Gå til innhold

Screenshots-forumet


Rune Brauten

Anbefalte innlegg

Ja så har det vært litt rabalder på bildesiden igjen da, og i natt ble det tydeligvis for hett for noen under en av postene der. Jeg kan nå ikke forstå helt hvorfor, men det virket som om en rekke innlegg tilogmed ble sensurert! Om det var moderator eller vedkommende som postet bildene vet ikke jeg. Det er klart at det utartet seg noe, men ikke så dramatisk at det var nødvendig med noen sensur.

Når det gjelder posting av bilder synes jeg personlig at mange av disse ikke burde ha forlatt deres pc i det hele tatt! Man skulle jo tro at dere trodde dere var alene om å ta dere en tur på utsiden av flyet og scrolle rundt i alle mulige vinkler og retninger. Faktum er at det er kun en håndfull (4-5stk) av dere som virkelig har noe å fare med! Dere vet selv hvem dere er, og dere poster virkelig gode bilder av høy kvalitet, og av og til med en liten historie som gjør det hele interessant. Det er klart at det er lett å la seg blende av flotte scenery's og slikt, men det er jo det som gjør bildene gode og realistiske. Er det ikke det dere er ute etter da? Få det til å se ut som i virkeligheten? Det ligger faktisk en del arbeid bak å få det til slikt! Så til dere som får disse dårlige tilbakemeldingene, for dere ber jo faktisk om få BÅDE ris og ros. Dere må lære dere å takle at ikke alle liker bildene deres og sier ifra om det på hver sin måte. Og hvis dere ikke tåler kritikken, får dere heller la være å poste søpla deres, og heller øve og øve på å produsere bilder av god kvalitet. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ""

 

her er det litt delte meninger igjen ser jeg.

 

Det som er virklig vakre bilder for noen , ser ut som dritt for andre. det som det koker ned til er ens egen smak.

 

Jeg for min del liker best å se gode bilder av jager og militærfly. Det å poste 100 bilder (overdrevet) av oslo-trondheim med Norwegian/SAS/Braathens B-737 i 35 k fot er ikke nødvendigvis hva jeg vil kalle intresant, samt veldig sjelden spennende. Men for all del, folk må få poste hva dem vil, det er opp til den enkelte.

 

Men som nevnt smaken er som baken, delt og alle har hver sin. ""

 

Jeg skal være veldig enig at endel av de bildene som kommer ut er ikke av verdens beste kvalitet (to say the least).

Noen er VELDIG redigerte og det er ikke så mye bedre. Jeg for min del redigerer minst muilg, jeg kompenserer for tapt skarphet i forminsking,men det er det hele. Jeg poster ALDRI bilder jeg ikke mener har noe på forumet å gjøre, og det er mange bilder jeg tar som aldri blir postet.

 

Når det kommer til kommentarer, så mener jeg konstruktiv kritikk er greit.

Her har det imidlertid tatt av en smule (evt en hel bakerbutikk). Det å komme med nedslående og meningsløs kritikk forde man ikke liker motivet finner jeg helt upassende det har jeg sett endel tendenser til.Det samme med det jeg kaller frekke kommentarer på hvor dårlige bildene er. Kritikk som ikke er begrunnet bør ikke forekomme. Ei heller kritikk av folk som ikke poster bilder selv. Jeg mener hvis man først skal kritisere andres bilder, så bør man kunne klare bedre selv, hvis ikke så holder man kjeft.

 

Hvis dette fortsetter kommer jeg til å slutte å poste bilder her.

 

Cheers ""

 

S A (som SNART tar helgen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei heller kritikk av folk som ikke poster bilder selv. Jeg mener hvis man først skal kritisere andres bilder, så bør man kunne klare bedre selv, hvis ikke så holder man kjeft.

Hvis det er poenget, at man må poste bilder for å kunne kritisere så syns jeg du beveger deg ut på tynn is.

