Gå til innhold

ATC på fylla ?


Timmy Brandt

Anbefalte innlegg

*host* *hark* ...online *host*...flyvning...*hosthost, kremt* ""

 

Dessuten er ikke M$ sin verden rund, men trekantet ""

 

 

Jo, men skal jeg være helt ærlig, så har jeg ikke orket se etter all info på alle sider hvordan man kommer igang med online flyving.

 

Jeg etterlyser:

 

1: Gå til denne siden

2: Klikk på den linken

3: Last ned den filen, og installer der, og der og der.

4: Starte ditten, gjør datten

5: Starte flightsim, gjør sånn, klikk på den, start den.

6: Snakk.

 

U c ? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare ATC som er på fylla.

Jeg prøver å bestille reise til St.Martin, men det er ikke lett fant jeg ut.

Air france side sider godtar ikke TNCM, St.martin, St Maarten, princess juliana intl. Får bare beskjed om at det ikke er noe flyplass der.. """" Er princess juliana intl. liksom ikke flyplass lenger nå da.. """"""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare ATC som er på fylla.

Jeg prøver å bestille reise til St.Martin, men det er ikke lett fant jeg ut.

Air france side sider godtar ikke TNCM, St.martin, St Maarten, princess juliana intl. Får bare beskjed om at det ikke er noe flyplass der.. """" Er princess juliana intl. liksom ikke flyplass lenger nå da.. """"""

 

Du kan ikke bruke den koden, men trebokstavs koden til flyplassen! Det er den vi bruker i booking! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nok noen som har røyka ett eller annet ja

 

Ja og jeg tror det er no sterkere enn hasj...kansje sokker eller noe

 

Noen som foresten har vært på St maarten?

Er det dyrt der? Tenkte på hotel osv. osv.

Fint sted?

Ca hvor varmt?

Mye sol somregel?

Mye turister?

mye spørsmål?

 

vil tro det er ganske varmt å mye sol..mer kan ikke jeg svare på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*host* *hark* ...online *host*...flyvning...*hosthost, kremt* ""

 

Dessuten er ikke M$ sin verden rund, men trekantet ""

 

 

Jo, men skal jeg være helt ærlig, så har jeg ikke orket se etter all info på alle sider hvordan man kommer igang med online flyving.

 

Jeg etterlyser:

 

1: Gå til denne siden

2: Klikk på den linken

3: Last ned den filen, og installer der, og der og der.

4: Starte ditten, gjør datten

5: Starte flightsim, gjør sånn, klikk på den, start den.

6: Snakk.

 

U c ? ""

 

Godt jeg ikke er den eneste, skjønner ikke ett kvekk av vatsim, får ikke logget inn en gang ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timmy: Sjekk denne tråden VATSIM

 

Det er ikke så ille som det ser ut til, og er så fantastisk mye bedre enn MS ATC!! Det går ikke an å sammenligne!

 

 

Tack, har sett på denne.

For å ta det steg for steg.

 

Klikk på DENNE linken.

Ok, da kommer vi til en ny side, hvor det er 3 andre linker.

Her finner du de programmer du trenger:

http://home.online.no/~eisoere/VACCN/Pilots.html

 

Her har du en manual for FS9:

http://www.fsnordic.net/article/tutorial/sb_fs2004/sb_fs2004.php

 

For registrering hos VATSIM:

http://vatsim.net/

Så klikker vi på den første linken der.

Da kommer vi til en side med 24 andre linker (ikke alle like viktige men alikevel)

-Klikker på linken "SquawkBox"

Kommer da til en side med 15 andre linker, og jeg vet ikke hva 2% av de er engang. dll filer og manualer og alt mulig.

 

-Klikker man på "FSUIPC.dll" på første siden, kommer man til en helt ny side, med uendelig antal linker og bilder og tekst, lost again.

 

-Klikker man på "HostSB.dll" kommer man til samme side med 15 linker.

 

Sånn, du har sikkert skjønt hva jeg (vi andre?) mener.

 

Utifra min hverdag, når jeg snakker med kunder som ikke kan en kvakk data, kan en instruksjon se sånn her ut:

 

Klikk på:

Start -> Instillinger -> Kontrollpanel -> Skjerminstillinger -> Instillinger -> Avanseret her legger jeg gjerne med en bild også

 

Vil jeg at vedkommende skal laste ned en link, kan det se sånn her ut.

 

Last ned denne linken:

Chipset

ftp://ftp.dell.com/chipset/R54801.EXE

 

Velg lagre som, og legg den et sted hvor du husker det.

Når nedlastning er ferdig, dobbelklikk på filen, og velg at du skal pakke den ut til C:\\Dell\\Drivers\\XXtestXX

 

Når dette er gjort, kommer du få spørsmål om du vil installere den, svar JA.

 

Dette tar ca 1 min.

Starte maskinen på nytt og logge på Windows som vanlig.

 

Nå starter du office, og går på fil -> verktøy -> legg til -> konto

 

osv osv... u get my drift.

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm

 

Da er du i dip shitt ja.. Eller så har ATC klart og få seg noen drammer for mye før han gikk på vakt:P

 

Oddvar

Braathen1976

VNAS325

 

Hehe, yepp.

Ikke noe problem å fly til Flesland kanske men... kan lixom høre kaptein si:

 

"Vi har nå kommet opp på cruis altitude, og for de som er litt interessert i geografi på denne flyvning til Stockholm Arlanda, kan dere snart se Bergen by på venstre side"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er fullstendig enig at det er tungvint, men når du er inne i det vil du slå deg selv i hodet å lure på hva du har drevet med før... Det blir nok lettere når SB3 komer ut, men når det er vet ingen.....

 

Det første du trenger å gjøre er å registrere deg på VATSIM skriv ned pilotID og passord på en plass du lett finner dem. (Ikke slik jeg gjør det med å rote i gamle e-mail!)

 

Det neste du trenger er FSUIPC.dll denne har en lett instalering hvis jeg husker rett..

 

Så trenger du Squawkbox den og følger med grei instalasjon.. Du må registrere Squawkbox det finner du ut hvordan du gjør i guiden jeg har linket til..

 

Får å få opp Sqauwkbox uten å måtte minimere FS laster du SBHost og legger .dll filen i modules mappen i FS.

 

For å få SB til å funke i FS9 trenger du et program til..(hehe).. Det heter SBrelay

og det er samme hvor du legger dette programmet.

 

Så kan du laste ned Common shape Library, den internationale ligger her: CSL men i filbibloteket finner du en mer skandinavisk utgave. Disse filene gjør at en kan se de andre flyene i meget framerate vennlige fly. Disse blir bedre når SB3 kommer, men som sagt, det går ikke så veldig fort fremover.

 

For å snakke med ATC/andre fly gjennom voice trenger du AVC et veldig bra voice program.

 

Dette var mer direkte linker som jeg håper er greiere. Vet det er mye, men tar ikke så fyktelig lang tid.

 

For å logge seg på finnes det mange guider.. Et søk i VATSIM/IVAO forumet og du finner nok en hel haug, men jeg synes denne var grei:

 

FSNordic forklarer

 

Håper dette har vært til litt hjelp, og hvis det er noe jeg har glemt så får dere VATSIM guruer trø til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg opplevd at ATC har sendt meg til høyre istedenfor til venstre ved siste turn til 01L på Arlanda. Mot Danmark. Så etter det så har jeg begynt Online flyvning. Flere som også har opplevd å bli sendt feil veg.

 

På Hovedsiden her så er det en link som heter Multi Player. Gå inn på den siden der, der står det hva du skal gjøre "".

 

Ådne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...