Gå til innhold

Skryt


Frode Sørhus

Anbefalte innlegg

 

Natt natt alle sammen.

Og til dere ATC'er.

 

Dere gjør en fantastisk bra jobb.hehe

 

Håper dere ikke er nazi mot meg neste gang jeg er online da.hehe ""

 

Jaja, jeg håper bare du ikke kommer og flyver under min kontroll på en stund.

 

PS. Kanskje de er litt mindre "nazi" på FPI eller Ivao? (tror du kan prøve ut det jeg)

 

Alltid bra å føle seg ønsket vettu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Mest aktive medlemmer

Håper dere ikke er nazi mot meg neste gang jeg er online da.hehe

 

Tiden vil vise. ""

 

Alltid bra å føle seg ønsket vettu

 

Ja det hadde vært fint om vi ATC`r også var ønsket.

 

Ha en ellers så fortreffelig aften Martin. Nå skal jeg sette meg ned i sofaen min her med Mein Kampf, pusse mine lange sorte støvler og ta på meg et lite så uskyldig solkors på armen.

 

Hilsen Nazi-Per. Atc-nazi over alle atc`r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke heeelt hva du driver med nå Martin...

Du har vel mer eller mindre tråkka i salaten, så da er det vel kanskje like greit å bare stenge brødsaksa en stund?

Syns du ror så vannet fosser her jeg nå...

 

Håper dere ikke er nazi mot meg neste gang jeg er online da.hehe

Vi får nå se på det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke heeelt hva du driver med nå Martin...

Du har vel mer eller mindre tråkka i salaten, så da er det vel kanskje like greit å bare stenge brødsaksa en stund?

Syns du ror så vannet fosser her jeg nå...

 

Eller kanskje ikke.

 

Jeg har en diger påhengsmotor.

Men nå var det natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, alle får tenke sitt. Men det ble ikke mye skryt etter hvert i denne påsten. Begynnt å bli trøtt av den åpenbare mobbingen av andre medlemmer.

 

Kan dere være så snille å ta mer hensyn til hverandre? Om noen sier et litt skeivt ord, kan dere heller ikke bare være så modne å bære over med det? Å kalle ATC i Norge for nazi-akti er sånt tøv og gir ikke reell mening som det er nødvendig for oppegående mennesker å ta seg nær av. Jeg klarer å tilegne meg informasjon gjennom språkbruket til Martin, at dette var fleipete ment. Og uansett om ikke humoren traff helt, så må det gå an å vise mer modenhet enn å prøve å rotte dere sammen mot denne stakkars personen!

 

Det er også heller ikke direkte personangrep, det er en generell påstand som kan forsvares med ytringsfriheten i Norge, men det dere praktiserer er direkte personangrep!

 

Vær så snill folkens og begynn å tenke litt før dere vil vise hvor flinke dere er! Vær så snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Martin..

 

Thomas mener det han har skriver som ironi. Du derimot har sagt at du synes vi atc`r er litt nazi og at folk som er Newbie kan forvente seg litt mere.

Vi spurte deg flere ganger om du kunne begrunne det med å kalle oss for nazi, men vi har ikke sett en eneste svar på det.

Du har med dine påfunn også klart å hisse på deg flere atc`r enn bare meg på Vatsim bare sånn at du er klar over det.

Det finnes flere som har klart å hisse på seg folk ifra Vatsim og det har ikke alltid gått veien for dem for å si det sånn.

Folk som tar Vatsim seriøst og ser på det som en knall hobby burde iallfall være glad for at det sitter atc der. Hvis ikke ville det jo blitt som på en vanlig mulitplayer der kamikaze-flygere er daglig kost og at det er om å gjøre å ødelegge for flest mulig mennesker.

 

Jeg og andre atc`r i scandinavia har brukt mange mange timer på å hjelpe newbie`s i luften og det som er så gøy er at de aller fleste blir veldig flinke.

Nå etter at SB3 kom ut har det blitt enormt mange newbie`s på Vatsim og de dukker opp i store tall samtidig og det er vanskelig å få alle fornøyd samtidig. Vi gjør så godt vi kan alle sammen, men noen ganger er det ikke alltid helt enkelt. Du tror tydeligvis at det å sitte atc på Vatsim er bare er å gi et fly klarering til å lande og at vi også ser det samme som dere. Det er helt feil. Jeg sitter somregel Gardermoen app. og området er forholdsvis stor å kontrollere. Christian Sager sitter somregel Oslo CTR, og har et enda større område å kontrollere.

Alt som er innenfor vår sone skal vi kontrollere, og når det da er feks. 5 fly inbound gardermoen, 4 fly outbound og 10 newbie`s på bakken som alle vil ha sitt,,,,, ja da er det ikke alltid så veldig lett å hjelpe alle sammen på engang.