 

Så alle kritikere, være seg spill, bok, film, kunstanmeldere osv. osv. må kunne levere et bedre produkt selv, før de kan kritisere da? Jaja... hermed sier jeg at alle som IKKE poster bilder har ikke lov til å synes noe om andres bilder! Og ihvertfall på ingen måte kritisere bilder. Skal sende lenka til VGs anmeldere og høre hva de synes om dette ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener hvis man først skal kritisere andres bilder, så bør man kunne klare bedre selv, hvis ikke så holder man kjeft.

Dette blir helt feil, som det allerede er påpekt. Evnen til å vurdere bilder henger ikke nødvendigvis sammen med evnen til å ta bilder. Og andre bilder som man har sett viser at det er mulig å lage noe bedre. Hvis du f.eks. ser en skikkelig dårlig film kan du kritisere denne, til tross for at du selv antagelig ikke ville være i stand til å lage en skikkelig film i det hele tatt. Men du har sett andre filmer som er bedre og vet derfor at denne filmen ikke er noe bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei heller kritikk av folk som ikke poster bilder selv. Jeg mener hvis man først skal kritisere andres bilder, så bør man kunne klare bedre selv, hvis ikke så holder man kjeft.

Hvis det er poenget, at man må poste bilder for å kunne kritisere så syns jeg du beveger deg ut på tynn is.

 

Så alle kritikere, være seg spill, bok, film, kunstanmeldere osv. osv. må kunne levere et bedre produkt selv, før de kan kritisere da? Jaja... hermed sier jeg at alle som IKKE poster bilder har ikke lov til å synes noe om andres bilder! Og ihvertfall på ingen måte kritisere bilder. Skal sende lenka til VGs anmeldere og høre hva de synes om dette ""

 

Ok.. greit.. jeg tar den der.. det var jo RÆVA formulert fra min side ""

cluet er det at, og som ett hint til vedkommende det gjelder,at jeg mener at man skal ikke være så jæv** overlegen å bare trampe på andre uten engang å ha the common curtesy and give him a goddamnd reason. Det er fremdeles ikke bra formulert,men føkk it, det er helg ""

 

det er ikke noe bra måte å formulere dette på så ta det som du vil. Jeg har aldri hatt noe positivt for kritikere. Det blir stortsett synsing fra en persons synspungt og da med de ting vedkommende liker og ikke liker. Og som nevnt i tidligere inlegg så er smaken som baken, delt og alle har hver sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg at det er mye uberettiget kritikk, og tror det er det du vil til livs. Kritikk er aldri noe spes artig å motta hvis den ikke inneholder ideer om forbedringer. Men gjør den derimot det, så ser jeg på det som en hjelp til forbedring på de neste bildene. For hvordan skal man vite hvilken retning man beveger seg i hvis man ikke får noen tilbakemeldinger?

 

Jo, god helg forresten ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av kritikken som kommer fram her synes jeg er veldig kompromissløs. Det finnes nye, uerfarne simmere og det finnes drevne veteraner med knallmaskiner. Da MÅ det bli forskjell på bildene, og jeg håper ikke bilde-forumet blir et sted der "ekspertene" blir enerådende. Alle må få prøve seg, så kan vi andre gi tilbakemelding om vi vil. Eller vi kan la være rett og slett....

Vi er jo ikke nødt til å se på alle bildene heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av kritikken som kommer fram her synes jeg er veldig kompromissløs. Det finnes nye, uerfarne simmere og det finnes drevne veteraner med knallmaskiner. Da MÅ det bli forskjell på bildene, og jeg håper ikke bilde-forumet blir et sted der "ekspertene" blir enerådende. Alle må få prøve seg, så kan vi andre gi tilbakemelding om vi vil. Eller vi kan la være rett og slett....

Vi er jo ikke nødt til å se på alle bildene heller?

 

Kunne ikkje blitt meir enig..!! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av kritikken som kommer fram her synes jeg er veldig kompromissløs. Det finnes nye, uerfarne simmere og det finnes drevne veteraner med knallmaskiner. Da MÅ det bli forskjell på bildene, og jeg håper ikke bilde-forumet blir et sted der "ekspertene" blir enerådende. Alle må få prøve seg, så kan vi andre gi tilbakemelding om vi vil. Eller vi kan la være rett og slett....

