Gå til innhold

Skryt


Frode Sørhus

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ønsker bare å skryte litt av ATCene her i Skandinavia (ja, du kan føle deg truffet Tom Arne Paulsen "").

I løpet av en liten uke har jeg fått logget en 4-5 turer (hovedsaklig til og fra ENGM) som aldeles fersking og jeg føler jeg fikser mer og mer for hver gang. Jeg håper dere fortsatt har tålmodighet med oss newbies slik at vi ikke mister motet fullstendig over alt vi må lære.

Til slutt: er det noen som kan gi meg tips på hvor jeg skal gå for å lære meg navigering med Boeing 727-100 uten flightcomputer.

Er det noen selskaper i real life som flyr 727 for tiden (så jeg kan bruke det som kallenavn).

 

Med hilsen LN-64 (foreløpig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Mest aktive medlemmer

Hei

Jeg ønsker bare å skryte litt av ATCene her i Skandinavia (ja, du kan føle deg truffet Tom Arne Paulsen "").

I løpet av en liten uke har jeg fått logget en 4-5 turer (hovedsaklig til og fra ENGM) som aldeles fersking og jeg føler jeg fikser mer og mer for hver gang. Jeg håper dere fortsatt har tålmodighet med oss newbies slik at vi ikke mister motet fullstendig over alt vi må lære.

Til slutt: er det noen som kan gi meg tips på hvor jeg skal gå for å lære meg navigering med Boeing 727-100 uten flightcomputer.

Er det noen selskaper i real life som flyr 727 for tiden (så jeg kan bruke det som kallenavn).

 

Med hilsen LN-64 (foreløpig)

 

Hehe, jeg syntes atc'ene i scandinavia er litt nazi jeg :P

 

Di gjør en særdeles ok jobb.

Men syntes di skal forventes litt mere av dem når man skriver /N (newbie) i comments feltet..

 

ATCene i USA er helt annerledes en i scandinavia da. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Di gjør en særdeles ok jobb.

Men syntes di skal forventes litt mere av dem når man skriver /N (newbie) i comments feltet..

 

Jaha...?????

 

Så jeg lærer ikke bort en dritt til newbies jeg eller?

Jeg tar liksom ikke hensyn til en newbie?

 

 

Spent på en svar her nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin, makan til rare formuleringer og setningsoppbygging har jeg ikke sett på lenge! Hehe, jeg utfordrer dere til å skrive slik på eksamen! ""

 

Jeg mener at det ikke skal forventes mye fra ATC'ene selv om piloten har skrevet "newbie" i flightplan. Det stiller vel heller større krav til piloten selv, og vi er vel alle enige om at alle som beveger seg ut på VATSIM burde ha lest en "VATSIM manual" i den forstand. Tolmodigheten til en ATC baserer seg jo også på stressfaktoren som kommer av hvor mye trafikk som befinner seg i området, og det bør alle ta i betraktning. ""

 

Nå er det en stund siden jeg var "newbie", men ATC'ene i Scandinavia er over snittet når det gjelder å være behjelpelige og vennlige! Vet om flere som burde få en utmerkelse for akkurat dette, bra jobbet gutter! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hehe, jeg syntes atc'ene i scandinavia er litt nazi jeg :P

 

Di gjør en særdeles ok jobb.

Men syntes di skal forventes litt mere av dem når man skriver /N (newbie) i comments feltet..

 

ATCene i USA er helt annerledes en i scandinavia da. =)

 

Jeg synes dette var å gå litt for langt.

Særlig når du ikke kan begrunne ditt utspill.

 

Har du noe grunnlag til å kalle oss Nazi?

 

Men hvis dette er takken vi får for å legge ned timer i denne hobbyen så kan det bare være.

Jeg orker hvertfall ikke å sitte ATC når vi får slikt kastet rett i trynet.

Hvis det det forventes at vi som sitter ATC som kanskje har 10/20 andre fly å passe på skal sitte og forklare allting for alle som er nye så skal det bli morsomt.

Vi har rett og slett ikke tid til å forklare alt sammen til alle, men vi er som regel meget behjelpelige når noen spør. Gjerne spør litt på privat tekst, og eller voice hvis det ikke er så mye trafikk.

 

Det at dere som piloter krever litt av oss ATCer er jo helt greit. Men vi krever litt av dere piloter også!

Skal ting fungere så må vi alle gjøre vårt beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også newbie og fløy sist i går søndag fra enev til engm. Da satt Rune Trøftmoen (ENOS_ctr) og Tom Arne Paulsen (engm_app) som ATC og jeg må bare si at det var en fryd å fly den kvelden. Kjempebra jobba!!! Bare synd at det ble serverbrudd like før jeg nådde localizer på 01R ENGM. Synes ikke useriøs, inpakket kritikk har noe her i tråden å gjøre. Vi kan gjerne kritisere saklig, men da burde vi jammen vite hva vi snakker om og kunne gi forslag til hva som kan forbedres. "" Stå på. Jeg kommer til å fly myyyyye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[sitatHehe, jeg syntes atc'ene i scandinavia er litt nazi jeg :P

 

Di gjør en særdeles ok jobb.

