Gå til innhold

Lørdag 18 Juni - ATCene er GALE


Christian Sager

Anbefalte innlegg

Vel, folkens i morgen skjer det igjen ""

Følgende posisjoner er booket i morgen kveld mellom klokken 20.00 and 24.00 Local time.

 

* ENGM_V_DEL (Karl M. Moberg)

* ENGM_V_GND (Werner Rafteseth)

* ENGM_V_TWR (Stig Sandnes)

* ENGM_V_APP (Jonas M. Soot)

* ENGM_D_APP (Tom A. Paulsen)

* ENOS_V_CTR (Sondre Aabø)

* ENSV_V_CTR (Geir Grønlien)

* ENBR_V_APP (Gunnar Grønlien)

* ENKB_V_TWR (Christian Sager)

 

 

Hvis flere har lyst til å sitte ATC i morgen så er det bare å bli med ""

Book gjerne på Vaccsca!

 

Må også få ønske alle piloter Velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke skriver ned over 35 forskjellige callsigns i morra så er det svakt av norske piloter!! Nå har dere sakt i fra at vi er dårlige til å si i fra når vi logger på og her har dere det på sølvfat. Så ikke si at dette er for dårlig!!!

 

Forventer mange piloter i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fri (madammen er på jentetreff) så her blir det flyging. Flott med så mye ATC!

(Jonas: hva skjedde med voicen din i går? Var det hos deg problemet var eller er det jeg som må feilsøke?)

Ett spørsmål: Med det nye quality-meshet er det kjempegøy å fly VFR. Er det noen som kan gi meg link(er) til steder hvor jeg kan lese meg opp på VFR- og SVFR-rules?

 

LN-FSO/SAS-164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frister veeldig å bli med men er så fint vær ute ""

 

Hvis det ikke skjer noe i kveld så "count me in"

 

Ang. VFR og SVFR...

 

VFR = Visual Flight Rules, the rules that govern flight under visual conditions; also used to indicate that weather conditions are suitable for visual flight.

 

SVFR = Special VFR Flight. A visual flight authorized by ATC to operate within a control zone under meteorological conditions that are bellow VFR weather conditions.

 

Les mer her:

Norwegian VFR Procedures

Basic VFR Weather Minimums

Request Traffic Information.pdf

 

Hvis det er noe du skulle lure på så er det bare å sende en PM,Mail.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld

 

Vil som øverste "leder" for Østlandet ønsker jeg alle hjertelig velkommen til en flytur

over Østlandet i et fortreffelig vær som må smakes på.

 

Vi vil tilby ATC på et høyt nivå, og du vil føle at du er en del av noe stort!! Gardermoen som er Norges ledende lufthavn er satt i topp beredskap med samtlige kontrollsoner for å avlede flytrafikken på en effektiv måte.

 

Vil dermed ønske deg velkommen og si at du kan forvente deg følgende service når du ankommer Gardermoen lufthavn i kveld:

 

Booked at vaccsca.org

Time (UTC) : 1800-2200

Lokal : 2000-2400

 

* ENGM_V_DEL (Karl M. Moberg)

* ENGM_V_GND (Christian Sager)

* ENGM_V_TWR (Stig Sandnes)

* ENGM_V_APP (Jonas M. Soot)

* ENOS_V_CTR (Sondre Aabø)

* ENSV_V_CTR (Geir Grønlien)

 

Samlet ATC erfaring timer: 2229 timer

_____________________________________

Not booked at vaccsca.org

 

* ENGM_D_APP (Tom A. Paulsen)

* ENBR_V_APP (Gunnar Grønlien)

* ESSA_V_APP (Erik Sandegård)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vært flere CTR's online!!! Stig, du kan jo ta ENBD_S og få ENBO_APP til å sitte ENGM TWR? Tar snart av igjen fra Oslo.

 

ENOS_V_CTR dekker også ENSV_V_CTR hvis noen lurte på det, men nå fyrer jeg musikk for full mugge her. I påventing av trafikk. Big Bang - Girl In Oslo har nå varmet opp høytalerene utallige ganger denne kvelden hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at jeg skulle gjerne tatt ENBD Control, men det er for lite trafikk for at jeg skal få litt utfordring og for at det skal være morsomt. Har prøvd å sitte flere ganger som ENBD Control men med samme resultat.

 

Mye mer liv som Tower på ENGM eller andre plasser faktisk. Bare å beklage men det må komme flere piloter først ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!!

 

Da takker jeg for en flott kveld. Jeg fikk nesten oppfylt ønsket mitt om 35 flybevegelser, men håper på fler neste gang. Dette var en kveld som var artig!! 32 flybevegelser er ikke ille egentlig på 3 timer. ca 10 i timen i snitt.

 

Vil rette en takk til alle som tok seg turen innom ENOS sin kontrollsone, i kronologisk rekkefølge:

 

LN-NAL

SAS876

SAS202

SAS726

EZY944

CNO244

SAS807

SAS209

VBX172

KLM1151

SAS164

SAS1483

LTR15

LN-ACU

UPS6688

VBX027

SV33080

YPV717

SAS968

EZY945

ICE318

SAS164

LN-BGA

LN-IKT

CSA227

SAS1489

SAS483

CNO4011

DM245

SAS196

ICE319

SAS285

 

Totalt: 32 fly

 

Nå er senga farlig nær eller var det TVèn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...