Vi er jo ikke nødt til å se på alle bildene heller?

 

Kunne ikkje blitt meir enig..!! ""

 

 

AMEN! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt må dere da tåle, ingen grunn til å bryte sammen i gråt over manglende anerkjennelse! Hvis dere ikke har noe spesielt å komme med så kan det være like greit å ikke poste det!

 

Forestill dere et forum der folk poster bilder av bilen sin. Hvis bilen din er en standard Toyota Avensis eller Golf så er det ikke så fryktelig interessant for andre å se disse bildene, selv om du kanskje selv har stor glede av denne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forestill dere et forum der folk poster bilder av bilen sin. Hvis bilen din er en standard Toyota Avensis eller Golf så er det ikke så fryktelig interessant for andre å se disse bildene, selv om du kanskje selv har stor glede av denne bilen.

 

Ikke klag på Toyota da!!! "" Kjempebil det, har en selv. 1989-modell til og med. ""

 

Skal poste et bilde når den er nyvaska til våren. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok nå skal jeg være litt seriøs her. Det er utrolig hvordan noen reagerer på kritikk her. Dette har blitt til et forum hvor man får til lite konstruktivt, fordi alle er opptatt av å få positiv kritikk. Da er mye av meningen med et forum borte, mener jeg. Når det gjelder konstruktiv kritikk; tja hva er det? Jeg har forsøkt ved flere anledninger å legge ved en grunn/forslag til forbedring, bare for å få slengt i tryne at den ikke er konstruktiv (fordi vedkommende ikke er enig selvfølgelig). Da blir det hele meningsløst synes jeg. Hvis jeg skriver at et bilde/bildene er dårlig, behøver jeg ikke nødvendigvis hva som bør forbedres. Kanskje bildet aldri skulle vært tatt i utgangspunktet, eller kanskje jeg rett og slett ikke kan sette fingeren på det. Skal det argumentet følges helt ut, må også positiv kritikk begrunnes. Det skjer jo nesten aldri..

 

En ting er sikkert; et par stykker her bør lære seg å takle dårlig kritikk. Når dere legger ut bilder for kommentarer, må dere også ta det dårlige, og ikke komme med håpløse argumenter, om hva som er konstruktivt og ikke. For det er en subjektiv mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, Rune Jansen, bør ikke komme å fortelle oss om konstruktiv kritikk. At du sier at du prøver er dagens vits. Å si: "Jeg forventer mer" eller "Dette likte jeg ikke" er ikke konstruktivt.

 

Å si flotte bilder er ikke så konstruktivt det heller. Poenget er at det er lov å uttrykke sin mening; enten det er positivt eller negativt. Du har tydeligvis ikke lest hva jeg skrev Håkon; eller du skjønte det ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune Brauten..

jeg må nesten si at etter dine valgte ord i denne trådens start fikk meg nesten til å fjerne bildene mine, og ikke poste flere... det du sier der synes jeg er litt for "krasst" og du henger ut en enkeltperson...

 

Men det er jo klart at det blir sagt mye fornuftig her også.. selv er jeg veldig uerfaren når det gjelder å lage gode bilder av FS, og setter pris på den tilbakemeldingen jeg får.. men det er ikke alle som tar det med et smil, om det er bra eller dårlig det som blir sagt..

 

Jeg er helt enig i at dette er et forum for alle, er det ikke?? og jeg mener det at de som ikke er så flinke til å lage bilder (slik som meg) ikke bør få kommentarer som "Dette er stygt" eller "dette er ikke verdt å poste", nei.. prøv heller å backe hverandre opp, og gi råd og tips til hvordan man kan forbedre seg...

 

INGEN her inne er tjent med å slenge med leppa til hverandre, og det som blir sagt i enkelte tråder synes hvertfall jeg ikke hører hjemme her...

 

 

Mitt råd: Ikke heng ut hverandre, men back hverandre opp og gi råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd: Ikke heng ut hverandre, men back hverandre opp og gi råd!

