Gå til innhold

Vanskelig aviation fact/myth quiz...


Karl R Pettersen

Anbefalte innlegg

Hmmm, 14/20, jaja, ikke er jeg helt enig med alle svarene heller, men det er vel gjerne definisjons spm. F.eks. det med rpm vs. manifold trykk i spm 2 (var det vel). Jeg svarte riktig på spm'et, men var veldig usikker på hva dem som hadde laget fasiten mente. For det er mange som sier at du aldri skal ha høyere manifold trykk enn rpm, dog har jeg ikke funnet dette begrunnet i noen av flymanualene jeg har lest til fly som har constant speed propell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå er jo opplegget formet sånn at en kan gå inn å forandre på svarene for å få se det korrekte, og grunnen. Hørtes utrolig mye ut med 17/20 uten å "jukse", på akkurat denne i hvertfall ""

 

Fikk også feil på den EGT saken husker jeg, hvilke andre bommet du på?

 

Forresten mange andre kule quiz der, som er mer "reelle". Prøvde meg på en weatherquiz å fikk overraskende 9/10, selv om jeg gjettet riktig på ett par (hadde ikke anelse egentlig, så bare flaks) ""

 

Kult og lærerikt å holde på med i frie stunder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...