Gjest Skrevet 25. mai 2003 Skrevet 25. mai 2003 Heisann! Bare lurer på en ting Hvilke fly liker dere best av B737, og MD80? Mvh, Siter
Morten Nelson Skrevet 25. mai 2003 Skrevet 25. mai 2003 737. Ser bedre ut og lager ikke så mye støy som MD. Siter
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 25. mai 2003 Skrevet 25. mai 2003 737 Den ser penere ut. er også bedre å fly Siter
TOS Skrevet 25. mai 2003 Skrevet 25. mai 2003 MD'ane er utan tvil flottare enn Boeing 737. Og lyden er mykje tøffare hehe Siter
Per Thomas Skrevet 25. mai 2003 Skrevet 25. mai 2003 Jeg liker best å fly 737 men jeg har hørt at det er mye mer støy i cockpit i 737 enn i md-80 så som real pilot(ikke enda men) så kommer jeg kanskje til å like md-80 best. Siter
Øyvind Hansen Skrevet 25. mai 2003 Skrevet 25. mai 2003 Helt klart MD. Den ser tøff ut, spesielt forfra med de store motorene litt skrått montert bak, det lave understellet og den butte nesen. 737 ser mye snillere ut, litt segen i grunn, det er såvidt den klarer å unngå at motorene skraper bakken. Dessutene er MD mer komfortabelt fly. Siter
Kurt B. Helgenes Skrevet 25. mai 2003 Skrevet 25. mai 2003 skal fly MD-80 4-5 ganger..om litt over en uke, og kanskje 737 og A321.! Men..737 er best..grunnet utseende og Støy, osv... Siter
Lars K. Rønes Skrevet 25. mai 2003 Skrevet 25. mai 2003 En ting som er kult med 737'en, er at den er så lav.. Ser nesten råsenket ut.. (Ja, jeg liker 737 aller best, er mitt favorittfly det...) Lars Siter
SH Skrevet 25. mai 2003 Skrevet 25. mai 2003 MD! Fin og se på, flott lyd, økonomisk i drift (alderen i betrakning) Men den kan ver et rent [sensurert] å stue bagasje i, for oss som er over 1,90 høy.. hehe Siter
DM Skrevet 25. mai 2003 Skrevet 25. mai 2003 Jeg skal ut på tur med MD-80 i morgen. Har reservert sete 5A, så om jeg ikke får klapp sitter jeg uansett greit. Booker alltid turer på MD-80 foran 737 når jeg skal fly, siden de er mye stillere så lenge man ikke sitter helt bakerst, samt at man har ca 5 cm mer plass til bena (hos SAS) Siter
Helge Bø Skrevet 25. mai 2003 Skrevet 25. mai 2003 737. Ser bedre ut og lager ikke så mye støy som MD. Jeg antar at du mener utvendig støy, for innvendig er jo forholdet stikk motsatt...særlig når man befinner seg lenger frem i kabinen. Jeg foretrekker absolutt en MD, nettopp pga lite kabinstøy foran vingene, og den har jo et lekkert design med sin slanke kropp Siter
Morten Nelson Skrevet 25. mai 2003 Skrevet 25. mai 2003 Ja, tenker på støyen når man er ute... Hater SAS for de stygge rutetidene med MD-ene.... Tidlig på lørdagen har jeg tenkt å sove, ikke bli vekket av et gammelt "vrak"! Siter
Joacim P. Arnestad Skrevet 25. mai 2003 Skrevet 25. mai 2003 Har alltid hatt sansen for MD-80.... Siter
SH Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 Tidlig på lørdagen har jeg tenkt å sove, ikke bli vekket av et gammelt "vrak"! kunne ikke tenkt meg bedre musikk å våkne til jeg Siter
Andrè Amundsen Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 Må henge meg i støvet. Jeg liker MD-90 veldig godt. Deilig fly. Men 737 er også veldig flott. Så det blir kansje 50-50 Siter
DM Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 Og så blir det klapp på meg i dag på MD-80 . Gleder meg! Siter
Marcus Krogtoft Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 Miljømessig er 737 best, de har ca halvparten av fuelforbruket til en MD 80, og støyer mindre (større bypass forhold på motorene). Men jeg er enig i at 737en er laget veldig klumpete, så det kan umulig ha blitt noen designerpris på den personen som tegna den.... ---Simulations are like miniskirts, they show a lot and hide the essentials.- Siter
Rolf Kenneth Joa Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 Jeg vet at dette ikke var spørsmålet, men siden A320 stiller i samme klasse, vil jeg bare si at det er min desidert største farvoritt. Siter
DM Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 Miljømessig er 737 best, de har ca halvparten av fuelforbruket til en MD 80, og støyer mindre (større bypass forhold på motorene). Men jeg er enig i at 737en er laget veldig klumpete, så det kan umulig ha blitt noen designerpris på den personen som tegna den.... Halvparten av drivstoff-forbruket? Det stemmer ikke. En MD-82 med 145 seter bruker omtrent like mye pr sete som en 737-700 med 130 seter. Dvs at 737 har mindre nominelt forbruk, men ikke mer enn ca 10% Siter
Marcus Krogtoft Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 Halvparten av drivstoff-forbruket? Det stemmer ikke. En MD-82 med 145 seter bruker omtrent like mye pr sete som en 737-700 med 130 seter. Dvs at 737 har mindre nominelt forbruk, men ikke mer enn ca 10% Jeg tenkte ikke på forbruk per sete, men mere på det faktiske forbruket til motorene. Mener at CFM 56-3 bruker rundt 1200 liter i timen på cruise, mens JT8D bruker ca 2200 liter i timen. Mulig jeg tar feil, så jeg kan sjekke det opp på jobb i morgen. Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 ...men nå blander jo dere egg med bananer da... Skal dere sammenligne fly så får dere da sammenligne dem på lik fot... Ingen her har spsifisert hva slags 737 de foretrekker, og de klager over bråket til MD-80'ene. 737-200 har de samme motorene som MD-80, samme forbruket, og samme støyen utvendig. Skal man blande inn 737 Classic, så får man da jaggu bruke MD-90 som referanse da.. Hvordan er forbruket til CFM56 sammenlignet med IAE V2500? ...og ikke minst støyen innvendig og utvendig.. MD-90 og Q400 er til dags dato de mest komfortable flytpene jeg har satt mine ben i, så begge vinner overlegent over hvilken som helst Boeing... ...i mine øyne... Boeing er så gammeldags og kjedelig.. Siter
Christian Jones Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 tja liker begge deler jeg + at jeg liker b 777. Siter
Gjest Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 Liker best MD87 (den korteste av alle MD8x). B736 virker trang. B738 er jo ganske nytt fly, men jeg foretrekker MD80/90 fly. Q400 er ganske komfortabelt. Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 Det jeg liker absolutt minst med B737, bortsett fra den generelle styggheten, er støynivået i kabinen. Det bråker like ille eller verre uansett hvor i flyet du måtte befinne deg. I MD-80 så er i det minste motorstøyen mindre jo lenger frem du kommer i kabinen, og på MD-90 så er jo motorstøy nærmest ikke en faktor når du kommer fremover i kabinen. Du hører jo såvidt motorene på de 10 første radene, annet enn under take-off. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.