Gå til innhold

"Ground Control"


Anbefalte innlegg

Blir slik når man har peil og ser på filmer som ikke er laget for "oss".

Filmer som er laget for at "vi" skal ha det gøy pga realisme finner man jo på nak shop'en...

 

Så en film på TV2 ganske seint for kanskje en uke siden. Var medesinsk transport i en B200. Ganske realistisk faktisk! Men bortsett fra den filmen så er vel de fleste filmer "å er det mulig...."-filmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller filmen der en 13åring lander selv. Autopiloen var naturlig vis låst på så hun måtte kline til med et balltre og det funka!""

Hun "lander" 727 ikke sant?

Hva heter filmen? Air speed?

Bare lurte..

EDIT: Fant det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller filmen der en 13åring lander selv. Autopiloen var naturlig vis låst på så hun måtte kline til med et balltre og det funka!""

 

Hun "lander" 727 ikke sant?

Hva heter filmen? Air speed?

Bare lurte..

EDIT: Fant det ut!

 

Den filmen er så utrulig dårlig. Det går vel stortsett ikke å komme lenger vekk ifra virkeligheten enn det dem klarer på denne filmen.

 

Så litt av den filmen igjen får noen uker siden da jeg "zappet" mellom kanalene. Jeg lo så jeg ble dårlig. Hollywood har virkelig overgått seg selv der ja.. """"""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den verste flyfilmen jeg har sett var "Iron Eagle".

Den handlet om en flyger som ble skutt ned over et fientlig land (Irak?) og hans 16 år gamle sønn (som selvfølgelig også er en flyger) stjeler en F-16 og flyr ned og befrir faren sin "".

Man trenger ikke engang å følge nøye med på filmen for å få med seg att den er smekkfull av feil.

 

Jeg anbefaler den til alle her (ikke fordi den er bra, men pga. alle feilene blir det en ganske god komedie "")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en B-film (eller minst D-film) jeg oppdaget en gang jeg zappet innom en jallakanal. Flyet var en VC-10, og pilotene satt og trykket tilfeldig på diverse knapper (jo mer vi trykker, jo mer ekte ser det ut...), og når flyet svingte, filmet de flyet forfra, og bikket kameraet til den ene siden. Purseren, som stod i cockpit, stod like rett, selv om flyet la seg godt over på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom også på "Hjelp vi flyr", hvor autopiloten er en oppblåsbar dukke (Ok, er vel mer ment å være morsom enn realistisk).

i film nr.1, ser vi at flyet i handlingen er en 707. I Film nr. 2 blir det nevnt at flytypen i film nr.1 var en Boeing 767. I tillegg mener jeg at det årstallet for den hendelsen var året før 767'eren kom.

 

Ellers er jo turbulence en bra film. En flyvertinne som lander en 747...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sett filmen "SOS Hawaii" (Eller så var det "Miracle landing") Uansett. Det er en sann historie om et fly fra Aloha Airlines (Boeing 737-200) som mistet halve taket av kabinen i 24.000 fots høyde. Filmen er ikke så veldig bra laget, men det var litt skremmende å tenke på at det virkelig har skjedd. Les mer om ulykken her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Ground Control har gått som nattfilm på TvNorge tre eller fire ganger i 2004. Grei film å se på imens man venter på Mess-TV liksom!

Men altså...mye tekstingfeil der!

 

F.eks:

Controller: *callsign* descent to Flightlevel 300

Tekster: *callsign* gå ned til 3000.

*Hallo liksom*

 

... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...