Men syntes di skal forventes litt mere av dem når man skriver /N (newbie) i comments feltet..

 

ATCene i USA er helt annerledes en i scandinavia da. =)

 

Synes du kan finne deg en annen hobby. ""

 

Gidder du ikke lære deg det mest grunnleggende som en pilot skal kunne når du flyr online, gidder ikke vi å sitte her og gi deg alt inn med teskje. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skrekkhistoriene fra England fikk du vel fra meg Magnus?

hehe.. Litt off topic her..

Etter et langt fravær fra vingene ser det ut som om jeg er på vei tilbake igjen ""

Med SB3 og greier ute, kommer jeg meg nok på Vatsim nokså snart jeg og. Litt refreshing må til... Med så mye jeg har hørt fra enkelte (ehem Magnus) så tror jeg nok det skal gå slikemykt. Bare komme meg inn i rutinene i PMDGen min igjen

"" Hold det gode ATC arbeidet gående! Fint å se litt aktivitet på vatsim igjen. Det som fikk meg til å miste futten :@

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det om skremmende britiske controllerer syns jeg er litt overdrevet. De snakker kanskje litt fort og muligens sløvt, men hvis du gjør dem oppmerksom på det tar de seg sammen og gjør en god jobb. Og de er fortsatt like hyggelige. Tror noen av dem bare er litt for erfarene og tar litt for lett på det. Også må du huske på at i England er det mye traffik på et relativt lite sted, og da kan det fort bli litt hektisk. Så det er lurt å ha et par timer som pilot før man tar en tur ditover, så det blir litt lettere.

Men for all del, vi gjør jo dette av to grunner: for å lære, og for ha det gøy. Så litt utfordringer tåler vi, så lenge vi tar det med et smil. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe.

 

*flirer med meg selv her jeg sitter*

 

Fantastiske valg av ord ville jeg si.

 

Joda, atc'ene gjør en forbaska god jobb.

""

 

Fint å se at ungene her hyler hver gang di får noe som kan ligne på kritikk her inne ""

 

Hehe, glad jeg ikke er østlending og ikke kan ta alt med en klype salt

 

 

RULES OF THE AIRWAYS

 

Takeoff's are optional. Landings are mandatory.

 

Flying is not dangerous; crashing is dangerous.

 

Speed is life, altitude is life insurance. No one has ever collided with the sky.

 

The only time you have too much fuel is when you're on fire.

 

Flying is the second greatest thrill known to man. Landing is the first!

 

Everyone knows a 'good' landing is one from which you can walk away. But a 'great landing is one after which you can use the airplane again.

 

The probability of survival is equal to the angle of arrival.

 

Was that a landing or were we shot down?

 

Learn from the mistakes of others. You won't live long enough to make all of them yourself.

 

Trust your captain.... but keep your seat belt securely fastened.

 

Be nice to your first officer, he may be your captain at your next airline.

 

Any attempt to stretch fuel is guaranteed to increase headwind.

 

A pilot is a confused soul who talks about women when he's flying, and about flying when he's with a woman.

 

Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.

 

There are old pilots, and there are bold pilots, but there are no old, bold, pilots!

 

Gravity never loses! The best you can hope for is a draw!

 

Gravity SUCKS!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe.

 

*flirer med meg selv her jeg sitter*

 

Fantastiske valg av ord ville jeg si.

 

Joda, atc'ene gjør en forbaska god jobb.

""

 

Fint å se at ungene her å hyler hver gang di får noe som kan ligne på kritikk her inne ""

 

Hehe, glad jeg ikke er østlending og ikke kan ta alt med en klype salt

 

nå må du faan meg skjerpe deg!

Er ikke mye rart til kritikk du kommer med, men det å kalle oss Nazister er å trå så sinnsykt langt over streken!

Mitt synspunkt = Finn deg noe annet å gjøre på!

 

PS! Vi har enda ikke fått noe svar på hvorfor du kaller oss "litt Nazi".

SÅ KOM MED DET!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest ikke ATC skal ta disse kritikkene så tungt, ,, noen kan kritisere fordi de ikke vet vilken jobb som blir gjort av ATC på VATSIM: Når jeg har landet og engine shut down, kan jeg sitte lenge å bare lytte, og ATC hjelper utrolig mange som er usikkre på sin ferd til å føle seg mer sikker og får lyst å komme igjen , stå på T.A.P og alle dere andre, dere gjør en fantastisk jobb etter mitt skjønn. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Natt natt alle sammen.

Og til dere ATC'er.

 

Dere gjør en fantastisk bra jobb.hehe

 

Håper dere ikke er nazi mot meg neste gang jeg er online da.hehe ""

 

Jaja, jeg håper bare du ikke kommer og flyver under min kontroll på en stund.

 

PS. Kanskje de er litt mindre "nazi" på FPI eller Ivao? (tror du kan prøve ut det jeg)

 

 

[Edit]

Alltid hyggelig med litt diskusjoner og drittslengning, Men her setter jeg Strek for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...