Gå til innhold

Julepresang til Dag og NA teamet


Are Lund Hansen

Anbefalte innlegg

Mulig at det har gått meg hus forbi, men hvis det stemmer at vi her på forumet ikke enda har stilt i stand en julegave til Dag så er det jammen på tide "" Syntes også at vi i år skal gi en liten oppmerksomhet til NA-Teamet, Ka dokker synes?

Skulle det være slik at dette er ordnet så ønsker jeg å få en slags melding om dette, men om ikke så syntes jeg at Dag og NA-Teamet skal lage en ønskeliste under!

Selvfølgelig, er det snakk om penger så skal dere bare sende de til meg, og jeg lover og sverger på min svigermors grav at jeg skal sende de videre ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt var bare at siden folk virker så interesserte i å støtte opp om en hobby, burde man ofre noen tanker på de som ikke har råd til å kjøpe seg en addon engang.. Så, når man vil sette inn penger til noen som gjør dette frivillig (misforstå meg rett; jeg setter kjempestor pris på det Dag og NA teamet gjør), synes jeg man heller burde ofre litt penger på de som omtrent ikke har råd til å få ordentlig julemat på bordet.

 

Hey .. fett med en pizza grandiosa og vann på julaften :-)

 

 

-Morten-(som mener at når pengene allikevel sitter løst, er det mye annet som burde støttes opp om)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten, vet ikke helt hva du mener vi burde gi pengene, men tenker med en gang på sånn som røde-kors opplegg og lignende for barn i afrika osv... her går ikke pengene via en eller annen organisasjon som tar 80% av beløpet som blir samlet inn. Kanskje litt på spissen da. Heller prøv å få folket som styrer Norge og det der til å tenke på Norges befolkning fremfor alle andre land og internasjonale greier, slik at bestemor og bestefar som ikke har penger nok til å ha ovnen på i stua slipper å [bokstavelig talt] fryse ihjel. Se etter sine egne først, så kan vi hjelpe andre (ref. da til bla instruksjonene om bruk av oksygenmasken ombord i fly).

 

Syns Dag og NA-teamet fortjener noe for alt de gjør for oss simmere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten, vet ikke helt hva du mener vi burde gi pengene, men tenker med en gang på sånn som røde-kors opplegg og lignende for barn i afrika osv... her går ikke pengene via en eller annen organisasjon som tar 80% av beløpet som blir samlet inn. Kanskje litt på spissen da. Heller prøv å få folket som styrer Norge og det der til å tenke på Norges befolkning fremfor alle andre land og internasjonale greier, slik at bestemor og bestefar som ikke har penger nok til å ha ovnen på i stua slipper å [bokstavelig talt] fryse ihjel. Se etter sine egne først, så kan vi hjelpe andre (ref. da til bla instruksjonene om bruk av oksygenmasken ombord i fly).

 

Syns Dag og NA-teamet fortjener noe for alt de gjør for oss simmere!

 

Jeg tenker ikke på "sultne barn i afrika" .. jeg tenker på den store deler av norges befolkning som ikke har råd til å feire jul, noe jeg synes er skammelig.

Her sitter vi i våre gode, varme hjem og kjøper(!) oss addons på addons og syter fordi den ene addonen ikke oppfører seg slik vi trodde den skulle gjøre.

Det er barn der ute i norges land som ikke er så heldig at de får servert pinnekjøtt/ribbe/skinkesteik (julemat generellt) på julaften. De får heller ingen presanger.. Og, om de får noe, så er det ikke for stort mere enn et par hundre kroner fordi mor eller far ikke har råd til det. DET er det jeg tenker på.

 

Derfor synes jeg det er veldig greit å sette fokus på det når en slik tråd kommer opp. Klart at Dag og NA teamet fortjener all mulig heder og ære, og sikkert en krone eller ti .. Men, jeg synes det er flere som fortjenere det FØR de gutta her gjør det. Husk på.. De gjør dette frivillig.. De ofrer seg for en hobby vi har. De barna jeg refererer til sitter ikke frivillig på julaften og tygger pizza grandiosa og drikker vann mens vi andre (som har råd) "fråtser" i skinkesteik, ribbe, pinnekjøtt etc ..

