Gå til innhold

Snart 2.august og flystevne på Torp


SH

Anbefalte innlegg

Liten oppfordring til de av dere som kommer til Torp fra Sola-området: Vi tenkte det kunne være kjekt om vi reklamerte for Sola og viser at vi er mannssterke. Informasjonen på flyplassen har noen enkle t-skjorter med "Stavanger lufthavn, Sola" på, som vi evt. kan uniformere oss i. De er tilgjengelige for en rimelig penge - gi beskjed om at dere er blant gjengen som skal til Torp. Snakkes der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Har de str. XXXL? ""

 

Det var jo forøvrig slett ingen dum ide.

 

Om jeg tør å komme til Torp spør en eller annen Finnmarking her. Vel...om SAS-klanen kaster seg over meg så skal jeg nok hamle opp med dem ""

 

Men jeg vet ikke om det er verdt turen for min del. Luftforsvarets fly har jeg sett tusen ganger før, og småfly er ikke det største for meg. Stevnet mangler liksom et trekkplaster, hva med en Galaxy, B777, B747, A340...og som jeg nevnte her, bombefly fra krigens dager. Det hadde vært hva jeg kaller et flystevne ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil fotografi mulighetene bli? Husker på Karlstad, så stod det en flokk med ivrige fotografer med lange linser rett etter sperringene og tok bilder for harde livet. Hvis det komme en del folk, så kan det bli trangt om plassen eller?

 

Bare lurer jeg....

 

Lurer fælt på det selv også...

Selv om dette blir det første showet hvor jeg ikke trenger å bekymre meg over å ikke stå to meter i fra flyene, siden jeg nå har 300mm linsen min ""

 

Ta med stol Fredrik, veldig kjekt, blir det masse folk rundt deg kan du stå i den så du kommer litt høyere og slipper masse hoder og dritt på bildene dine ""

Dessuten har du en fast plass som det blir vanskelig å ta fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F-16 ser man jo stadig, men Orion er et must! ""

 

Er dog begrenset hvor mye intressant en Orion kan gjøre...men, jeg har da ikke sagt at jeg ikke vil se Orion, for det vil jeg absolutt, sier bare at det er ikke det verste som kan frafalle på stevnet...

 

Et par overflyginger kan være interessant nok. Orion er et fly man ser ganske sjeldent her på østlandet. F-16 har jeg sett utallige ganger under flere flyshow, og den utfører nesten det samme hver gang. Men for all del, F-16 er en kjærkommen gjest den også. ""

 

Trist dersom det heller ikke kommer noen airliners....

 

Jo, Orion er etter mitt syn et av de flyene jeg helst skulle hatt der.... ""

 

Er det forresten noen som vet om det kommer et bekreftet program på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke.. Static display vil stortsett være på de-iceing plattformen, rundturer fra "line syd" i sydenden av den parallelle takseveien, og rullebanen ser du meget godt fra Yankee (den parallelle takseveien), hvor man får oppholde seg, såvidt meg bekjent...

 

Bilder fra det aktuelle området:

Jeg gjør oppmerksom på at bildene kan være tatt fra en elevert posisjon...

 

Bilde tatt fra østre enden av de-iceing, mot rullebanen:

[image]http://www1.airpics.com/avimg/thumb/34664.jpg[/image]

 

Samme posisjon:

[image]http://www1.airpics.com/avimg/thumb/30632.jpg[/image]

 

Bilde tatt fra vest mot de-iceing:

[image]http://www1.airpics.com/avimg/thumb/29625.jpg[/image]

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste oppdatering:

 

Orion kommer desverre ikke...

Det ser ut til å bli tre Dakker her, da den finske visstnok har et motorbytte på gang..

 

Følgende maskiner er allerede på plass:

 

Svensk DC-3

Svensk B17

Bird-Dog

3 stk F-16

Extra 230

Broussard

L-29 Dolphin

Spitfire

RV-4

Vampire

Army-Cub

+++

 

C-130 ankommer imorgen kl. 0900, og de resterende flyene skal også ankomme før 1030..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...