 

Jeg har selv hatt nesten 20 fly i lufta i min sone alene og det samtidig. Da blir man faktisk stresset og en newbie som trenger hjelp blir oversett og glemt.

 

At newbies kan forvente seg mere av oss som du sier kan jeg da ikke skjønne. Hva mere vil du at vi skal gjøre da?

 

Jeg er spent på å få lese et skikkelig svar ifra deg nå Martin. Hva for noe mere kan en newbie vente seg av atc?

 

Du skriver også at det er så mye annerledes i USA. Hva mener du med det? Er atc der borte mere hjelpsomme liksom?

Hvis du mener det, så synes jeg du skal logge opp i Atlanta når trafikken er som værst og be atc der borte om alt mulig av hjelp. Trå til og si at du ikke kan fraselogi, ikke kan file en flightplan, ikke skjønner kart osv. osv. Du blir mulig kastet ut ifra Vatsim med beskjed om å lese på www.vatsim.net bare sånn at det er sagt.

 

Scandinavia er den delen i verden som gir mest hjelp til Newbie`s faktisk. Mange mange Amerikanere og Engelskmenn samt Tyskere velger å logge opp i Norge, Danmark og Sverige nettopp pga. at vi har mye mere tolmodighet ovenfor en newbie`s og langt mindre trafikk enn dem.

 

De tingene jeg husker best er de 2 Amerikanere har vært pålogget i Norge veldig mye de siste ukene. De fikk masse hjelp av meg dag etter dag, uke etter uke og tilslutt var de så flinke at de valgte å prøve flyging hjemme i usa.

Begge har jeg fått PM av i senere tid og begge har sagt at de aldri ville klart å bli så flinke på så kort tid hadde det ikke vært for Atc i Norge. Vi tok oss tid til å hjelpe dem og lærte dem alt de trenger å vite i første omgang. (Det gjelder da alle atc`r i Norge og ikke bare meg).

Jeg har selv fått PM ifra en controller i usa som lurer på åssen vi klarer å holde oss i skinnet med alle disse newbie`ne. Tolmodighet er en ting, men det finnes en grense. Deres grense er helt klart meget høy.

 

 

Sier ikke det noe som helst Martin?

 

Hva mere venter du av oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Tom Arne

 

Du skjønner det at jeg forstår det sånn at dere her inne råtter dere sammen når slike kommentarer kommer ifra en "outsider"

 

Det er flere en meg som mener at oppførselen til enkelte her inne er helt bak mål, og flere av di jeg kjenner i communitien krester seg for å registrere seg på forumet pgr av folk som deg _LILLE_ Tom Arne.

 

Dere er så flink å hyle ut hver gang dere får litt usakelig kritikk. (da skal dere jo liksom legge opp)

 

Hva betyr mine utsagn egentli? Hvor mange slike utsagn får du/dere? Skulle ikke tru det var ett sabla stort problem å komme med litt ironi.

 

 

Visst du ikke fatter det at jeg mente dere var nazi var ironi så kan du heller gå til morra di å sutte pupp..mens du gråter dine stakkars ord

 

Jeg foreslår at vi legger denne diskusjonen død.

 

PS: Jeg er ingen newbie heller. Eneste gangene jeg spørr om noe på vatsim er visst jeg f.eks er usikker på om mine SID/STARS er up2date.

 

Ha en fortsatt fantastisk fin tirsdag =)

 

Hilsen newbien som er litt nazi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Vil bare prøve å få sakt noen små ord. Ironi passer svært sjelden inn på et forum siden det er så mange med forskjellig oppfattning på hva ironi er. Skal man si noe så si det som det er, ikke bruk ironi!

En annen ting er at jeg er dritt lei alle de usaklige diskusjonene som pågår for tiden. Kan dere ikke hygge dere og kose dere og heller ta en flytur på VATSIM? Jeg fatter enda ikke hvorfor folk gidder å bruke sin tid på å diskutere noe som dette.

 

 

--------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg [*********] meg si hva som er det værste av alt!

Denne tråden begynte med en kar som ville skryte av de jævla dyktige ATC'ene vi er så forbanna heldige å ha! Hva ender det opp med? Enda en av de idiotiske fs.no diskusjonene, eller ka [*********] eg skal kalle dette tullet!

Jeg er møkk lei! Jeg sier ikke at jeg ikke har vært med på ting, men nå kan alle de som er ute etter bråk finne seg et annet forum! Ekstemtilfeller har jo blitt utvist herfra. Ikke noe gale med at TAP, Christian og Martin diskuterer, men hvorfor skal halvparten av alle diskusjonene på denne siden ende sånn?