 

Dere kan jo selv forsøke å skape en jul for 4000 kroner og se hvor langt dere kommer:

http://www.vg.no/nyheter/spesial/budsjettjul/

 

Vær ÆRLIGE med den "kalkulatoren", så skal dere se at dere ikke kommer særlig langt.

 

Så, jeg nevner det igjen .. Hva med å gi de 200 kronene til frelsesarmeen istedet for å gi de til Dag og NA teamet i denne omgangen ? Så kan dere jo heller skippe neste addon dere hadde planlagt å kjøpe og heller DA gi pengene til Dag og NA teamet.

 

 

DET er det jeg snakker om!

 

Er helt enig i at vi burde rydde opp i våre egne rekker før vi gir støtte til U-land ..

 

 

-Morten-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskeliste fra meg:

 

Nye støttemedlemmer (og gamle som husker å fornye medlemsskapet).

Denne støtten betyr mye for meg, og uten den ville vel neppe flightsim.no eksistert på denne måten i dag.

 

En del av dere har ikke fornyet "medlemsskapet" i år, og veldig mange har utløpsdato i januar. Er du en av dem vet du nå hva jeg ønsker meg tul jul.

 

--------------

God Jul til alle sammen

 

Dag Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Morten skriver så finnes det personer i Norge som har mere bruk for pengene enn hva Dag har.. Et eksempel på dette kan jeg hente fra mitt nærmiljø.. I nabobyen min, Vardø, så gikk jo Røde Kors og Frelsesarmenen ut å ba folk om å gi penger til dem slik at dem kunne dele ut julematpakker til dem som ikke hadde råd til å kjøpe dette selv i Vardø, da dem er arbeidsledig og jobber vokser ikke på tærer (eller træet) der ute da.. Dem har vel en arbeidsledighetsprosent på 22 og tatt i betrakting at der kun bor ca 2500 i Vardø så er jo dette et høyt tall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg si at også jeg gir penger til veldedige organisasjoner o.l. Men dette her blir to forskjellige ting. Kan ikke de som vil gi penger til noen andre enn Flightsim.no gjøre det? Kanskje dele den aktuelle summen i to? Alle monner drar. Med all respekt så synes jeg strengt tatt det er Staten sin oppgave å sørge for at alle får en verdig jul. DET har den råd til.

GOD JUL til alle simmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at det har gått meg hus forbi, men hvis det stemmer at vi her på forumet ikke enda har stilt i stand en julegave til Dag så er det jammen på tide "" Syntes også at vi i år skal gi en liten oppmerksomhet til NA-Teamet, Ka dokker synes?

Skulle det være slik at dette er ordnet så ønsker jeg å få en slags melding om dette, men om ikke så syntes jeg at Dag og NA-Teamet skal lage en ønskeliste under!

Selvfølgelig, er det snakk om penger så skal dere bare sende de til meg, og jeg lover og sverger på min svigermors grav at jeg skal sende de videre ""

 

 

Dette er hva Are spør om. Fatter ikke åssen dere fikk dette til å havne opp i å gi penger til veledighetsorganisjoner.

julegave til Dag

oppmerksomhet til NA-Teamet

 

Hvis dere har lyst til å diskutere om dere skal gi penger til veledighetsorganisjoner og andre som trenger det, så lag en tråd om det i SNACKBAREN..

 

Fatter og begriper ikke helt hvorfor ikke folk han holde seg til det som blir skrivd. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om folk vil gi penger til hjelpeorganisasjoner så er det heller en ting man gjør utenom en slik "hobby" innsamling.

Frelsesarmeen tar gledelig imot pengene dine.

Hvis du ringer 820 43 003 blir telefonregningen din belastet med 100 kroner til Frelsesarmeen.

Da har du gitt litt penger til noen som trenger det.

Så kan du i tillegg gi penger til Dag for støttemedlem.

Vanskeligere var det visst ikke.

 

God Jul og godt nytt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...