 

Det er ikke snakk om å henge ut hverandre her .. Det er snakk om å gi kritikk, både positivt og negativt ..

 

Dersom man ikke takler å motta negativ kritikk, bør man SERIØST vurdere å melde seg ut av forumet.

Livet er ikke bestandig en dans på roser, og man kan ikke forvente å bestandig få ros for etthvert innlegg man gjør på screenshot forumet.

Noen liker de, andre liker de ikke ..

 

Klart, folk kan spare seg for kommentarer som "de bildene var virkelig stygge" eller.. "du trenger ikke poste bilder her dersom du skal poste så fæle bilder" .. Det går an å formulere seg "litt" bedre og gjerne si hva de mener er dårlig med bildene ..

 

Og, som det er nevnt her .. også gjerne gi kommentarer på hva som er bra med bildene .. ikke bare "Dritbra, assa" .. "kongebilder" .. "finer bilder" etc .. Kunne lagt inn .. "det var en bra vinkel" eller "flott setting på det bildet med solnedgangen i bakgrunnen" etc etc .. Regner med at dere skjønner hva jeg mener ..

 

Kritikk(både positiv og negativ) ER å gi råd ..

 

 

-Morten-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke gadda å lest gjennom alle postene, men jeg reagerte på innlegget til Rune Jansen (igjen, jeg vet det "" )

 

Ok nå skal jeg være litt seriøs her. Det er utrolig hvordan noen reagerer på kritikk her. Dette har blitt til et forum hvor man får til lite konstruktivt, fordi alle er opptatt av å få positiv kritikk. Da er mye av meningen med et forum borte, mener jeg. Når det gjelder konstruktiv kritikk; tja hva er det? Jeg har forsøkt ved flere anledninger å legge ved en grunn/forslag til forbedring, bare for å få slengt i tryne at den ikke er konstruktiv (fordi vedkommende ikke er enig selvfølgelig). Da blir det hele meningsløst synes jeg. Hvis jeg skriver at et bilde/bildene er dårlig, behøver jeg ikke nødvendigvis hva som bør forbedres. Kanskje bildet aldri skulle vært tatt i utgangspunktet, eller kanskje jeg rett og slett ikke kan sette fingeren på det. Skal det argumentet følges helt ut, må også positiv kritikk begrunnes. Det skjer jo nesten aldri..

 

Vel, vis du ikke finner noe konstruktivt med kritikken din, Rune, kanskje du skulle la være å poste noe negativt om det. Angående positive kommentarer, så er jeg enig med deg om at det skjelden er kostruktive de postene heller. Enkelte her på forumet poster så godt som perfekte bilder. Der ser jeg aldri noe konstuktivt. Hvorfor? Nei si det, folk synes vel bildene er så pass bra, at de selv ikke ser hva som kan gjøres bedre.

 

Uansett, vis du prøver å poste bilder, er det lite hyggelig å få slengt i tryner "Stygge bilder" eller "meningsløse bilder". Ver litt konstruktiv. Angående positive kommentarer savner jeg litt konstruktiv kritikk i disse også. Det er jo ikke så interessangt å lese gjennom en 20 poster med "Fine bilder" og en og annen "meningsløse bilder"...

 

Kom igjen, folkens! dette er unødvendig! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det siste der. Det er forskjell på positiv og negativ kritikk. Får du tilbakemelding om at bildene var kjempeflotte, begynner du å lure på hvorfor han mener at de er så flotte da? Du lurer sikkert på hva som er bra med de, men der er det mange som streker under hva de synes var bra. Får du en kommentar om at de var dårlige, da begynner du selvfølgelig å lure på hva du skal gjøre bedre eller f.eks ikke gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune Brauten..

jeg må nesten si at etter dine valgte ord i denne trådens start fikk meg nesten til å fjerne bildene mine, og ikke poste flere...

 

...det synes jeg du skal gjøre, om du ikke tåler negative kommentarer, skulle de nok ikke vært på forum "in the first place".Det jeg har sagt hittil er ikke å slenge dritt. Jeg har gått på sak/bildene, og aldri hengt ut personer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...