Gå til innhold

Hvem har best framesrate på ENGM?


Wakas Akhtar

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe et nytt skjermkort. Men ønsker å vite hva dere andre har pr i dag. Tenker å kjøpe Geforce 6800 256 ultra. Men det er jo så mye å velge imellom. Så jeg tenkte å sammenligne hva andre har i fps på ENGM med alt på fullt n når de står ved en gate og sitter i cockpiten. Jeg har:

Geforce 5700 128 ultra

1024 ram

FPS min er på 14. ""

 

Noen bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis enig/uenig. Du vil ikke se noen forskjell i flyten om frameraten er 30 eller 80, så opptil den grensen der simmen flyter fint er jeg med..... Deretter er det bare "imponator" og ingen reell verdi "". Simmen flyter ikke "jevnere enn jevnt" selv om du har en framerate som langt overstiger "grenseverdien", så at du likestiller fps med flyt helt ukritisk kan jeg ikke være med på.

 

Edit: he, he rettet 25 til 30 mens du svarte for å være på den "sikre siden", men fint at vi er enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva andre har i fps på ENGM med alt på fullt n når de står ved en gate og sitter i cockpiten.

 

Det kommer også an på gaten, og ikke minst hvilken cockpit en sitter i. Fikk dette ved Gate 15:

 

Default C-172: 29-31

Aerosoft ATR 72-200: 19

PMDG Boeing 737-600: 21

 

ATI Radeon 128 PRO. P4 3.0 og 2048 i RAM.

 

Å ja, en ser tydelig forskjell på 25-30 og f.eks. 80 i fps. Ser det særlig når jeg flyr X-plane og fps flyter stort sett godt >50 ift. smårykningene det stadig er i MSFS. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier du vel deg selv litt imot?

Hovedsaken er at simmen flyter jevnt og uten plagsom hakking

 

Det er vel akkurat det som er FPS da.

 

Desto høyere FPS, desto bedre flyter simmen.

 

Et kort som oppnår høyere FPS, kan godt gi mer hakking enn et som oppnår lavere. Enkelte kort har temmelig variabel FPS ved målinger: De kan få "plutselige" høye utslag (peaker) og tilsvarende lave. Disse utslagene kan det være vanskelig å se på FPS angivelsen hvis du har denne fremme, men de lave utslagene kan få simmen til å hakke. Et kort med jevn FPS, men høyere enn cirka 25 er å foretrekke. Det er gjort en masse målinger på dette og har vært oppe på forumet her før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter siste oppdatering av NA syns jeg ENGM flyter vanvittig mye bedre enn før. Kjører da med default AI på 100%, og uten AA, ellers alt på fullt.

 

Endelig kan også _jeg_ fly til ENGM "" Takk til teamet for denne oppgraderingen.

 

Når det er sagt, prøv også å kjøre compress på FS mappen. Virker på meg som at det tar lengre tid å "lese" store bitmap-filer, enn det tar å decompresse små bitmap-filer. Denne forskjellen tipper jeg er avhengig av hva slags bmp-format visse textures er i fra før (noen er allerede compressed og vil ikke gi store utslag?). Flere faktorer spiller inn her da; diskhastighet, minne (mengde og fart), grafikk kort, osv osv osv...

 

Men ja, det hadde vært kjekt å se hvordan de forskjellige top-notch grafikk kortene funket på ellers samme maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man sammenligne fps, bør man først bli enig om settinger i fs, posisjon (f.eks rullebane,gate osv), fly og panel som skal brukes og hvilken view. andre addons som skal brukes bør også spesifiseres. Skjermoppløsning, AA og AF settings bør ogsåvære likt satt.

 

Jeg låser vanligvis fps på 28 fps. mer enn det er det ikke vits i å vise. Jeg fyrte opp fs og satte fps ulåst (unlimited), mine setting: 1600x1200 skjermoppløsning, alt som kan slås på i fs er påslått/makset (unntatt AA som jeg styrer via skjermkortdriveren istedet), 4x9Tap AA (det er settingen hakket etter 4AA og hakket før 4xSAA på mitt skjermkort, AF (anistrophic filtering) 16. Lago scandinavian mesh, Activesky 2004 som lager vær, PMDG NG med 2d/VC og cabin (dvs den tyngste PMDG modellen). plassering bane 19L. fps jeg fikk var 58. dette med pentium 2.8C@3.3Ghz, OCZ 1024 PC4000 DDR-RAM (golden edition)geforce 6800 gt 256MB, FW61.77 drivere, XP pro med SP2 inne, dx9.0c.

 

som sagt så låser jeg tilvanlig fps på 28, men jeg har aldri opplevd at fps har gått under låstverdi etter at jeg fikk meg geforce 6800GT kortet, uansett hvor jeg flyr og med hva jeg flyr. Det skjermkortet er det absolutt beste kjøpet jeg noen gang har gjort, simme messig. Det ble en helt annen verden ang. flyt og kvalitet enn jeg hadde før på akkurat samme maskinen.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt, prøv også å kjøre compress på FS mappen. Virker på meg som at det tar lengre tid å "lese" store bitmap-filer, enn det tar å decompresse små bitmap-filer. Denne forskjellen tipper jeg er avhengig av hva slags bmp-format visse textures er i fra før (noen er allerede compressed og vil ikke gi store utslag?)

 

Hvordan kan jeg gjøre dette? Hadde vært kjekt med svar. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14800 ca. Bestilt fra Komplett. Da kjøper jeg kun selve Pc'n. uten skjerm tastatur.. etc..! Det har jeg godt nok av fra før... Så dette her skal bli gøy! Virker som om det er vanskelig å få tak i grafikkortet, men det er vel verdt å vente på.

 

Har bestilt samme skjermkort som du Fredrik,det virker som om de får kortet inn den 18.sept (KUN 3 dager til). Så om en ukes tid sitter det vel kanskje på plass i kabinettet... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...