Gå til innhold

Hva liker dere best...?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg skal ut på tur med MD-80 i morgen. Har reservert sete 5A, så om jeg ikke får klapp sitter jeg uansett greit. Booker alltid turer på MD-80 foran 737 når jeg skal fly, siden de er mye stillere så lenge man ikke sitter helt bakerst, samt at man har ca 5 cm mer plass til bena (hos SAS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

737.

 

Ser bedre ut og lager ikke så mye støy som MD.

 

Jeg antar at du mener utvendig støy, for innvendig er jo forholdet stikk motsatt...særlig når man befinner seg lenger frem i kabinen.

 

Jeg foretrekker absolutt en MD, nettopp pga lite kabinstøy foran vingene, og den har jo et lekkert design med sin slanke kropp ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miljømessig er 737 best, de har ca halvparten av fuelforbruket til en MD 80, og støyer mindre (større bypass forhold på motorene). Men jeg er enig i at 737en er laget veldig klumpete, så det kan umulig ha blitt noen designerpris på den personen som tegna den....

 

 

---Simulations are like miniskirts, they show a lot and hide the essentials.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miljømessig er 737 best, de har ca halvparten av fuelforbruket til en MD 80, og støyer mindre (større bypass forhold på motorene). Men jeg er enig i at 737en er laget veldig klumpete, så det kan umulig ha blitt noen designerpris på den personen som tegna den....

 

Halvparten av drivstoff-forbruket? Det stemmer ikke. En MD-82 med 145 seter bruker omtrent like mye pr sete som en 737-700 med 130 seter. Dvs at 737 har mindre nominelt forbruk, men ikke mer enn ca 10%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvparten av drivstoff-forbruket? Det stemmer ikke. En MD-82 med 145 seter bruker omtrent like mye pr sete som en 737-700 med 130 seter. Dvs at 737 har mindre nominelt forbruk, men ikke mer enn ca 10%

 

Jeg tenkte ikke på forbruk per sete, men mere på det faktiske forbruket til motorene.

Mener at CFM 56-3 bruker rundt 1200 liter i timen på cruise, mens JT8D bruker ca 2200 liter i timen.

Mulig jeg tar feil, så jeg kan sjekke det opp på jobb i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men nå blander jo dere egg med bananer da...

 

Skal dere sammenligne fly så får dere da sammenligne dem på lik fot... Ingen her har spsifisert hva slags 737 de foretrekker, og de klager over bråket til MD-80'ene. 737-200 har de samme motorene som MD-80, samme forbruket, og samme støyen utvendig.

 

Skal man blande inn 737 Classic, så får man da jaggu bruke MD-90 som referanse da.. ""

 

Hvordan er forbruket til CFM56 sammenlignet med IAE V2500? "" ...og ikke minst støyen innvendig og utvendig.. ""

 

MD-90 og Q400 er til dags dato de mest komfortable flytpene jeg har satt mine ben i, så begge vinner overlegent over hvilken som helst Boeing... ...i mine øyne...

 

Boeing er så gammeldags og kjedelig.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker best MD87 (den korteste av alle MD8x).

B736 virker trang. B738 er jo ganske nytt fly, men jeg foretrekker MD80/90 fly.

 

Q400 er ganske komfortabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg liker absolutt minst med B737, bortsett fra den generelle styggheten, er støynivået i kabinen. Det bråker like ille eller verre uansett hvor i flyet du måtte befinne deg.

 

I MD-80 så er i det minste motorstøyen mindre jo lenger frem du kommer i kabinen, og på MD-90 så er jo motorstøy nærmest ikke en faktor når du kommer fremover i kabinen. Du hører jo såvidt motorene på de 10 første radene, annet enn under take-off.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...