 

Hei forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg [*********] meg si hva som er det værste av alt!

Denne tråden begynte med en kar som ville skryte av de jævla dyktige ATC'ene vi er så forbanna heldige å ha! Hva ender det opp med? Enda en av de idiotiske fs.no diskusjonene, eller ka [*********] eg skal kalle dette tullet!

Jeg er møkk lei! Jeg sier ikke at jeg ikke har vært med på ting, men nå kan alle de som er ute etter bråk finne seg et annet forum! Ekstemtilfeller har jo blitt utvist herfra. Ikke noe gale med at TAP, Christian og Martin diskuterer, men hvorfor skal halvparten av alle diskusjonene på denne siden ende sånn?

 

Hei forresten.

 

 

Snakker om å feie for sin egen dør, Joachim!

 

En usaklig kommentar postet av deg for ca 5 minutter siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange andre som også er lei, enkelte ting. Les heller min nyeste post under Kaffekroken ""

 

Om du ikke aksepterer at noen prøver å gjøre andre en fin tjeneste her på forumet så tror jeg det er best du holder deg unna! Jeg er i alle fall sikker på at det var noen som hadde bruk for den informasjonen og da synes jeg ikke det var bortkastet å poste den!

 

Er du fornøyd nå, Joachim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar jeg på meg jobben med å oppsummere tråden. Vi har kommet fram til følgende:

 

  • - Ironi gjør seg dårlig på et skriftlig forum. Selv om du måtte sitte å le deg skakk av et ordspill, er det ikke sikkert andre tar det på samme måten. Styr unna.
     
    - Fei godt (skur gjerne) for din egen dør før du lader kanonen og slenger frustrasjonsmeldinger ut på forumet.

 

Takk for oppmerksomheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"outsider"

 

Da burde du kanskje ikke vifte formye med øksa heller kanskje.

 

Det er flere en meg som mener at oppførselen til enkelte her inne er helt bak mål, og flere av di jeg kjenner i communitien krester seg for å registrere seg på forumet pgr av folk som deg _LILLE_ Tom Arne.

 

Ja det går jo begge veier det Martin. Kjenner flere som har trekt seg ifra dette forumet pga. sånne som deg.

 

 

så kan du heller gå til morra di å sutte pupp..mens du gråter dine stakkars ord

 

Mora mi lever ikke lenger, så det blir vrient.

 

PS: Jeg er ingen newbie heller.
Det er helt sant. Du har 17 timer formye til å være newbie.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WoW, flekkis.. Jeg joinet forumet for jeg trodde det var et hyggelig "lite" forum jeg kunne lære av, men jaggu tar jeg feil igjen.. ja jeg lærer at de så kan kontrolere seg og ikke Ta max av pgs av at noen sier noe som er litt feil.. vi er alle forskjellig! Vi snakker alle forskjellig! det er det som gjør værden så herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen.

 

Er bare meg igjen.

 

Kanskje det er på tide å forklare hva jeg mente med "nazi"?

 

ATC'ene virker litt strenge og bestemte (det med nazi var jo kun ironi, ett uttrykk jeg bruker på folk som har ett slikt tonefall)Dette har jo ingenting med arbeidet dere gjør!(Noe jeg syntes er fantastisk)

Men når dere begynner med personangrep og surmuling så setter jeg beina min godt plantet på jorda og har en tendens til å kaste bensin på bålet.

 

Når det gjelder /N faktoren er det bare min erfaring jeg har med ATC i skandinavia.

 

Slikt som når man skriver i comment at man gjerne vil ha repertert clearance på tekst osv, da jeg syntes voice serverne vatsim bruker er litt jalla lydkvalitet på av og til)

 

ATC erfaring min med EHAM/EHAA/EGSS/EGLL/KLAX så er atc flinke og ta ting via voice også får jeg det også pr tekst. Jeg lærer ting utrulig fort av dette.Hva jeg skal forvente meg osv. og etterhvert så trenger jeg ikke denne informasjonen fordi jeg da vet hva atc mener selv om jeg ikke hører 100% hva han sier.

 

Jeg synes fremdeles dere ATC'er gjør en bra jobb. Jeg har ingen negativ erfaring med noen av dere. Dere er alltid hyggelige (virker det som).

 

Når det gjelder antall timer på vatsim så er det nok fordi den med 17 timer er en ny konto, jeg hadde litt problemer med å finne id'n min til den gamle og trodde denne var slettet.(Noe som den er nå)

 

Nok engang Tom Arne og dere andre fantastiske ATC'er

Dere gjør en sabla god jobb. Fortsett med det ""

 

Kan vi ikke alle bare være venner og ta en øl (vi som er gammel nok) over det? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...