyr med oppbrettede ermer og uten hansker, for å nevne en ting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Har den på VHS, så jeg ser den når det passer meg, ingen irriterende pauser i sendingen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Grut Hilstad Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Den filmen har jeg sett nok av. Var veldig digg i midten av tenårene, men etter hvert begynte jeg å innse hvor lavt den egentlig befinner seg. Den skal for all del sies og være god underholdning; fine flyopptak og artig musikk, men mangelen på elementær realisme ødelegger mye av moroa; fly som er bevæpnede i ett øyeblikk og clean i det neste, missiler som avfyres fra samme stasjon flere ganger etter hverandre, roterende radar i F-14 , bruk av aileron rolls som unnvikende manøvrer osv. osv. osv. Har den dessuten på VHS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Kan vell heller annbefale ikveld klokken 21 55 på nrk2 "En arbeidsdag i luften" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 hehe, må få legge til. Sitter å ser på det nå, under roll så sier de som vanlig "V1, ROTATE". Og det var tekstet "We are rotate" og de som har laga programmet forklarer at det betyr at flyet er i lufta Forket Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 så det da den gikk på NRK1. We are rotate. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Ikke lett å høre for en som ikke har peiling vettu. Vr, We Are. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Sant det, men så er det jo det at de utga informasjon som ikke stemte, de sa at det betyr at flyet er airborne. Men det stemmer jo ikke rotate gir jo den som flyr klarsignal til å trekke i stikka å løfte opp nesen fra bakken. Det er jo noe i det de sier da selvfølgelig at nå har de fått såpass fart og luft undere vingene at nå kan de ta av.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Wiik Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Det slår vel ikke den 737en som hadde et kunstnerisk (state of the art) navigasjonssystem? (National Geographic for et par måneder siden, program om et fly som krasja i Colombia) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
michael8210 Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Var en 757... Jeg ler godt av de programmene... Ruta er ikke plotta inn engang i de cockpitbildene fra dokumentarene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Andrè Lindin Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Det slår vel ikke den 737en som hadde et kunstnerisk (state of the art) navigasjonssystem? (National Geographic for et par måneder siden, program om et fly som krasja i Colombia) Du tenker vel ikke på det flyet som mistet allt av høyde og farstmålere ute i mørket vel ..stakkars stressede folk fremmi der da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roar Sandvik Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Det slår vel ikke den 737en som hadde et kunstnerisk (state of the art) navigasjonssystem? (National Geographic for et par måneder siden, program om et fly som krasja i Colombia) "State of the art" er en "figure of speach" som betyr "sisste skrik", "moderne", "nyeste" osv Alt annet en "kunstnerisk"... Bare til opplysning Magnus... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Magnus vet det godt han Men han som snakket i programmet sa "State of the art" og teksteren skrev "kunstnerisk". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Wiik Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Magnus vet det godt han Men han som snakket i programmet sa "State of the art" og teksteren skrev "kunstnerisk". Nettopp . Han skrev det flere ganger også, tre ganger hvis jeg ikke tar helt feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roar Sandvik Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Ahh tekster'n ja he he, sorry for den... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl R Pettersen Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Vet nå ikke hva som er værst jeg, kunstnerisk eller sminkesex - makeup sex Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Haughom Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Du tenker vel ikke på det flyet som mistet allt av høyde og farstmålere ute i mørket vel Nix , de la inn feil waypoint under innflyvning, kapteinen trykket "N" og entra det på LEGS sia. Han sjekket ikke navnet fordi han trodde at FMC ville ta hans riktige fix, fordi det nærmeste FIX/VOR/NDB/ARPT ligger alltid øverst i listen (Her lå den skjebnesvangre feilen). Det skulle tatt ham videre ned traseen mellom to fjellkjeder, istedenfor for la 757 seg over i en venstresving og var på vei mot et fix på andre siden av fjellkjeden. Husker ikke hvor, men poenget er at de oppdaget "delvis" feilen og la inn en VOR som lå etter det angivelige fixet som startet på "N". 757 tok en høyresving og de var igjen på vei mot riktig flyplass. Problemet var bare at nå var de på feil side av fjellkjeden og de fortsatte nedstigningen slik som planlagt. "PULL UP!" "PULL UP!" var det siste man hørte... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.