Michelle Sandra Aitken Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Liten oppfordring til de av dere som kommer til Torp fra Sola-området: Vi tenkte det kunne være kjekt om vi reklamerte for Sola og viser at vi er mannssterke. Informasjonen på flyplassen har noen enkle t-skjorter med "Stavanger lufthavn, Sola" på, som vi evt. kan uniformere oss i. De er tilgjengelige for en rimelig penge - gi beskjed om at dere er blant gjengen som skal til Torp. Snakkes der! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Bø Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Har de str. XXXL? Det var jo forøvrig slett ingen dum ide. Om jeg tør å komme til Torp spør en eller annen Finnmarking her. Vel...om SAS-klanen kaster seg over meg så skal jeg nok hamle opp med dem Men jeg vet ikke om det er verdt turen for min del. Luftforsvarets fly har jeg sett tusen ganger før, og småfly er ikke det største for meg. Stevnet mangler liksom et trekkplaster, hva med en Galaxy, B777, B747, A340...og som jeg nevnte her, bombefly fra krigens dager. Det hadde vært hva jeg kaller et flystevne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Vel Helge.. Da bør du heller planlegge turer til Farnborough 2004 og LeBourget 2005 tenker jeg.. ...og er man heldig så er kanskje A380 klar til sistnevnte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Wold Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Hvordan vil fotografi mulighetene bli? Husker på Karlstad, så stod det en flokk med ivrige fotografer med lange linser rett etter sperringene og tok bilder for harde livet. Hvis det komme en del folk, så kan det bli trangt om plassen eller? Bare lurer jeg.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Hvordan vil fotografi mulighetene bli? Husker på Karlstad, så stod det en flokk med ivrige fotografer med lange linser rett etter sperringene og tok bilder for harde livet. Hvis det komme en del folk, så kan det bli trangt om plassen eller? Bare lurer jeg.... Lurer fælt på det selv også... Selv om dette blir det første showet hvor jeg ikke trenger å bekymre meg over å ikke stå to meter i fra flyene, siden jeg nå har 300mm linsen min Ta med stol Fredrik, veldig kjekt, blir det masse folk rundt deg kan du stå i den så du kommer litt høyere og slipper masse hoder og dritt på bildene dine Dessuten har du en fast plass som det blir vanskelig å ta fra deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Vel.. I utgangspunktet så det ut til å bli veldig trangt, men nå som man slipper en Airbus og en Boeing så blir det mye bedre (ja det har faktisk sine fordeler)... Jeg tror også det blir bra med plass for å ta bilder ut mot rullebanen under showet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Og på Torp har man vel også faktisk sola i ryggen og ikke midt i trynet som man pleier å ha på airshows, hvilket gjør at man slipper motlys, og hvilket igjen resulterer i bedre bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baard C Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 For vel komme en tur og teste det nye digitalkameraet mitt da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Nja.. Ikke helt riktig egentlig.. Stevnet avholdes på den militære siden, altså på østsiden.. Sola vil derfor stå mellom syd og sydvest mens showet pågår.. ...sånn omtrent.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Da kan jeg informere om at Spit'en har landet på Torp... Informasjon kommer fra rimelig sikre kilder, da det ligger bilder av Spit'en parkert på Torp i inn-køen på Airpics.com... [image]http://www1.airpics.com/avimg/thumb/43563.jpg[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Gundersen Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 F-16 ser man jo stadig, men Orion er et must! Er dog begrenset hvor mye intressant en Orion kan gjøre...men, jeg har da ikke sagt at jeg ikke vil se Orion, for det vil jeg absolutt, sier bare at det er ikke det verste som kan frafalle på stevnet... Et par overflyginger kan være interessant nok. Orion er et fly man ser ganske sjeldent her på østlandet. F-16 har jeg sett utallige ganger under flere flyshow, og den utfører nesten det samme hver gang. Men for all del, F-16 er en kjærkommen gjest den også. Trist dersom det heller ikke kommer noen airliners.... Jo, Orion er etter mitt syn et av de flyene jeg helst skulle hatt der.... Er det forresten noen som vet om det kommer et bekreftet