Gå til innhold

Trafikk til ENBO?


Stig Sandnes

Anbefalte innlegg

Fly er tett som hagl nå!!

Ivar!! Jeg koliderte nesten med et fly nå (kun få meter fra et motgående fly. Følg med!! "" .. Jeg har enda ikke blitt lagt inn på ruta mi (som jeg forlengst fikk klarering til ..fra Bodø (men enda ikke har blitt lagt inn på) av hverken Bodø kontroll eller trondheim "" .. hadde jeg det hadde jeg vært unna all denne trafikken ..(skulle vært på ruta mi senest ved sandnesjøen. Nå er jeg langt sør for trondheim .. hvorfor det?

 

 

[image]http://www.hovercruiser.com/fs9/bilder/div/servi.JPG[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gode juledag!!!

Jeg måtte bare logge av, dette er det værste jeg har vært med på, har aldri vært borti så mye rot! (Fra min side selvfølgelig!).

Jeg var jo dum nok til å tro at jeg kunne takkle dette, men innmarri dumt å logge på når det allerede er masse fly i din sektor..

Jeg måtte faktisk ta av meg t-skjorta, ble alt for svett så nå er det rett i dusjen!

Fikk litt dårlig samvittighet, rotet til for både piloter og medcontrollere!!

Nå har jeg iallefall forstått at selv om man har STU+ rating så klarer man ikke hva som helst.. Total overload på Mr. Skaugstad her, tror jeg skal holde meg i luften og ikke på bakken, så mye enklere å fly! ""

Beklager om jeg ble iveien i kveld, det skal ikke gjennta seg.

Men som Jonas sier, hadde de luringene sagt i fra til VACCSCA så hadde det blitt litt mindre rotete.. ""

Hvor mange fly var det egentlig, har akkurat vært å sett Troja på kino, nesten likt dette! ""

Herregud, er helt giret nå, og jeg som liksom skal opp klokken 06:30 i morgen tidlig.. VATSIM er farlig, men SINNSYKT gøy! """"""""""""""

Jøss, ordet "jeg" ble flittig brukt her ser jeg.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke så viktig, ingen hemmlighet at jeg ikke hadde kontroll.

Hadde en masseholding for å stenge av ENBD, litt uprofft men ba alle fly svinge øst og vest samtidig, artig å se på.. ""

Forøvrog har jeg sporet meg fram til forumet for turen, det er på tysk, så dere som kan det har en fordel.

Her kan dere lese hva de sier om turen. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ENBO plass til alle disse ?

Hvorfor er det ingen som har sakt noe til oss om dette smellet med fly til ENBO ? Dette er jo helt utrolig at de tør og dra ca 30 stykk oppover til en liten flyplass som ENBO og ikke ha sakt i fra til noen ATC i norge. Men det er bra vi har folk som sitter og loader VATSIM på ServerInfo. Kanskje starte døgnvakt ? hehe, dette er helt vilt sitter og ser på som OBS nå. Kan si at det er lang final på de som har planer om å lande på ENBO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de passer på å logge av.. ""

Tror jeg må prøve å ta kvelden nå, men er så sinnsykt giret!

Men er også litt oppgitt over situasjonen jeg satte meg selv i, og har funnet hovedkildene til at det ble så rotete.

Lite erfaring med å sitte som controll, dårlige høytalere derfor redusert lydkvalitet så det ble vanskelig å høre callsign ved første kontakt, ukjennte callsign, noe som gjorde at jeg måtte slå opp på en hjemmeside for å sjekke hele tiden og at jeg logget på når allerede halvparten av flyene var inne i sektoren..

Men nå har jeg lært, og noe slik skal ikke gjennta seg.

Har sendt en mail til VACC-SAG ang. at de ikke sa i fra på forhånd.

Ikke en kjeftemail, men bare en takk for at de valgte å fly til Norge, og et lite hint om at det er smart å varsle den lokale VACC når man er såpass mange, noen av oss ble vel tatt veldig offguard?

Men da får jeg prøve å sove, blir nok ikke lett etter denne erfaringen, kommer nok til å drømme om dette i natt så jeg våkner vel svett og stresset kan jeg tenke meg.

God natt allesammen, og vil på tampen gi stor respekt til de flygelederne som stillte i dag, dette takklet dere meget bra, mye bedre enn han fra Trondheim... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og følger med, trafikken flyter nå fint inn på RWY 07 mens flya ligger på en lang app som er CA 80NM. Trafikken begynner å dabbe av mens noen må ta GO AROUND. Trafikkbildet på bakken ser ut til å gå greit, bare de greier å komme seg vekk fra RWY etter at de har landet. Tror ikke alle vet at det ligger 4 fly bak de og venter på at de må fløtte liket for at de skal få landet i dag. Det er også noen som tror at det holder å komme seg over holding streken, men når neste fly kommer så må de flytte seg fort.

 

CA 15 fly igjen på vei inn til ENBO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer litt info om kveldens "overfall" fra Tyskland.

 

Flighten var meldt i forkant til meg. Av en eller annen grunn har jeg ikke fått gitt beskjed om dette til aktuelle ATC i Norge så derfor kom dette noe overraskende på oss. Det må jeg ta skylden for. Men når det er sagt så var dette utrolig morro da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro og følge med på ASRC. Da jeg ikke hadde fått gjort ferdig min training med VACCSCA så ble det ingen controlling på meg.

Ellers er det jo morro med HLX4344 som først lå på ILS 07. Så ba han om visuell app. Før han sikkert fant ut at han måtte gå rundt, da han likesågodt tok en 360 i approachen slik at han skapte fint kaos med et par go arounds.

Nå har han "decleared" emergency og skal inn på 25.

Wohoo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fly, mange kontrollere = Total morro ""

 

Lo godt da du (edit: Ivar) tok den "ALL STATIONS ALL STATIONS turn left hdg. 270" også 1 minutt senere "ALL STATIONS ALL STATIONS turn right hdg. 090". ""

 

Fikk jo bare 3 røde tcas-warnings på veien opp da.. hehe (ENVA - ENBO)

 

Dette var morro !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...