program på nett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Nja.. Ikke helt riktig egentlig.. Stevnet avholdes på den militære siden, altså på østsiden.. Sola vil derfor stå mellom syd og sydvest mens showet pågår.. ...sånn omtrent.. Ah...det var litt trist...blir man ikke da stående rimelig langt vekk fra rullebanen også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Overhodet ikke.. Static display vil stortsett være på de-iceing plattformen, rundturer fra "line syd" i sydenden av den parallelle takseveien, og rullebanen ser du meget godt fra Yankee (den parallelle takseveien), hvor man får oppholde seg, såvidt meg bekjent... Bilder fra det aktuelle området: Jeg gjør oppmerksom på at bildene kan være tatt fra en elevert posisjon... Bilde tatt fra østre enden av de-iceing, mot rullebanen: [image]http://www1.airpics.com/avimg/thumb/34664.jpg[/image] Samme posisjon: [image]http://www1.airpics.com/avimg/thumb/30632.jpg[/image] Bilde tatt fra vest mot de-iceing: [image]http://www1.airpics.com/avimg/thumb/29625.jpg[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Nei, det så bra ut det...så et oversiktsbilde tatt fra lufta i går, og der virket det som om det var veldig langt i fra hverandre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Vil det forresten bli muligheter for å stå på gresset mellom RW og taxiway? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Vil det forresten bli muligheter for å stå på gresset mellom RW og taxiway? Nei... Det vil nok være i strid med sikkerhetsavstanden til rwy for flyshow... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 *Gir 300mm linsa en godklem* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 300mm bør være bra ja... Har tilsvarende 250mm på mitt kamera, og det pleier å rekke fint fra østenden av de-iceingplattformen, som ligger omtrent 90 meter fra gresset ved taksebanen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Er airpics bildene dine tatt med 250mm linse? I såfall, tror jeg nok det blir bra ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Vel... 35-250mm faktisk... ...og 95%++ av bildene mine er tatt med det kameraet... 300mm bør nok holde det da ja.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Tror og håper det ja, kommer nok til å stå ganske så langt foran også, gjør alltid det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Wold Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Ja, 300mm skal nok få kjørt seg i helga ja Gleder til å se hvordan det blir! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Chr. Hansen Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 hmm... sku gjerne ha vært der nede å kjørt inn 100-400mm linsa mi gitt.. men men.. får ta det en annen gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Skotner Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 JA, STOPP DE FLYENE JEG BLIR GAL! Jobber rett ved siden av flyplassen, og de har testflydd i 2 dager nå rett over hustaket her. Ikke lett å snakke i telefonen en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Hvordan i allverden kan du klage på det? I går var Vampire'en innom her (Rygge) og sannsynligvis trente litt, gjennomførte et helt display, første gang jeg ser den siden dens "siste" flight på Kjeller i fjor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Wold Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Men om 15 minutter kaster jeg meg i bilen og setter kurs for Stavern og hytta der, før jeg fortsetter på ferden til Torp lørdagsmorgen! GLEDER MEG!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Da sees vi nok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas W. Gauperaa Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg håper bare været blir bra nok. Det er ikke meldt genialt vær, men det holder vel. Thomas. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Siste oppdatering: Orion kommer desverre ikke... Det ser ut til å bli tre Dakker her, da den finske visstnok har et motorbytte på gang.. Følgende maskiner er allerede på plass: Svensk DC-3 Svensk B17 Bird-Dog 3 stk F-16 Extra 230 Broussard L-29 Dolphin Spitfire RV-4 Vampire Army-Cub +++ C-130 ankommer imorgen kl. 0900, og de resterende flyene skal også ankomme før 1030.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Hvilke tre F-16 er det snakk om? Tenker da på tailnumber...hvis du vet det da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.